eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo a MLM??? › Re: Prawo a MLM???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Obywatel :-)" <o...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawo a MLM???
    Date: Wed, 12 Mar 2003 09:06:29 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <b4mtal$gq$1@inews.gazeta.pl>
    References: <b4htga$nhe$1@nemesis.news.tpi.pl> <b4htti$99$1@news.onet.pl>
    <b4k32s$d88$1@atlantis.news.tpi.pl> <m...@p...ninka.net>
    <b4mph5$lg2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: komp206.tera.com.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1047459989 538 172.20.26.231 (12 Mar 2003 09:06:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Mar 2003 09:06:29 +0000 (UTC)
    X-User: obywatel
    X-Forwarded-For: komp206.tera.com.pl
    X-Remote-IP: komp206.tera.com.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:74165
    [ ukryj nagłówki ]

    Mohammed <N...@o...pl> napisał(a):
    > 28% z ceny, ktora placi klient wraca do firmy - z tego firma niech odbierze
    > sobie tylko 10% profitu - tak wiec koszt wytworzenia produktu to 18% jego
    > ceny detalicznej.

    > Jesli wiec klient placi za produkt X 100 zl to jego wartosc wynosi tylko 18
    > zl a 72 zl polkneli ludzie ze struktury. >

    > Co o tym sadzisz ty i pozostali?

    Witam,
    Na wstępie: nigdy nie brałem udziału w żadnym MLM, mimo że wydaję e-gazetkę w
    której m.in. są teksty o tym. Nie brałem udziału (chociaż 2 razy próbowali
    mnie zwerbować do Amwaya próbując zrobić ze mnie głupszego niż jestem :-)
    toteż i wypowiadać się nie mogę za zbytnio... Ale co do ceny: różne są metody
    i sposoby ustalania ceny: może to być np. koszt wytworzenia produktu + X%
    marży, ale może to być też cena wzięta "z sufitu" -jeżeli tylko klient jest
    gotów za dany produkt zapłacić. Czytałem o kremach kosmetycznych dla kobiet-
    podobno koszt składników w nich zawartych to ledwie parę złotych, a sprzedaje
    się je za kilkadziesiąt (a nawet więcej)-i nie mówimy tu o MLM tylko o
    zwykłych, znanych firmach kosmetycznych. Wyprodukowanie pół litra przeciętnej
    wódki czy paczki papierosów to podobno też tylko parę złotych, ale po
    dołożeniu podatków, akcyzy, itp, itd - mamy świetne "przebicie". Mieszkania-
    koszt wybudowania w Koziej Wólce czy w Krakowie moze być podobny (owszem-w
    grę wchodzi różnica ceny gruntu), ale różnica w cenie sprzedaży jest
    kolosalna. Podobnie jest z wieloma innymi produktami. Także cena surowca,
    składników czy kosztów wytworzenia danego produktu w porównianiu do ceny
    finalnej może różnić się nawet o kilkaset procent - ale nikt nie twierdzi że
    to oszustwo. Towar jest wart tyle, ile klient chce za niego zapłacić.

    Pozdrawiam
    Piotr Słotwiński
    http://www.obywatel.com <--- pobierz bezpłatne e-książki, zaprenumeruj
    bezpłatny "Biuletyn..."

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1