PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyszłość pracy w GB

  • 1. Data: 2005-06-22 17:09:56
    Temat: Przyszłość pracy w GB
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Witam,
    aktualnie GB to eldorado i ziemia obiecana dla polskich pracowników,
    tamtejsze relatywnie wysokie zarobki i niskie bezrobocie zachęcają do
    emigracji. Zastanawiam się tylko, jak długo potrwa taka sytuacja?
    Przecież tamtejszy rynek pracy też nie jest studnią bez dna i chyba w
    końcu się zapełni? I co dalej? Czy napływające masy bezrobotnych z
    Polski (i innych krajów) stworzą taką konkurencję że zacznie się
    obniżanie płac do ichniejszego minimum? Co o tym myślicie?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2005-06-23 09:41:17
    Temat: Re: Przyszłość pracy w GB
    Od: "abb" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Polski (i innych krajów) stworzą taką konkurencję że zacznie się
    > obniżanie płac do ichniejszego minimum? Co o tym myślicie?

    Polaków w Wlk Brytanii (tzn osób które przyjechały za poszukiwaniem pracy w
    ostanich latach ) jest w tej chwili jest wg danych brytyjskich około 400 tys
    Z tego tylko kilkanaście tysiecy pracuje legalnie. Reszta poszukuje pracy
    (śpiąc na dworcach)
    albo pracuje nielegalnie czyli po prostu wykonuje nieskomplikowane prace
    fizyczne ce (przynieś coś , albo pozamiataj , albo umyj kibel)
    Taka jest smutna prawda.

  • 3. Data: 2005-06-23 12:11:06
    Od: "pit" <p...@y...com>

    > Witam,
    > aktualnie GB to eldorado i ziemia obiecana dla polskich pracowników,

    W Szkocji jest juz tak, ze jak miejscowi widza rozpalone ogniska przy drodze,
    to zaczynaja je kojarzyc z Polakami, ktorzy zebrza zeby zebrac pieniadze
    na bilet powrotny.
    Ogromna wiekszosc z nich pojechala albo w ciemno, albo dala sie nabrac
    posrednikom (tez Polakom).
    Chyba im nie powiesz ze sa w eldorado i ziemi obiecanej?

    pit

  • 4. Data: 2005-06-23 12:27:19
    Od: "SKIRA - TRANS" <b...@s...pl>

    w polsce mamy bezrobocie ?
    dziwne bo wkolo w firmach wszysty szukaja pracownikow i co dziwne nikt nie chce
    przyjsc bo te kartki wisza i wisza....
    mysle ze to nie problem pracy a zarobkow

    prosto mozna policzyc zarabiajac 1000Ł i 1000zł
    to coca-cola kosztuje u nas 5zł a tam ta sama cola kosztuje 1Ł
    przyklad 2. spodnie firmowe w londynie kosztuja kolo 50-60Ł a u nas powyzej
    200zł
    drogo czy tanio ?

    co wy na to ?

  • 5. Data: 2005-06-23 16:06:25
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    Użytkownik SKIRA - TRANS napisał:

> [...]
    > to coca-cola kosztuje u nas 5zł a tam ta sama cola kosztuje 1Ł
    > przyklad 2. spodnie firmowe w londynie kosztuja kolo 50-60Ł a u nas powyzej

    A ile kosztuja studia na dobrej uczelni lub wizyta u lekarza?

    Robert

  • 6. Data: 2005-06-23 16:06:26
    Od: Anna <a...@w...pl>

    SKIRA - TRANS napisał(a):
> [...]
    > to coca-cola kosztuje u nas 5zł a tam ta sama cola kosztuje 1Ł
    > przyklad 2. spodnie firmowe w londynie kosztuja kolo 50-60Ł a u nas powyzej

    Byłam na paru rozmowach o pracę i problem polega na tym, ze:

    pracodawcy kombinują sobie praca na najniższą krajową + premia. Ciężko
    wyobrazić sobie premię pracujac w biurze gdzie nie ma sie wpływu
    zbytniego na to co sie właściwie dzieje. Opłaty na składki emerytalne
    liche, a premi - w przeciwieństwie do pensji- pracodawca wypłacić nie
    musi. Już kiedyś tak miałam. Jak czegoś nie ma na papiórze to tego sie
    nie liczy.

