PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzyszłość pracy w GB › Re: Przyszłość pracy w GB
    From: Anna <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przyszłość pracy w GB
    Date: Thu, 23 Jun 2005 18:06:26 +0200

    SKIRA - TRANS napisał(a):
    > w polsce mamy bezrobocie ?
    > dziwne bo wkolo w firmach wszysty szukaja pracownikow i co dziwne nikt nie chce
    > przyjsc bo te kartki wisza i wisza....
    > mysle ze to nie problem pracy a zarobkow
    >
    > prosto mozna policzyc zarabiajac 1000Ł i 1000zł
    > to coca-cola kosztuje u nas 5zł a tam ta sama cola kosztuje 1Ł
    > przyklad 2. spodnie firmowe w londynie kosztuja kolo 50-60Ł a u nas powyzej
    > 200zł
    > drogo czy tanio ?
    >
    > co wy na to ?

    Byłam na paru rozmowach o pracę i problem polega na tym, ze:

    pracodawcy kombinują sobie praca na najniższą krajową + premia. Ciężko
    wyobrazić sobie premię pracujac w biurze gdzie nie ma sie wpływu
    zbytniego na to co sie właściwie dzieje. Opłaty na składki emerytalne
    liche, a premi - w przeciwieństwie do pensji- pracodawca wypłacić nie
    musi. Już kiedyś tak miałam. Jak czegoś nie ma na papiórze to tego sie
    nie liczy.

    Z mojej pracy czmychnęło juz do Anglii, dwóch starych wyuczonych
    pracowników, ponieważ w naszym kraju im dłuzej sie gdzieś pracuje tym
    staje sie najmniej wartosciowym pracownikiem. Dopiero szok jaki
    nastepuje po fakcie, ze ciężko kogoś nowego znaleźć trochę zmienia obraz
    ale na krótko.

    A to jest dobre, zeby zostać we Wrocku zwykłą sekretarką to trzeba mieć
    conajmniej tłumacza przysięgłego z dwóch jezyków, no i nie liczyłabym na
    wysokie wynagrodzenie tak 1000 zł na ręke musi wystarczyć. No i dobrze
    jak Pani jest reprezentacyjna ( znaczy sie wypielegnowana, dobrze
    ubrana, z modna fryzurą) I ja tak sobie myślę, ze tego typu panie to
    posady sekretarki nie potrzebują ;o)

    Problem polega na tym, ze mamy we wrzesniu wybory a ja nadal nie widzę ,
    zadnych kandydatów do czegokolwiek. Ogólnie to nawiedzaja mnie lęki, że
    też będę musiała sie ewakuować poza kraj, bo jak tak dalej pójdzie to ze
    swoja wypłatą bedę mogła załozyć klub anorektyka.

    pozdrawiam wszystkich i zyczę odnalezienia swojego miejsca w Europie i
    nietylko

    Ania