PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w niedziele

  • 11. Data: 2007-02-01 17:33:37
    Temat: Re: Praca w niedziele
    Od: "xxx" <s...@o...pl>

    a wogule ta firma jest chora a ludzie podpisują co im dadzą zeby nie stracic
    roboty...

  • 12. Data: 2007-02-01 18:58:03
    Od: "Kamil S." <k...@w...pl>

    Użytkownik "Alien" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No to właśnie wtedy, jeśli masz dzień wolny za niedzielę, a mimo to
    > pojawiasz się w pracy to masz 100% dodatek wynikający z Art.151(1) par.1
    > pkt. c) Dodatkowo, nastąpi przekroczenie przeciętnie tygodniowej normy
    > czasu pracy i tu: wg opinii GIP-u należy się następny dodatek 100%, a wg
    > uchwały Sądu Najwyższego z 15.02.2006 r. (II PZP 11/05) należy się tylko
    > jeden dodatek 100%. Kwestia tego, na co się zdecydujesz...U mnie w firmie
    > płacimy normalne wynagrodzenie + 100% (za niedziele/święto) + 100%
    > (przekroczenie normy)

    co jeżeli norma czasu pracy poprzez pracę w niedzielę nie jest przekroczona
    co wtedy z dniem wolnym za niedzielę

    > Jeśli możesz podeślij mi na priv grafik i rozliczenie czasu pracy w excelu
    > to może się zrozumiemy w końcu :)

    podesłałem

  • 13. Data: 2007-02-01 19:48:08
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Kamil S. napisał(a):
    > Użytkownik "Alien" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > co jeżeli norma czasu pracy poprzez pracę w niedzielę nie jest przekroczona
    > co wtedy z dniem wolnym za niedzielę

    No moim zdaniem nic. Jeżeli praca w niedziele jest dozwolona to możesz
    wyznaczyć w grafiku pracę właśnie w niedzielę, w zamian dając inny dzień
    wolny. Tak jak to masz w grafiku dla zmiany I. Przykładowo 7.02 jako
    dzień wolny za sobotę, a 8.02 za niedzielę. I koniec ! Przecież Art. 151
    (11) mówi właśnie o tym: "Pracownikowi wykonującemu pracę w niedzielę i
    święta [...] pracodawca jest obowiązany zapewnić inny dzień wolny od
    pracy [...]" Tak wyglądają rozliczenia czasu pracy u nas (PIP nie miał
    do tego zastrzeżeń)

    Jeśli praca będzie wg grafiku i pracownik będzie miał wolne 7 i 8 lutego
    to nic więcej mu sie nie należy. Chyba, że przyjdzie 8.02 bo tak a była
    potrzeba, a w grafiku miał ten dzień za niedzielę wolny ! Wtedy dostanie
    100% dodatku + ewentualnie następne 100% jeśli będzie przekroczenie
    normy. Na potrzeby takiego grafiku należałoby tylko wprowadzić dwa
    oznaczenia, z których jedno oznaczałoby dzień wolny za niedzielę...

    ---OT---
    Swoją drogą, skorzystam z okazji... Pracuje obecnie nad indywidualnymi
    kartami czasu pracy (w excelu). Zależy mi na tym żeby po wprowadzeniu
    godzin (rozpoczęcia i zakończenia pracy) każdego dnia w karcie wyliczały
    się nadgodziny 50%, 100%, nocki itd.
    Chętnie nawiążę kontakt z kimś kto ma już jakieś doświadczenie w tym
    temacie lub pracuje/-cował nad czymś podobnym, w celu wymiany
    doświadczeń lub rozwiązań...

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 14. Data: 2007-02-01 21:08:14
    Od: "Kamil S." <k...@w...pl>

> [...]
    > [...] pracodawca jest obowiązany zapewnić inny dzień wolny od pracy [...]"
    > Tak wyglądają rozliczenia czasu pracy u nas (PIP nie miał do tego

    Czyli wg grafiku nic się pracownikowi nie należy, żadne dodatki, normalnie
    tak jakby pracował od poniedziałku do piątku?

> [...]
    > Na potrzeby takiego grafiku należałoby tylko wprowadzić dwa oznaczenia, z
    > których jedno oznaczałoby dzień wolny za niedzielę...

    Wydaje mi się, że rozdział dotyczący pracy w niedzielę i święta jest źle
    skonstruwany albo jest jego zła interpretacja przez PIP.
    Jeżeli jest tak jak piszesz to nie ma sytuacji, w której, jeżeli pracownik
    nie dostanie dnia wolnego za pracę w niedzielę, to tym samym nie przekroczy
    czasu pracy.

    Dlatego, gdyby pracownikowi przysługiwałby dzień wolny w dzień kiedy
    przychodzi do pracy, płatny w wysokości dodatku za pracę w niedzielę, to
    rozwiązywałoby to problem iterpretacji tego punktu. Bo wtedy, gdyby miałby
    przyjść do pracy w ten dzień, co niby dostał wolny, to za niedzielę dostałby
    tylko dodatek wynikający z art. 151 i nie przekroczyłby czasu pracy.

