PracaGrupypl.praca.dyskusjeTaktyka prośby o podwyżkę › Re: Taktyka prośby o podwyżkę
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Taktyka prośby o podwyżkę
    Date: Thu, 3 Oct 2002 12:47:44 +0000 (UTC)

    Tytus <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Pod koniec tego miesiąca kończy mi się umowa o pracę. Szef zasugerował mi,
    > że zatrudni mnie dalej. Tym razem już na czas nieokreślony.
    > Czy przy rozmowie z szefem i prośbie o podwyżkę (wiem, ze jest ze mnie
    > zadowolony, wysłał mnie na szkolenie i w sumie jestem tu bardzo potrzebny
    > dlatego będę się o nią starał) poruszyć fakt, że mam na oku inną pracę,
    > lepiej płatną? Macie jakieś sugetie jak to zgrabnie rozegrać?
    > Dzięki z góry.
    > --

    W rozmowie o podwyżkę nie uzywaj argumentu o innej pracy, to duży błąd. Szef
    będzie się obawiał, że nawet jeśli tym razem cię zatrzyma, to potem
    dostaniesz następną ofertę i sytuacja się powtórzy. Jeśli inna praca ciebie
    bardziej interesuje, to po prostu odejdź i już.

    Lepszym argumentem, jest odniesienie do rynkowym płac. Znajdz jakieś
    argumenty (na przykład lista płac w Gazecie Wyborczej) i powiedz, że osoba z
    twoimi kwalifikacjami powinna zarabiać .. Szef nie musi się teraz obawiać, że
    sytuacja się powtórzy, bo przecież drugi raz tego argumentu już nie użyjesz.

    Unikaj także postawy roszczeniowej: "chcę podwyżki". Postaraj się to
    uzasadnić. Powiedz, że na przykład będziesz ponosił większą odpowiedzialność,
    będziesz miał większy zakres obowiązków itp itd. Po prostu uzasadnij, że
    jesteś teraz bardziej cennym pracownikiem dla firmy i dlatego powinieneś
    więcej zarabiać. Powiedz także, że praca w firmie bardzo ci odpowiada i
    chcesz się związać bardziej na stałe, że nawet zastanawiałeś się nad zmianą
    pracy, ale teraz już nie chcesz. Wszyscy szefowie lubią takie pochlebstwa, a
    szef w dobrym humorze łatwiej się zgodzi.