PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2003-04-03 08:43:39
    Temat: zwolnienie lekarskie
    Od: d...@o...pl

    czy ktos moze mi podpowiedziec po ilu dniach
    chorobowe zaczyna płacic ZUS
    33 35 ?
    lub podac mi artykuł z KP?
    bardzo prosze o odpowiedz
    nie mam mozliwosci przeszukania internetu
    (nie chodzi o lenistwo:-)
    i czy jest to jakoś uzaleznione
    od wielkosci firmy (tzn liczby zatrudnionych pracowników)
    jeszcze raz wielkie dzięki
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-03 09:04:37
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > (nie chodzi o lenistwo:-)
    > i czy jest to jakoś uzaleznione
    > od wielkosci firmy (tzn liczby zatrudnionych pracowników)

    Witam

    Art. 92. § 1. Za czas niezdolności pracownika do pracy wskutek:
    1) choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną - trwającej łącznie 33
    dni w ciągu roku kalendarzowego - pracownik zachowuje prawo do 80 proc.
    wynagrodzenia, chyba że obowiązujące u danego pracodawcy przepisy prawa pracy
    przewidują wyższe wynagrodzenie z tego tytułu,
    2) wypadku w drodze do pracy lub choroby przypadającej w czasie ciąży - w
    okresie wskazanym w pkt 1 - pracownik zachowuje prawo do 100 proc.
    wynagrodzenia.

    Od 34 dnia płaci ZUS.Pozdrawiam