PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o wyrażenie opinii

  • 61. Data: 2005-12-26 18:44:07
    Temat: Re: Prośba o wyrażenie opinii
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):
    > Religia konsultingowa to nie "you are the best", tylko "nasza firma jest
    > the best". Dlatego powinienes byc dumny, ze u nas pracujesz, szczesliwy
    > zostajac po godzinach i miec doznania mistyczne oddajac firmie wszystko.
    > Istnieja ludzie, ktorzy sa w stanie w te religie uwierzyc i choc ogolnie
    > jestem przeciwko wykorzystywaniu, to w pewnych skrajnych przypadkach
    > idiotyzmu popieram wykorzystanie takiego idioty na maxa :)
    A to się akurat zgadza. Ale wciąż podpada pod kult gwiazdy - ciesz się,
    że u mnie / u nas pracujesz Kaziu. No to do roboty, do rana ma być
    zrobione, bo rano musisz to zawieźć do innej firmy, 900 km od naszej.
    Smutne ale prawdziwe.

    Stąd też się biorą panie z kompleksem sekretarki. Pracuje taka w
    zajebistej firmie, która ją kopie po dupie, więc kiedy jest okazja
    odreagowania (np. na klientach, traktowanych jak petenci), uległa pani z
    recepcji, pardon - asystentka ds. kluczy, zamienia się w dzikiego
    agresywnego lwa (co w jej przekonaniu synonimuje asertywność).

    pozdr.
    m.

  • 62. Data: 2005-12-26 19:24:59
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> napisał(a):

    > Owszem, robi się łapanki, najczęściej na uczelniach, wśród stutentów
    > ostatniego roku. To by było na tyle jeśli chodzi o podobienstwa tego co
    > napisałeś, do stanu faktycznego. Reszta mija się z prawdą.

    Co mija sie z prawda? Ze lapanki nie sa na ulicach? :-) Ale wiesz - to byla
    licentia poetica, ktorej nie nalezy chyba ludziom inteligentnym tlumaczyc?
    A ze zatrudniaja jak leci to jest niestety - prawda. Lapanki na uczelniach
    czesto mijaja sie z celem, bo:

    a. juz nie ma na to czasu, projekt juz sie zaczal.
    b. w czasie prosperity, absolwenci pojda do takiego Siemensa czy innej
    Motoroli, rynek zostanie bardzo dobrze sprzatniety

    Wiec i zatrudniaja np. absolwentow z ochrony srodowiska, ktorzy sa niewiarygodnie
    szczesliwi , ze dostali jakakolwiek prace. Sam takiego absolwenta znam -
    niedawno dostal prace od zdesperowanej firmy konsultingowej, duzej firmy.
    Innym wariantem jest siegniecie po uslugi innych firm uprawiajacych tzw body
    leasing. Dwoch moich kolegow z 6 lat temu w ten wlasnie sposob wpakowalo sie
    do projektu w Andersenie (byli mlodzi i naiwni, wiec obejrzenie tego jak stado
    pozbawionych glowy kurczakow probuje stworzyc System bylo, jak mawiaja,
    pouczajace).

    A.

    PS. na dzis - koniec z niusami

  • 63. Data: 2005-12-26 19:38:19
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    tbd <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > A masz jakieś własne doświadczenia ?

    Z przejsciem z jednego jezyka na inny? Nie :-), ale calkiem niedaleko dwa lata
    temu rozpoczal sie duzy projekt (technologie SAP'owskie), no i by nie
    zatrudniac kolejnych 300 programistow postanowiono powierzyc sprawe
    doswiadczonym i juz zatrudnionym gosciom od poprzedniego projektu - niech sie
    naucza SAPowskich zabawek. Przez dwa lata dostawalismy z centrali ankiete
    (empl. satisfaction czy jakos tak, wyjete godziny z zyciorysu) do wypelnienia
    i jednym z pytan bylo "Czy Twoim zdaniem projekt X.X sie powiedzie?". Od
    jakiegos czasu juz nie dostajemy tego pytania. Pewnie sie "powiodl" :-)

    Czasy ze jezyk to jest ta najwazniejsza rzecz sie do nauczenia juz dawno
    minely. Teraz sie trzeba znac na klockach, i jak je poukladac by zadzialalo.

