PracaGrupypl.praca.dyskusje › Taktyka prośby o podwyżkę

  • 11. Data: 2002-09-14 22:49:19
    Temat: Re: Pracodawcy to hieny i gównozjady !!!
    Od: "\(--glow--\)" <i...@i...pl>

    > czyli rozumiem ze teraz opierdalasz sie za moje pieniadze? :>

    opierdalam się za swoje pieniądza a jak mi się skończą to będę się
    opierdalał za pieniądze moich rodziców.
    a jeśli chcesz żebym się za Twoje opierdalał to mogę Ci dać numer konta :-)

  • 12. Data: 2002-09-16 00:24:07
    Temat: Re: Taktyka prośby o podwyżkę
    Od: "TS" <(freespam)tsmaster@poczta.onet.pl>

    > poruszyć fakt, że mam na oku inną pracę,
    > lepiej płatną? Macie jakieś sugetie jak to zgrabnie rozegrać?

    Jako pracodawca powiem, że jeśli pracownik używa takiego "szantarzu", to są
    dwie możliwości:
    1.Jeśli mogę zastąpić go natychmiast, to robię to;
    2.Jeśli nie mogę zastąpić go natychmiast, to godzę się, ale intensywnie
    zaczynam szukać nowego pracownika.
    Dlaczego? Bo taki pracownik, najprawdopodobniej będzie cały czas szukał
    lepiej płatnej pracy i jak takową znajdzie, to i tak odejdzie.
    Lepiej przekonaj pracodawcę o swojej wartości dla firmy. Jeśli faktycznie
    jesteś "dobry" w tym, co robisz, to rozsądny pracodawca to doceni, a jak nie
    to jego strata.
    Ogólnie rzecz biorąc, mówienie "chcę podwyżkę, bo jak nie to mam inną
    pracę", jest tak samo nie fair jak mówienie "mam tu kolejkę chętnych na
    Twoje miejsce pracy".

    Pozdrawiam
    TS

    PS.
    Przypomniał mi się dowcip, jak to pracownik przyszedł do szefa i powiedział
    własnie, że chce to i tamto, bo jak nie to odchodzi. W odpowiedzi usłyszał:
    Panie X, jest Pan bardzo dobrym, uczciwym i rzetelnym pracownikiem,
    doskonale wypełnia Pan swoje obowiązki i bardzo, naprawdę bardzo ciężko
    byłoby nam się z Panem rozstać. Ale spróbujemy.

  • 13. Data: 2002-09-16 17:02:22
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    > opierdalam się za swoje pieniądza a jak mi się skończą to będę się
    > opierdalał za pieniądze moich rodziców.
    > a jeśli chcesz żebym się za Twoje opierdalał to mogę Ci dać numer konta
    :-)

    no i ja wlasciwie zupelnie tak samo jak kolega wyzej.
    ... to podac ten numer konta???

    Xyloo

  • 14. Data: 2002-09-17 09:09:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    y...@p...onet.pl wrote:
    > Ludzie bez skrupuł i pijawki. Nastawieni na wyzysk. Niestety taka polska
    > mentalność, bo nasi przcodawcy to jeszcze mentalnie buraki.

    Widać trafiałes na pracodawców dopasowanych do Twojego poziomu.
    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2002-09-18 00:29:17
    Od: "\(--glow--\)" <i...@i...pl>

    > Widać trafiałes na pracodawców dopasowanych do Twojego poziomu.

    o co dzisiaj nie jest trudno (niestety)

  • 16. Data: 2002-09-18 09:30:00
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "\(--glow--\)" <i...@i...pl> wrote:

    > o co dzisiaj nie jest trudno (niestety)

    Cóż, jednak miałem rację....

