PracaGrupypl.praca.dyskusje › Propozycja pracy w Arabii Saudyjskiej

  • 1. Data: 2004-11-28 00:19:52
    Temat: Propozycja pracy w Arabii Saudyjskiej
    Od: "MK23" <j...@p...com>

    Witam!

    Otrzymałem propozycję pracy jako programista w Arabii Saudyjskiej.
    Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje lub doświadczenia z tym krajem?

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2004-11-28 02:57:46
    Temat: Re: Propozycja pracy w Arabii Saudyjskiej
    Od: "AALF" <a...@g...pl>

    Użytkownik "MK23" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Otrzymałem propozycję pracy jako programista w Arabii Saudyjskiej.
    > Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje lub doświadczenia z tym krajem?

    a konkretnie gdzie i przy czym?

  • 3. Data: 2004-11-28 09:11:20
    Od: "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl>

    > Otrzymałem propozycję pracy jako programista w Arabii Saudyjskiej.
    > Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje lub doświadczenia z tym krajem?

    W sumie jest niemal jak wszedzie, bo ten kraj mocno sie zmienil ...
    ale za zaczepienie jakiejs kobiety na ulicy mozna zostać zabitym
    na miejscu ;-)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.krzysiekpp.prv.pl/

  • 4. Data: 2004-11-28 09:21:38
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    >
    > Otrzymałem propozycję pracy jako programista w Arabii Saudyjskiej.
    > Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje lub doświadczenia z tym krajem?

    Generalnie cisza, spokój, władza trzyma za mordę wszystkich tych, którzy
    chcą działać nielegalnie, mącić spokój szejków, ajatollahów i innych
    ludzików z tego klanu.
    Jeśli jesteś super fachowcem to na pewno będa ciebie szanować... nie ma
    pewności tylko że dadzą ci zarobić tyle ile byś chciał... rozumiesz...
    arabska tradycja targowania się.
    A tak to kraj jest spox.
    Nie byłem nigdy, nie wybieram się, ale obracam się w środowiskach osób,
    którzy opowiadają co nie co.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 5. Data: 2004-11-28 10:05:49
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > W sumie jest niemal jak wszedzie, bo ten kraj mocno sie zmienil ...
    > ale za zaczepienie jakiejs kobiety na ulicy mozna zostać zabitym
    > na miejscu ;-)

    nigdy nie bylem ale znam z opowiesci jednej osoby

    rzeczywiscie trzeba poznac ich zwyczaje, by nie nabawic sie niezlych
    problemow, sa dosc ostrzy pod tym wzgledem i tu nie ma zartow szczegolnie
    jesli chodzi o sprawy religii

    poza tym kraj bezpieczny, bogaty

    no i tradycja targowania, o ktorej tez juz ktos wspominal, targujesz sie do
    upadlego, jak daja ci za niska stawke, mowisz tyle, oni mowia tyle, ty
    dyskutujesz, oni nie chca ci dac, mowisz sory jednak nie, chwila przerwy i
    znowu gadka

    nie wiem jak jest z pensja, ale z kupnem towarow, mozna wytargowac nawet 50%
    ceny pierwotnej, wychodzac ze sklepu i odchadzac na dobrych kilkadziesiac
    metrow, gosc potrafi pobiec za toba by ponownie cie sciagnac do sklepu

    targowanie sie to jest po prostu cos co trudno u nich opisac, za mocne i
    dlugie targowanie nikt sie nie obrazi (choc poczatkowo mozesz miec takie
    wrazenie ze twoj rozmowca jest wsciekly), ale wrecz przeciwnie szanuja takie
    osoby, jak juz ustalicie stawke zachowanie zmienia sie diametralnie i z
    pozornie wscieklego gosc staje sie twoim przyjacielem i zaprasza cie na
    herbate itp.

    maja tez dosc zasadnicze prawo jesli chodzi o kradziez itp. ponoc w
    niektorych krajach (nie wiem czy dotyczy to arabii) obcinaja lape za cos
    takiego

    tak wiec do wyjazdu do takiego kraju warto dobrze sie przygotowac, ale jesli
    to zrobisz chyba powinienes miec w miare niezle, no i przygoda na cale zycie

  • 6. Data: 2004-11-28 11:20:55
    Od: "MK23" <j...@p...com>

    Użytkownik "AALF" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MK23" <j...@p...com> napisał w wiadomości

    > a konkretnie gdzie i przy czym?

    Praca jest przy odsalamiu wody na potrzeby upraw
    Pensji jeszcze nie negocjowałem ale jest zakwaterowanie,
    wyżywienie i samochód.
    Niepokoją mnie tylko ludzie AlKaidy (ostatnio było kilka zamachów)

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2004-11-28 11:40:49
    Od: "MK23" <j...@p...com>

    Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > rzeczywiscie trzeba poznac ich zwyczaje, by nie nabawic sie niezlych
    > problemow, sa dosc ostrzy pod tym wzgledem i tu nie ma zartow szczegolnie

    Nie jestem tak pewien tego be zpieczeństwa biorąc pod uwagę naszą obecnośc
    wojskową w sąsiednim Iraku zwiększającą niechęć arabów do naszej nacji.

    Pozdrawiam
    MK
    u...@p...com

  • 8. Data: 2004-11-28 13:25:04
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2004 12:20:55 +0100, MK23 <j...@p...com> napisał:

> [...]
    > wyżywienie i samochód.
    > Niepokoją mnie tylko ludzie AlKaidy (ostatnio było kilka zamachów)

    Z roznych wypowiedzi ktore czytalem wynika, ze praca tam jest ok, ale -
    problem z kobietami (szeroko pojete zycie towarzyskie a raczej jego brak,
    proby "podrywu" mimo wyraznej zachety ze strony obiektu zainteresowania
    moga byc wrecz niebezpieczne dla zycia) oraz bardzo powaznie jest
    traktowany zakaz picia alkoholu (zegnaj piwo i pozostale) nawet jesli
    dotyczy to imprez i spotkan samych niemahometan.
    Z dugiej strony, bez powyzszych, masz szanse na spokojne zaoszczedzenie
    prawie calego wynagrodzenia :)
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2004-11-28 16:00:27
    Od: Anya <a...@w...pl>

    krzysztofsf wrote:

> [...]
    > powaznie jest traktowany zakaz picia alkoholu (zegnaj piwo i pozostale)
    > nawet jesli dotyczy to imprez i spotkan samych niemahometan.
    Dlatego wszyscy cudzoziemcy spedzaja weekend'y w Bahrain... tam jest
    wszystko czego duszy potrzeba ;))

    > Z dugiej strony, bez powyzszych, masz szanse na spokojne zaoszczedzenie
    > prawie calego wynagrodzenia :)
    I zagwarantowane w kontrakcie wakacje, przelot gratis...

    Anya

  • 10. Data: 2004-11-28 18:16:48
    Od: "MK23" <j...@p...com>

    Uzytkownik "Anya" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > I zagwarantowane w kontrakcie wakacje, przelot gratis...
    >
    > Anya

    Tak, ale zastanawiam sie dlaczego wpada mi ta propozycja
    po odrzuceniu jej przez kilku moich kolegów. Boja sie ryzyka czy co?

    Pozdrawiam
    MK