PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca z komputerem - czestotliwosc odswiezania monitora

  • 31. Data: 2006-06-12 12:52:24
    Temat: Re: Praca z komputerem - czestotliwosc odswiezania monitora
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1hi9hwml2lb0z$.dlg@kapselek.net...

> [...]
    > takie "minimalne optimum" to wiedzialem juz wczesniej. Choc faktycznie
    > zauwazylem, ze niektorzy potrafia pracowac we wzglednym zdrowiu na
    > nizszych
    > czestotliwosciach, ale ogolnie sie mowi ze 85hz to ta graniczna
    > wartosc.
    >
    > No nic, mam jakies linki z innych postow wiec sprobuje w przyszlym
    > tygodniu
    > powalczyc o swoje.
    > Urzedasy siedza oczywiscie na LCDkach, a mnie wcisneli stare gowno.
    > Wiec
    > nie bedzie to bynajmniej wychodzenie poza standardy :]

    Ja np. Siedziałem przed monitorem który przy 85 Hz - deklarowanych,
    nieco rozmazuje obraz, zmniejszyłem do 75 i jest lepiej. Poza tym na tym
    samym monitorze wcześniej mnie oczy bolały, teraz nie, bo znalazłem
    fajną stronę (niestety nie pamiętam adresu) do prawidłowego ustawienia
    parametrów monitora i jest zdecydowanie lepiej. Żeby oczy mniej bolały,
    dobrze jest zmienić domyślny kolor tła okien i aplikacji z białego na
    jasny siwy. Naprawdę to duuuużo daje.

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
    Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

  • 32. Data: 2006-06-12 20:47:48
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    SOCAR napisał(a):

    > Nie obraź się ale mam wrażenie że wymyślasz głupoty. Sam spędzam bardzo
    > dużo czasu przed komputerem i pracuje mającym już pare lat LG-Flatron T710
    > który jest monitorem CRT. Szczerze powiedziawszy dopiero teraz zajrzałem do
    > ustawień odświeżania i była ona ustawiona na 60Hz. I mimo to nie mam takich
    > problemów i tak nie narzekam jak Ty.
    >
    > Jeżeli masz aż tak wielkie problemy ze wzrokiem idź do lekarza bo IMHO
    > będzie to jedyna możliwość wymiany monitora na inny. Choć osobiście na
    > miejscu szefostwa zastanowiłbym się nad inną "zmianą". :|

    Te częstotliwości wszystkiego nie mówią o monitorze.
    Mam w pracy 17" 85Hz (5 lat już ma jakiś AOC) i dwuletniego Hyudaia 75Hz.
    Ten domowy jest dla mnie sporo lepszy mimo gorszego odświeżania.
    Kiedyś też sporo siedziałem przy 14"800x600 60Hz i się dało.
    Teraz po 10 latach przy kompie nie wysiedzę godziny przy 60 Hz.
    I nie chodzi tu o marudzenie tylko o wydajność i zdrowie pracownika.

    zch

  • 33. Data: 2006-07-03 17:39:57
    Od: pwil <p...@k...pl.niedziala>

    januszek nastukał(a):

    > LCD nie mrugają. Wynika to z ich konstrukcji. Parametrami wplywajacymi
    > na jakosc pracy jest rozdzielczosc natywna oraz jakosc wykonania
    > matrycy. Warto poczytac www.mva.pl :)

    Jeśli chodzi o ścisłość to...

    Monitory LCD "mrugają" jeśli ich matryca jest wykonana w technologii TN,
    gdzie głębię 16.2mln kolorów uzyskuję się dzięki tzw. FRC.

    Cytat z mva.pl:
    "Kupując panele LCD jesteśmy epatowani informacjami o wielkiej ilości
    kolorów, jaką dysponują te monitory. Rzeczywistość jest bardzo okrutna.
    Częstym przypadkiem to sytuacja gdy możliwa do wyświetlenia fizyczna liczba
    kolorów wynosi typowo 262.144 kolorów (dwa do osiemnastej potęgi - po 6 bitów
    na jedną ze składowych R, G, cool.gif.

    Pozostałych ponad 16 milionów kolorów uzyskiwane jest dzięki specjalnemu
    urządzeniu zwanemu FRC – Frame Rate Control, którego zadaniem jest
    symulowanie, a tak naprawdę optyczne oszukiwanie naszego wzroku poprzez
    ciągłe drgania pixeli o niestety zbyt niskiej częstotliwości aby było to
    niedostrzegalne, dzięki czemu symuluje ono większą ilość kolorów. Kontroler
    ten ma również istotny wpływ na czas smużenia panela zamiast dokonywać
    wcześniej ustalonych przejść między kolorami panel musi nadążać non-stop za
    zmianami wygenerowanymi przez FRC.

    Powoduje, że oko ludzkie wyłapuje je jako dodatkowy składnik dla smużenia
    przy dynamiczymo obrazie. Z kolei dla specyficznych statycznych obrazów
    (regularne wzorce) można dostrzec intensywne drżenie obrazu."

    Monitory zbudowane na bazie matryc Premium-MVA, PVA, S-IPS itp. potrafią bez
    wyświetlić pełne 16.7mln kolorów bez użycia FRC.

    Ps.Dla bardziej dociekliwych mogę udostępnić pliczek graficzny na którym
    można wyraźnie zauważyć FRC na LCD.

    Dziękuję za uwagę ;)
    --
    .. ___________
    / /\ - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...

  • 34. Data: 2006-07-04 07:17:22
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik "pwil" <p...@k...pl.niedziala> napisał w wiadomości
> [...]

    > wyświetlić pełne 16.7mln kolorów bez użycia FRC.
    >
    > Ps.Dla bardziej dociekliwych mogę udostępnić pliczek graficzny na

    To ja chętnie poproszę. Na adres jak w sygnaturce.

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki bqb.pl
    Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

  • 35. Data: 2006-07-07 04:07:54
    Od: pwil <p...@k...pl.niedziala>

    BQB nastukał(a):

    > To ja chętnie poproszę. Na adres jak w sygnaturce.

    http://kto.mabanana.net/tlo.gif

    Obrazek musi być wyświetlony w skali 1:1 (bez przeskalowania -
    pomniejszenia/powiększenia).