    A.

  • 64. Data: 2005-12-26 19:58:36
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    Michał <m...@s...net> napisał(a):

    > True. I, co ciekawe, ta sama choroba dotyczy małych firm żyjących od
    > przetargu do przetargu. I choć są to sytuacje z pozoru idealne, bo
    > przyciśnięta nagle objawionymi zobowiązaniami firemka skłonna jest
    > płacić co lepszym pracownikom istotny procent kontraktu podpisanego z
    > PKO czy innym BZ WBK, o tyle większość ludzi ma to w nosie, bo lubią
    > czasem wyjść na świeżo powietrze i mało kto lubi przez kilka dni nie
    > wychodzić z firmy.

    Polskie start-upy to osobny temat, ale obgadywac nie bede :-)

    A adrenalina w pracy jest wazna dla wielu osob. Tyle ze powinna byc wlasciwego
    pochodzenia - a wiec nie taka, ktora wynika z modelu zarzadzania ani z
    plynnosci finansowej pracodawcy.

    > A to ciekawe... mówisz o Accenture?
    >
    > btw, rekrutacja "białych ludzi na eksport" w Volvo IT jest śmiesznie
    > mała przy ssaniu Siemensa czy Winuela do pracy w samym WR

    To tez z czegos wynika :-) Moj bardzo dobry kumpel wlasnie wrocil z
    Szwecjalizmu, dostal propozycje awansu, dzien pozniej pozniej gadal z moim
    szefem, a tydzien pozniej pracowal u nas.

    A.

  • 65. Data: 2005-12-26 20:05:35
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    Kartel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > niektore
    > zadnego
    >

    > Jeżeli kolega ma ochote się podzielić doświadczeniami, to byłbym wdzieczny
    > za kilka ciekawych porad.

    Ja mam mniej niz 6 lat full-time komercyjnego doswiadczenie. Jestem wiec na
    etapie, gdy sie rozumie, ze takie doswiadczenie pozwala sluchac ze
    zrozumieniem, ale nie doradzac.

    No moze jedna rada: popukaj sie w glowe i nie pros o rade na takiej grupie jak
    ppd. (Albo dostaniesz, Kuba, porade od Jakuba)

    A.

  • 66. Data: 2005-12-26 21:05:26
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

> [...]
    > recepcji, pardon - asystentka ds. kluczy, zamienia się w dzikiego
    > agresywnego lwa (co w jej przekonaniu synonimuje asertywność).

    Czy ja wiem... recepcja to w takich firmach akurat jedno z przyjemniejszych
    miejsc powinno byc. Nie ma nawalu coraz to nowych zadan, nie ma rozliczania
    z rezultatow, wzgledny spokoj w porownaniu do tego, co maja "szczury"... po
    prostu absolutnie nie wolno brac na to stanowisko osoby z wyzszym
    wyksztalceniem, bo ktos taki bedzie sfrustrowany na tle ambicjonalnym. W
    znanych mi firmach omawianego typu zwykle wlasnie personel z recepcji i
    innych podobnych stanowisk wygladal na jedynych w miare zrelaksowanych
    ludzi.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 67. Data: 2005-12-26 21:42:42
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Co mija sie z prawda? Ze lapanki nie sa na ulicach? :-)
    Z grubsza licząc, to wszystko poza łapankami. Zgadzam się z Tobą, że
    firmy konsultingowe zatrudniają czasem mało kompetentnych ludzi, ale nie
    rozumiem samobójczego działania firmy doradczej, która zatrudnia ludzi
    kompletnie nie pasujących do stanowiska. Z tą częścią Twojego postu się
    nie zgadzam.

