PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista bez wykształcenia technicznego. › Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    From: "Jacek5" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    Date: Sun, 10 Jun 2007 00:53:44 +0200

    > Pamiętaj, że produkt ma służyć spełnieniu potrzeb wykreowanych i/lub
    > uświadomionych przez dział marketingu, dla statystycznej większości ludzi.

    Akurat to wiem tak samo jak i Ty.

    > Jednocześnie głos w jakiejkolwiek sprawie podnoszą z reguły ci, którzy
    > leżą poza tą statystyczną większością. Reszta milczy i się cieszy.

    Owszem. Istnieje grupa konsumentów, którzy oczekują od produktu więcej niż
    to co otrzymują w pudełku.
    Jest sobie produkt standardowy mający spełniać określone wymagania docelowej
    grupy klientów.

    > A zatrudniają takich pracowników, którzy potrafią z satysfakcjonującym
    > współczynnikiem wydajności do ceny uczestniczyć w rozwoju produktów.

    Gorzej, jeśli produkt nie spełnia założeń zadeklarowanych przez producenta.
    To tak, jakbyś ugryzł jabłko, a w środku okazało się zgniłe.

    > Swoją drogą, przypomina mi się dość idiotyczny "dowcip": co by było, gdyby
    > samochody były jak Windows (...). Wspominam o nim nieprzypadkowo,

    Skąd wiesz, że miałem na myśli MS Windows? :-)
    Niekoniecznie.

    > gdyż autor tego "dowcipu" miał równie krótkowzroczne pole widzenia, jak
    > Ty. Windows, tak jak każdy inny produkt, jest dopracowany tylko w takim
    > stopniu, w jakim musi być, aby spełnić wymagania statystycznego

    Prawda, jeśli dotyczy tzw. odbiorcy masowego.
    Są też i inni konsumenci, mający specyficzne wymagania.

    Załóżmy, że teraz przychodzi do Ciebie (jako pracodawcy) człowiek bez
    wykształcenia kierunkowego.
    A Ty nie wierzysz, że on coś potrafi, bo niby skąd. Nie ma dyplomu, nie ma
    certyfikatów...
    Co z tego, że ma jakieś portfolio. Może mniej wydajny niż rasowy
    programista? (I podobne wątpliwości)
    Wolisz pracownika standardowego, przeciętnego...mniej ryzykujesz, więc
    uwalasz go na starcie.

    > konsumenta. Bardziej być nie powinien, gdyż byłoby to marnowanie kasy. W
    > przypadku samochodów natomiast wymagania są nieco wyższe, gdyż
    > konsekwencje problemów mogą być nieodwracalne, w przeciwieństwie do
    > wciśnięcia resetu w komputerze. Ot i cała filozofia.

    No i potem banda przeciętniaków projektuje coś byle jakiego dla mało
    wymagających konsumentów.

    Niby lepiej, a coraz gorzej.

    No właśnie...co jest bardziej opłacalne?
    Robienie masówki dla przeciętniaków, czy produktów niszowych, na zamówienie,
    ale drogich, dla klientów mających specyficzne wymagania.