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2002-10-03 10:43:13
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > Ogólnie rzecz biorąc, mówienie "chcę podwyżkę, bo jak nie to mam inną
    > pracę", jest tak samo nie fair jak mówienie "mam tu kolejkę chętnych na

    Plecam pytającemu, by powyższą odpowiedź przepisał sobie i kilka razy
    przeczytał.
    O tym, że zatrzymywanie pracownika, który chce odejść jest błędem można
    przeczytać nawet w podręczniku i jest to uznawane za jeden z
    podstawowych błędów managera.
    Prawidłowa sugestia dla pracodawcy powinna być raczej taka, że
    pracownikowi praca się podoba i chciałby związać się z firmą na dłużej,
    a ewentualna podwyżka umocniłaby go w tym przekonaniu.
    Zastosowanie szantażu, gdy pracodawca oferuje umowę na stałe nie stworzy
    dobrego klimatu.

    Pzdr: Dogbert

  • 18. Data: 2002-10-03 11:13:43
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Niejaki No Name był uprzejmy napisać coś takiego:
    [ciach]
    > Plecam pytającemu, by powyższą odpowiedź przepisał sobie i kilka razy
    > przeczytał.

    Wystarczyło mi raz.

    > Prawidłowa sugestia dla pracodawcy powinna być raczej taka, że
    > pracownikowi praca się podoba i chciałby związać się z firmą na dłużej,
    > a ewentualna podwyżka umocniłaby go w tym przekonaniu.

    O to mi się podoba.

    > Zastosowanie szantażu, gdy pracodawca oferuje umowę na stałe nie stworzy
    > dobrego klimatu.

    No na pewno nie. Nie chodziło mi o szatarz szefa, tylko o sugestię jak to
    zgrabnie rozegrać i jak wykorzystać fakt "mania" na oku innej pracy.

    Tytus
    "Kto rano wstaje tan ma tani internet."

  • 19. Data: 2002-10-03 12:47:44
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Tytus <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Pod koniec tego miesiąca kończy mi się umowa o pracę. Szef zasugerował mi,
    > że zatrudni mnie dalej. Tym razem już na czas nieokreślony.
    > Czy przy rozmowie z szefem i prośbie o podwyżkę (wiem, ze jest ze mnie
    > zadowolony, wysłał mnie na szkolenie i w sumie jestem tu bardzo potrzebny
    > dlatego będę się o nią starał) poruszyć fakt, że mam na oku inną pracę,
    > lepiej płatną? Macie jakieś sugetie jak to zgrabnie rozegrać?
    > Dzięki z góry.
    > --

    W rozmowie o podwyżkę nie uzywaj argumentu o innej pracy, to duży błąd. Szef
    będzie się obawiał, że nawet jeśli tym razem cię zatrzyma, to potem
    dostaniesz następną ofertę i sytuacja się powtórzy. Jeśli inna praca ciebie
    bardziej interesuje, to po prostu odejdź i już.

    Lepszym argumentem, jest odniesienie do rynkowym płac. Znajdz jakieś
    argumenty (na przykład lista płac w Gazecie Wyborczej) i powiedz, że osoba z
    twoimi kwalifikacjami powinna zarabiać .. Szef nie musi się teraz obawiać, że
    sytuacja się powtórzy, bo przecież drugi raz tego argumentu już nie użyjesz.

    Unikaj także postawy roszczeniowej: "chcę podwyżki". Postaraj się to
    uzasadnić. Powiedz, że na przykład będziesz ponosił większą odpowiedzialność,
    będziesz miał większy zakres obowiązków itp itd. Po prostu uzasadnij, że
    jesteś teraz bardziej cennym pracownikiem dla firmy i dlatego powinieneś
    więcej zarabiać. Powiedz także, że praca w firmie bardzo ci odpowiada i
    chcesz się związać bardziej na stałe, że nawet zastanawiałeś się nad zmianą
    pracy, ale teraz już nie chcesz. Wszyscy szefowie lubią takie pochlebstwa, a
    szef w dobrym humorze łatwiej się zgodzi.