    Posłużę się dalej przykładem audytu wewnętrznego korporacji z branży
    energetycznej, o której pisałem w poprzednim poście. Mało kto, w dziale
    audytu wewnętrznego ukończył księgowość lub kierunki pokrewne. Na pozór
    - firma nie potrafi zatrudnić właściwych ludzi lub w wyniku różnego
    działania ad hoc albo w skutek głupoty pozatrudniała przypadkowe osoby.
    Jednak tak nie jest: cechą wspólną zatrudnionych w dziale audytu ludzi
    są wykształcenie inżynierskie (w przypadku większości) lub kierunkowe (w
    przypadku mniejszości), umiejętności myślenia analitycznego i pewna
    specyficzna konfiguracja cech charakteru (co potwierdziły mi testy,
    które cały dział audytu wykonywał).

    Reasumując - pewne działania firm mogą wydawać się głupie albo
    piramidalnie głupie.
    W przypadku "działań głupich", twierdzę, że wynika to z niezrozumienia
    działania firmy. I do tego przypadku zaliczyłbym zatrudnianie
    absolwentów ochrony środowiska. Nie wiemy, po co są zatrudniani, do
    jakich projektów, jaka kompozycja ich umiejętności lub cech stanowi o
    zatrudnieniu.

    Przypadek działań piramidalnie głupich (bez cudzysłowia, na serio) to
    działania zbliżone do tych, które opisałeś, z tą różnicą, że np. projekt
    IT realizuje student informatyki a nie ornitologii. Rekrutację dyrektora
    zarządzającego robi studentka ZZL a nie żywienia zbiorowego etc.
    Piramidalność owej glupoty polega na tym, że przecenia się kompetencje
    pracownika wykonującego projekt - skoro studiuje IT to zna IT.

    > Lapanki na uczelniach
    > czesto mijaja sie z celem, bo:
    >
    > a. juz nie ma na to czasu, projekt juz sie zaczal.
    > b. w czasie prosperity, absolwenci pojda do takiego Siemensa czy innej
    Dodam coś od siebie jeszcze:

    c. brak zainteresowania studentów,
    d. kandydaci nie potrafią trzymać gęby na kłódkę, informując innych
    kandydatów o tym, jakie testy będą użyte na rekrutacji. Mam na myśli
    większość wątków dot. testów projekcyjnych, które pojawiały się tu na
    grupie pomiędzy majem a listopadem, a które dotyczyły rekruracji, którą
    miałem wątpliwą przyjemność współprowadzić.

    > PS. na dzis - koniec z niusami
    Na dwa, trzy tygodnie koniec z niusami i aż mi szkoda opuszczać grupę w
    takim ciekawym momencie. :(

    pozdr.
    m.

    Do siego roku!

  • 68. Data: 2005-12-26 22:00:52
    Od: Michał <m...@s...net>

    Aleksander Galicki wrote:
    > To tez z czegos wynika :-) Moj bardzo dobry kumpel wlasnie wrocil z
    > Szwecjalizmu, dostal propozycje awansu, dzien pozniej pozniej gadal z moim
    > szefem, a tydzien pozniej pracowal u nas.

    Mógłbyś wskazać firmę, w której pracujesz?
    Nie mogę nie zadać tego pytania :), zresztą wydajesz się raczej
    zadowolony, jak rozumiem ;).

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 69. Data: 2005-12-26 22:04:32
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w
    > wiadomości news:dopdta$9kr$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy ja wiem... recepcja to w takich firmach akurat jedno z
    > przyjemniejszych miejsc powinno byc.
    I jest - dopoki czlowiek sobie nie nabije głowy pierdołami o żabach a
    szczególnie o powadze swojego stanowiska. Ważne stanowisko i do tego
    debeściarska firma - ooo, to czasem owocuje takim zdebileniem
    recepcjonisty, sekretarki, asystentki/asystenta, że np. nie można po
    ludzku pogadać z innymi pracownikami, bo na ich strazy stoi jakich
    bezumny brytan.

    pozdr.
    m.

  • 70. Data: 2005-12-26 22:05:53
    Od: Michał <m...@s...net>

    Aleksander Galicki wrote:
    > To tez z czegos wynika :-) Moj bardzo dobry kumpel wlasnie wrocil z
    > Szwecjalizmu, dostal propozycje awansu, dzien pozniej pozniej gadal z moim
    > szefem, a tydzien pozniej pracowal u nas.

    Czy mógłbyś wskazać firmę, w której pracujesz?