PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca mnie oszukuje!!! › Re: Pracodawca mnie oszukuje!!!
  • Data: 2005-09-17 19:58:13
    Temat: Re: Pracodawca mnie oszukuje!!!
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lucik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dghpot$2a8$1@news.onet.pl...
    > Proszę o poradę co zrobić gdy w firmie, która zatrudnia ponad 30 osób,
    > dyrekcja nabrała wody w usta na temat świadczeń urlopowych i funduszu
    > socjalnego.

    Jeżeli jest ponad 30 osób, to pracodawca musi tworzyć Zakładowy Fundusz
    Świadczeń Socjalnych i musi mieć do niego regulamin. Ale *nie musi*
    wypłacać świadczenia urlopowego (które wypłacają pracodawcy
    zatrudniający poniżej 20 prac.). Więc nie możesz żądać wypłaty tego
    świadczenia. Zamiast tego możesz złożyć podanie np. o dofinansowanie
    obozu dla dziecka, o pomoc w ciężkiej sytuacji życiowej (np. choroba)
    itp. Ustawa określa cele na jakie mogą być przeznaczone środki z tego
    funduszu - i to wypłata środków z tego funduszy jest uzależniona od
    sytuacji danego pracownika (czyli np. jeżeli masz dochód za duży - to
    nie spodziewaj się żadnego dofinansowania).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --