PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw

  • 11. Data: 2002-12-12 15:02:37
    Temat: Re: Przemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Dante" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:at9r40$9ed$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik Samotnik <s...@s...eu.org> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:s...@l...localdomai
    n...

    > obecnie lub kilka lat temu

    > przeżytek.
    >
    > a kto tu mowi o socjalistycznych zakladach???
    > przemysl ciezki ma to do siebie ze dobrze zarzadzany generuje zyski a zle
    > przynosi ogromne straty
    > a co do hut to mysle , ze nadal beda potrzebne
    > w momencie" wzrostu gospodarczego" takie branze powinny "kwitnac" a nie
    > upadac
    > jak myslisz dlaczego tak sie dzieje???

    Kilka hut w polsce jest do likwidacji bo znikneli lub znikaja ich glowni
    kontracheci, przemysl zbrojeniowy i kopalnie.
    Nie ulega tez watpliwosci ze caly sektor nie jest do liwkidacji jedynie do
    reorganizacji. Wystarczy spojrzec na przyklad Niemiec gdzie przy granicy
    francuzkiej dziala mnostwo malych prywatncyh hut zasilanych tanim pradem z
    eletrowni atomowych we Francji ;).

  • 12. Data: 2002-12-12 16:11:43
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    > wiadomości news:at9fnr$hta$2@news.tpi.pl...

    > sa

    > Jakies argumenty??

    Hehe..
    Wg. Twojej teori to przemysl ciężki mają budować i rozwijać państwa
    afrykańskie. Państwa już średnio zamożne, a w szczególności zamożne takie
    jak Niemcy, Francja, Anglia, USA powinny przemysł ciężki zlikwidować
    całkowicie.

    Wiesiek

  • 13. Data: 2002-12-12 22:50:10
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:ataclj$n31$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > afrykańskie. Państwa już średnio zamożne, a w szczególności zamożne takie
    > jak Niemcy, Francja, Anglia, USA powinny przemysł ciężki zlikwidować

    No nie powinny, ale powinien byc zrobiony rachunek ekonomiczny, a nie
    sztuczne toczyc proces sztucznego utrzymywania, poza tym aby przetrwa
    powinny, przepofilowac ta prodkukcje na bardziej technicznie zaawansowane
    produkty, co ma miejsce.
    Fakt jest faktem ze przy rosnacych cenach sily roboczej, kosztach ochrony
    srodowiska i coraz wyzszych skladkach ubezpieczeniowych(patrz koszt sily
    roboczej), branza ta musialaby miec bardzo duze przyrosty wydajnosci, a w
    wiekszosci dziedzin tego przemyslu jest to awykonalne.

  • 14. Data: 2002-12-13 07:54:34
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > roboczej), branza ta musialaby miec bardzo duze przyrosty wydajnosci, a w
    > wiekszosci dziedzin tego przemyslu jest to awykonalne.

    Widze że zaczynsz zmieniać zdanie.:))))))
    Faktem jest i prawidłowością ekonomiczną, że im bardziej rozwinięte
    gospodarczo państwo, tym udział przemysłu cieżkiego jest większy.
    Problem powstaje tylko wtedy gdy w tym udziale jest zbyt mały udzial
    przemyslu lekkiego, właśnie tak jak jest aktualnie w Polsce, gdzie import
    zlikwidował przemysl lekki, no to i ciężki też jest do likwidacji. Do Angoli
    czy jakiegoś Mozambiku tylko krok.

    Wiesiek

  • 15. Data: 2002-12-13 09:01:50
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    =?iso-8859-2?Q?Wies=B3aw_Wronowicz?= <w...@p...com> writes:

    > Widze że zaczynsz zmieniać zdanie.:))))))
    > Faktem jest i prawidłowością ekonomiczną, że im bardziej rozwinięte
    > gospodarczo państwo, tym udział przemysłu cieżkiego jest większy.

    o, na przyklad taka szwajcaria :)
    ze o luksemburgu nie wspomne ;)

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 16. Data: 2002-12-13 10:15:21
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:atc3o4$2sd$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > Faktem jest i prawidłowością ekonomiczną, że im bardziej rozwinięte
    > gospodarczo państwo, tym udział przemysłu cieżkiego jest większy.

