PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo do pierwszego urlopu pracownika

  • 1. Data: 2003-04-03 10:44:40
    Temat: Prawo do pierwszego urlopu pracownika
    Od: "Edek" <e...@b...pl>

    Witajcie
    Mam problem z wyliczeniem limitu urlopu pracownikowi
    rozpoczął on pracę w lipcu 2000 i pracował do marca 2001 i po 6 miesiącach
    nabył prawo do 9 dni urlopu zaliczkowego - wykorzystał z tego 5 dni (wynika
    ze świadectwa pracy). Po 2 latach przerwy tj od 1 marca 2003 został
    zatrudniony i nabywa prawo do 18 dni od czerwca czy powinno się mu potrącić
    tamten urlop zaliczkowy z 2001 roku, bo te 5 dni było z tych 18 do których
    nabywa prawo teraz ?
    Moim zdaniem tak, ale nie jestem pewna
    z góry dziękuje za opinie
    pozdrawiam
    Edyta

  • 2. Data: 2003-04-03 16:24:22
    Temat: Re: Prawo do pierwszego urlopu pracownika
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > tamten urlop zaliczkowy z 2001 roku, bo te 5 dni było z tych 18 do których

    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej części
    urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.

    18 -5 =13 dni i to jest wszystko co należy mu się do końca 2003 r.
    Krótko mówiąc dobrze wykoncypowałaś. POzdrawiam.

  • 3. Data: 2003-04-03 20:43:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 3 Apr 2003 18:24:22 +0200, s...@p...onet.pl
    zakodował:

    > Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    >miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    >przepracowaniu roku.
    [...]
    >18 -5 =13 dni i to jest wszystko co należy mu się do końca 2003 r.
    >Krótko mówiąc dobrze wykoncypowałaś. POzdrawiam.

    IMO nie do końca. Ponieważ nabył już prawo do tych 9 wcześniej, to
    przy 5 wykorzystanych "stary" pracodawca za pozostałe 4 powinien
    wypłacić ekwiwalent. Obecny pracodawca ma obowiązek udzielić tylko 9
    dni - dlaczego ma płacić za poprzedniego?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-04-04 10:20:17
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > wypłacić ekwiwalent. Obecny pracodawca ma obowiązek udzielić tylko 9
    > dni - dlaczego ma płacić za poprzedniego?

    Witam
    Jestes formalistka. Przecież wyraźnie z tekstu wynika ,ze mu nie zapłacił
    ekwiwalentu za urlop poprzedni pracodawca to trzeba to jakoś załatwić-
    pracownik nie powinien być stratny. Ma do sądu iść, a tak naprawdę to nie
    wiadomo czy poprzedni pracodawca jeszcze istnieje.Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-04-04 16:48:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 4 Apr 2003 12:20:17 +0200, s...@p...onet.pl
    zakodował:

    >pracownik nie powinien być stratny. Ma do sądu iść, a tak naprawdę to nie

    Ale dlaczego stratny ma być pracodawca? Postaw się na jego miejscu.
    Dlaczego ma płacić za oszustwo poprzedniego pracodawcy i nieznajomość
    przepisów pracownika?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775