PracaGrupypl.praca.dyskusjePropozycja pracy w Arabii Saudyjskiej › Re: Propozycja pracy w Arabii Saudyjskiej
    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Propozycja pracy w Arabii Saudyjskiej
    Date: Sun, 28 Nov 2004 11:05:49 +0100

    > W sumie jest niemal jak wszedzie, bo ten kraj mocno sie zmienil ...
    > ale za zaczepienie jakiejs kobiety na ulicy mozna zostać zabitym
    > na miejscu ;-)

    nigdy nie bylem ale znam z opowiesci jednej osoby

    rzeczywiscie trzeba poznac ich zwyczaje, by nie nabawic sie niezlych
    problemow, sa dosc ostrzy pod tym wzgledem i tu nie ma zartow szczegolnie
    jesli chodzi o sprawy religii

    poza tym kraj bezpieczny, bogaty

    no i tradycja targowania, o ktorej tez juz ktos wspominal, targujesz sie do
    upadlego, jak daja ci za niska stawke, mowisz tyle, oni mowia tyle, ty
    dyskutujesz, oni nie chca ci dac, mowisz sory jednak nie, chwila przerwy i
    znowu gadka

    nie wiem jak jest z pensja, ale z kupnem towarow, mozna wytargowac nawet 50%
    ceny pierwotnej, wychodzac ze sklepu i odchadzac na dobrych kilkadziesiac
    metrow, gosc potrafi pobiec za toba by ponownie cie sciagnac do sklepu

    targowanie sie to jest po prostu cos co trudno u nich opisac, za mocne i
    dlugie targowanie nikt sie nie obrazi (choc poczatkowo mozesz miec takie
    wrazenie ze twoj rozmowca jest wsciekly), ale wrecz przeciwnie szanuja takie
    osoby, jak juz ustalicie stawke zachowanie zmienia sie diametralnie i z
    pozornie wscieklego gosc staje sie twoim przyjacielem i zaprasza cie na
    herbate itp.

    maja tez dosc zasadnicze prawo jesli chodzi o kradziez itp. ponoc w
    niektorych krajach (nie wiem czy dotyczy to arabii) obcinaja lape za cos
    takiego

    tak wiec do wyjazdu do takiego kraju warto dobrze sie przygotowac, ale jesli
    to zrobisz chyba powinienes miec w miare niezle, no i przygoda na cale zycie