PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo a MLM??? › Re: Prawo a MLM???
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawo a MLM???
    Date: Wed, 12 Mar 2003 11:34:34 +0100

    > Hehe... wygodne tlumaczenie...
    >
    > Jesli w piramidzie finansowej ktos tlumaczy ci dokladnie na czym rzecz
    > polega, ze masz wejsc, wplacic kase, wchodza kolejne osoby a ty zarabiasz
    > (tylko wtedy) to gdzie tu masz naciaganie? Jesli ktos jasno wie, w co
    > wchodzi i robi to swiadomie, dobrowolnie to gdzie masz tu naciaganie?
    > Piszesz, ze placa kase ZA NIC. Hmm... placa za informacje, za mozliwosc, tak
    > jak w grach losowych, w kasynie itd. robia to swiadomie - chca to wchodza -
    > nie chca to wychodza i spokoj.

    Piramida finansowa jest formą przywłaszczenia, dokonywaną w zamian za
    obietnicę udziału w zorganizowanej grupie przestępczej, który to udział
    umożliwia (nie zapewnia) dodonywanie identycznych przywłaszczeń wobec
    osób trzecich. Czy jest to oszustwo jest tylko kwestią kwalifikacji
    prawnej - oszustwem jest na pewno twierdzenie, że jest to zarabianie,
    ponieważ zarabianie polega na sprzedaży dóbr/usług. Chyba, że za usługę
    uznasz dostarczenie komuś satysfakcji z przynależności do grupy
    przestępczej, więc zgodnie z obowiązującą modą bycie "trendy".

    >(...)
    >
    > Nie popieram oczywiscie naciagania ludzi w piramidy ale tam, jesli
    > czlowiekowi musi sie jasno na czym rzecz polega - nie ma owijania w bawelne.
    > W networku towarowym trzeba czarowac bo jak klient dowie sie, ze za produkt
    > war 18 zl placi 100 zl a 72 zl tną ludzie z gory to raczej by go nie
    > kupil...

    Taka relacja pomiędzy kosztem wytworzenia a ceną przedaży jest typowa
    dla większości produktów obecnych na rynku, vide np. monitory
    komputerowe CRT, których ceny w b. kórtkim czasie spadły kilkukrotnie,
    czego nijak nie można uzasadnić zmniejszeniem kosztów produkcji, jedynie
    pojawieniem się atrakcyjniejszej oferty monitorów LCD.

    Zgadzam się, że zakup np. odkurzacza za kilka tysiecy złotych, gdy
    urządzenie o identycznych parametrach (często lepszych) można kupic za
    tysiąc to głupota, ale klient dostaje rzecz, której większośc ludzi nie
    ma - otrzymuje więc wartość dodaną, jak w przypadku Rolex'a, który nie
    jest bardziej dokładny niż np. Junghans za dwa tysiące synchronizowany z
    obserwatorium astronomicznego drogą radiową. Ale Rolex to Rolex.

    Można nie lubić np. Amway'a , ale w mojej ocenie oferuje produkty
    użyteczne i niezłej jakości - jeżeli zbyt drogie, to jesteśmy o krok od
    stwierdzenia, że cały handel to jeden wielki szwindel, zajmować się nim
    powinni jedynie Starozakonni - a tak przecież nie jest.

    Pzdr: Dogbert