    Nie wiem skąd z góry interpretacja, że dzień oddany jest wolny bezpłatny?
    Czy jest gdzieś zapis, że pracodawca nie może dać dnia wolnego płatnego
    pracownikowi traktowanego jako dzień pracy? Czy istnieją takie "przymusowe"
    przypadki, gdzie pracodawca musi dać taki dzień, bądź powinien?

> [...]
    > Chętnie nawiążę kontakt z kimś kto ma już jakieś doświadczenie w tym
    > temacie lub pracuje/-cował nad czymś podobnym, w celu wymiany doświadczeń

    dla każdego pracownika oddzielny arkusz miesięczny?

  • 15. Data: 2007-02-01 22:03:24
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Kamil S. napisał(a):
> [...]
    > nie dostanie dnia wolnego za pracę w niedzielę, to tym samym nie przekroczy

    A co z sobotami ? Poza tym weź pod uwagę, że grafik to grafik, a
    faktyczne rozliczeni może być inne. Przecież w grafiku nie możesz
    planować nadgodzin...

> [...]
    > przyjść do pracy w ten dzień, co niby dostał wolny, to za niedzielę dostałby
    > tylko dodatek wynikający z art. 151 i nie przekroczyłby czasu pracy.

    Za Chiny nie rozumiem :) Chyba jestem zmęczony...

> [...]
    > pracownikowi traktowanego jako dzień pracy? Czy istnieją takie "przymusowe"
    > przypadki, gdzie pracodawca musi dać taki dzień, bądź powinien?

    My się chyba nie rozumiemy... Ja nie napisałem, że oddany dzień wolny za
    niedzielę jest bezpłatny. Pracownikowi należy się normalne wynagrodzenie
    rozumiane jako stawka godzinowa/miesięczna, cokolwiek. Nie należą mu się
    tylko dodatki z tego tytułu.

    > dla każdego pracownika oddzielny arkusz miesięczny?

    Zasadniczo tak. Ponieważ jednak mamy jednostki gdzie pracuje po
    kilkadziesiąt osób to myślę także o takim arkuszu gdzie grupowo
    wprowadza się godzinki, a później są one przenoszone na indywidualne
    karty. W zasadzie to nie myślę, tylko mam takie rozwiązanie...wymagające
    dopracowania szczegółów.

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 16. Data: 2007-02-02 05:41:18
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby Alien, Thu, 01 Feb 2007 20:48:08 +0100
    nie napisał(a), że:

> [...]
    > Chętnie nawiążę kontakt z kimś kto ma już jakieś doświadczenie w tym
    > temacie lub pracuje/-cował nad czymś podobnym, w celu wymiany

    A nie lepiej zamiast excela zrobić jakieś rozwiązanie intranetowe?
    Przychodzi człowiek do pracy - loguje się, wychodzi - wylogowuje się i
    skrypty obliczają wszystko co trzeba, a dane bezpiecznie sobie siedzą w
    bazie danych.

    --
    Draakhan | JID: d...@c...pl
    Uuma quena en'mani lle ume ri'mani lle umaya.

  • 17. Data: 2007-02-02 15:32:36
    Od: "Kamil S." <k...@w...pl>

> [...]
    > niedzielę jest bezpłatny. Pracownikowi należy się normalne wynagrodzenie
    > rozumiane jako stawka godzinowa/miesięczna, cokolwiek. Nie należą mu się

    Czyli jeżeli dzień wolny za niedzielę jest np. 8.02 dla zmiany I to jest on
    płatny?

  • 18. Data: 2007-02-02 16:56:29
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Bartłomiej Szymański napisał(a):

> [...]
    > Przychodzi człowiek do pracy - loguje się, wychodzi - wylogowuje się i
    > skrypty obliczają wszystko co trzeba, a dane bezpiecznie sobie siedzą w

    "Se ne da" :) Po pierwsze dla tego, że większość pracowników to
    magazynierzy, bez dostępu do komputera. O czas pracy dbają zmianowi, a
    ostatecznie kierownik.
    Po drugie, nawet jeśli to skrypty trzeba napisać, znaleźć algorytmy
    liczenia godzinek itd. To samo trzeba zrobić w Excelu...

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 19. Data: 2007-02-02 17:19:35
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Kamil S. napisał(a):

    > Czyli jeżeli dzień wolny za niedzielę jest np. 8.02 dla zmiany I to jest on
    > płatny?

    No nie. A płacisz za niedzielę jeśli pracownik siedzi sobie w domu ?
    Proponuje, jeśli dalej będziemy ciągnąć temat rozróżniać czy mowa o
    harmonogramu czy rozliczeniu czasu pracy, bo to znaczenie...

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/