PracaGrupypl.praca.dyskusje › ekwiwalent za urlop - termin wypłaty

  • 1. Data: 2003-04-03 05:07:25
    Temat: ekwiwalent za urlop - termin wypłaty
    Od: "kem" <k...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie odnośnie ekwiwalentu za urlop. Stosunek pracy ustał z końcem
    marca. Pracodawca ma 7 dni na wystawienie świadectwa pracy. Ile ma czasu na
    uregulowanie sprawy ekwiwalentu za urlop, którego nie wypłacił z ostatnią
    pensją?

    Pzdr,
    kem

  • 2. Data: 2003-04-03 08:52:43
    Temat: Re: ekwiwalent za urlop - termin wypłaty
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam,
    > mam pytanie odnośnie ekwiwalentu za urlop. Stosunek pracy ustał z końcem
    > marca. Pracodawca ma 7 dni na wystawienie świadectwa pracy.

    Pracodawca nie ma 7 dni na wydanie świadectwa pracy, chyba że się
    odwołałeś.Cytuję kp.
    Art. 97. § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy.
    Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia
    się pracownika z pracodawcą.
    § 2 prim. Pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić
    z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia
    wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie
    sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego sprostowania
    do sądu pracy.

    Ile ma czasu na
    > uregulowanie sprawy ekwiwalentu za urlop, którego nie wypłacił z ostatnią
    > pensją?

    Na ogół wypłaca sie w terminie wypłaty wynagrodzenia. Może się płacowcy nie
    wyrobili z obliczeniem.