    A coz to za dziwna teoria, im bardziej rozwniniete panstwo tym wiekszy
    udzial w PKB sektora uslug, przemyslu lekkiego i zanikajace znaczenie
    ciezkiego. Podaj rozwniniety kraj ktory przeszedl taka sciezke o ktorej ty
    mowisz.

    > Problem powstaje tylko wtedy gdy w tym udziale jest zbyt mały udzial
    > przemyslu lekkiego, właśnie tak jak jest aktualnie w Polsce, gdzie import
    > zlikwidował przemysl lekki, no to i ciężki też jest do likwidacji.

    Jak juz pisalem wczesniej przymysl ciezki w Polsce byl na inne potrzeby
    glowni kontrachetami byly kopalnie i przemysl zbrojeniowy.

    > Do Angoli czy jakiegoś Mozambiku tylko krok.

    Bez przesady, najwieksze dochody za z uslug nie z produkcji. W cenie
    produktu na polce wieksza czesc ceny stanowia ceny sprzedazy nie produkcji.

  • 17. Data: 2002-12-14 08:42:45
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > [....]
    > Jak juz pisalem wczesniej przymysl ciezki w Polsce byl na inne potrzeby
    > glowni kontrachetami byly kopalnie i przemysl zbrojeniowy.

    Widze że dalej jesteś ślepy.
    Przemysł cieżki to cement i stal na domy, to bezyna i asfalt na autostrady,
    to energia i stal na maszyny i urządzenia, to kable na prąd elektryczny, to
    okręty i samochody itd. itd. Jak nie masz swojego to zapłacisz za nie
    kolosalne pieniądze od wysoko rozwiniętych krajów. Zobacz na byłe kolonie w
    Afryce, mają zero przemyslu ciężkiego, właśnie taką Polske chciałbyś zrobić.
    Dyskusja z Tobą jest bezsensowna. EOT.

    Wiesiek

  • 18. Data: 2002-12-16 10:46:38
    Od: "Robcio" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:ateqsh$fqu$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > kolosalne pieniądze od wysoko rozwiniętych krajów. Zobacz na byłe kolonie
    > Afryce, mają zero przemyslu ciężkiego, właśnie taką Polske chciałbyś

    W pierwszym poście Leszek pisał raczej o hutach, nieprawdaż?
    Czy dyskutujesz z tezą, że w poprzednim systemie huty były rentowna bo:
    a) siła robocza była tania a teraz jest droższa
    b)energia była w miarę tania a teraz jej cena się urealnia
    c)nikt nie przejmował się ochrona środowiska a teraz to dodatkowe koszty?
    Problem jest innego rodzaju, coś produkować trzeba. Mimo wszystko te 3
    wymienione koszty mamy wciąż niższe niż w lepiej rozwiniętych krajach więc
    może się okazać że ten przemysł ciężki jest jednak naszą niszą tyle tylko że
    to raczej nie jest perspektywiczne :(

    Pozdrawiam,
    Robcio

  • 19. Data: 2003-01-04 12:34:37
    Od: MJX <m...@g...pl>

    Tak .. niektórym się wydaje, że kapitaliści maja tylko
    maszynki do sortowania pieniędzy .....

    A skąd się wziął kapitalizm?
    Od ciężkiej maszyny parowej Jamesa Watt'a

    W bogatych społeczńestwach jest wszystko
    cały przekrój przemysłu .....

    Chyba, że przeniesiemy się do sfery
    wirtualnej .... to wtedy rzeczywiście nic
    poza krzemem i kompami oraz światłowodami i prądem
    nie jest potrzebne .....

    Tylko skąd to się bierze???
    Marsjanie zapewne nam sprzedają :)