    Z mojej pracy czmychnęło juz do Anglii, dwóch starych wyuczonych
    pracowników, ponieważ w naszym kraju im dłuzej sie gdzieś pracuje tym
    staje sie najmniej wartosciowym pracownikiem. Dopiero szok jaki
    nastepuje po fakcie, ze ciężko kogoś nowego znaleźć trochę zmienia obraz
    ale na krótko.

    A to jest dobre, zeby zostać we Wrocku zwykłą sekretarką to trzeba mieć
    conajmniej tłumacza przysięgłego z dwóch jezyków, no i nie liczyłabym na
    wysokie wynagrodzenie tak 1000 zł na ręke musi wystarczyć. No i dobrze
    jak Pani jest reprezentacyjna ( znaczy sie wypielegnowana, dobrze
    ubrana, z modna fryzurą) I ja tak sobie myślę, ze tego typu panie to
    posady sekretarki nie potrzebują ;o)

    Problem polega na tym, ze mamy we wrzesniu wybory a ja nadal nie widzę ,
    zadnych kandydatów do czegokolwiek. Ogólnie to nawiedzaja mnie lęki, że
    też będę musiała sie ewakuować poza kraj, bo jak tak dalej pójdzie to ze
    swoja wypłatą bedę mogła załozyć klub anorektyka.

    pozdrawiam wszystkich i zyczę odnalezienia swojego miejsca w Europie i
    nietylko

    Ania

  • 7. Data: 2005-06-23 18:23:46
    Od: Piotr <s...@r...com>

    pit napisał(a):

> [...]
    > posrednikom (tez Polakom).
    > Chyba im nie powiesz ze sa w eldorado i ziemi obiecanej?

    Znajomi którzy do tej pory wyjechali nie narzekają (jeszcze) i raczej
    nie wykazują chęci przyjazdu do Polski w celu innym niż turystyczny. I
    właśnie zastanawiam się jak długo potrwa koniunktura, czy nie okaże się
    za kilka miesięcy że tam też będzie taka sama katastrofa na rynku pracy
    jak u nas. Z tym że cały czas mam na myśli ludzi którzy są fachowcami w
    swoim zawodzie i radzą sobie z językiem angielskim a nie ciemną,
    niewykwalifikowaną siłę roboczą.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2005-06-23 18:27:31
    Od: Piotr <s...@r...com>

    SKIRA - TRANS napisał(a):
    > w polsce mamy bezrobocie ?
    > dziwne bo wkolo w firmach wszysty szukaja pracownikow i co dziwne nikt nie chce
    > przyjsc bo te kartki wisza i wisza....

    Ja taką kartkę permanentnie wiszącą widzę tylko na sklepie "Biedronka".
    Ciekawe czemu nie mają chętnych ;-)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2005-06-23 18:35:04
    Od: "marlene" <m...@a...co.uk>

    "Robert Sander" <r...@o...pl> wrote in message

    > A ile kosztuja studia na dobrej uczelni lub wizyta u lekarza?

    albo wynajecie mieszkania _dla siebie_ (a nie dzielenie go z kilkoma osobami)?

    marlene

  • 10. Data: 2005-06-23 19:22:33
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > to coca-cola kosztuje u nas 5zł a tam ta sama cola kosztuje 1Ł
    > przyklad 2. spodnie firmowe w londynie kosztuja kolo 50-60Ł a u nas powyzej
    > 200zł

    Cos ci sie pokopalo ....

    Cola u nas kosztuje 1.96 zl
    Zwykle spodnie jakies 70 zl

    Spodnie do garnituru porzadnej marki albo firmowe Lewisy jakies 140-150
    zl.

    ;-)
    --
    Krzysiek, Krakow