PracaGrupypl.praca.dyskusje › sorry , zapomniałam o nowej ortografi

  • 1. Data: 2007-01-30 21:33:50
    Temat: sorry , zapomniałam o nowej ortografi
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    ale to się dziś nie powtuży :)

    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
    ktury ludzie ociężali umysłowo

  • 2. Data: 2007-01-30 23:35:48
    Temat: Re: sorry , zapomniałam o nowej ortografi
    Od: "Bzyko" <m...@o...pl>

    > --
    > (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
    > Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
    > ktury ludzie ociężali umysłowo
    > nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

    taaa ok powiedzmy... "nowa ortografia" nowa artografia ale skoro juz sie
    zdecydowalas trzymac bylo nie bylo jakis zasad
    to wypadaloby sie ich trzymac - jesli dobrze rouzmiem nie uzywasz ó zmiast
    tego stosujesz same u etc.

    W takim razie czym jest chociazby "artykół" w Twoim poprzednim poscie ? Moim
    zdaniem jest to BŁĄD zarowno w starej jak i "nowej " ortografii przy
    zalozeniu
    ze nic nie mam do tego celowego zabiegu ale tylko wtedy kiedy jest on
    stosowany w sposob przemyslany, rozmyslny, KONSEKWENTNY ,prowokacyjny jak
    rowniez
    jako celowy zabieg artystyczny, wyraz buntu przeciwko zastanym regulom etc.

    Natomiast w tym przypadku dostrzegam zwykle zaniedbania z wczesnych klas
    szkoly podstawowej ktorym na sile probujesz dorabiac ideologie

  • 3. Data: 2007-01-31 05:57:08
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Bzyko" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem jest to BŁĄD zarowno w starej jak i "nowej " ortografii

    A ty myslisz, że tak łatwo wykuć nową ortografię, trzeba się dobrze starać,
    aby te wszystkie odwrotne reguły zapamiętać, bo inaczej napisze dobrze i
    straci wiarygodność :)

    > Natomiast w tym przypadku dostrzegam zwykle zaniedbania z wczesnych klas
    > szkoly podstawowej

    Ja bym nie sięgał tak wcześnie. Moim zdaniem to wina lekarza prowadzącego.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 4. Data: 2007-01-31 09:13:14
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    > zdecydowalas trzymac bylo nie bylo jakis zasad
    > to wypadaloby sie ich trzymac - jesli dobrze rouzmiem nie uzywasz ó zmiast
    Zapomniałeś, że nowa ortografia zakłada 100 letni okres pszejściowy,
    i w tym okresie można pisać po staremu (tradycyjnie),
    nawet mi wolno pisać po stremu. :)

  • 5. Data: 2007-01-31 14:14:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eppb3n$34s$1@news.onet.pl CZYŚCIWO <c...@o...pl>
    pisze:

    > A ty myslisz, że tak łatwo wykuć nową ortografię, trzeba się dobrze
    > starać, aby te wszystkie odwrotne reguły zapamiętać, bo inaczej napisze
    > dobrze i straci wiarygodność :)
    Ba! Nawet do najoporniejszych mózgownic coś jednak z nauk szkolnych trafia,
    a nawet tam pozostaje.
    I jak ktoś potem usiłuje wydziwiać, to zdrowa część umysłu odruchowo i po
    części podświadomie broni się, działając prawidłowo. Ten odruch da się
    zapewne zatłuc i wygasić, ale - jak widać - nie od razu i nie tak łatwo. ;))

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-01-31 15:00:04
    Od: "Bzyko" <m...@o...pl>

    > Zapomniałeś, że nowa ortografia zakłada 100 letni okres pszejściowy,
    > i w tym okresie można pisać po staremu (tradycyjnie),
    > nawet mi wolno pisać po stremu. :)

    doskonale rozumiem i zgadzam sie nawet na dodatkowy 50-letni okres
    zwyczajowego olewania

    ale nie o to mi chodzilo - postaraj sie uchywycic SENS

    Ty nie piszesz ani PO STAREMU , ani "PO NOWEMU"

    piszesz sprzecznie zarowno ze stara ortografia jak rowniez z ta "nowa" ktora
    zauwaz sama sobie narzucilas i glosisz wszem i wobec :)

    Nalezalo by wiec wiedziec co nieco o idei ktora sama propoagujesz
    czekogolwiek by ona nie dotyczyla - bo w tej chwli jest tak malo wiarygodna

    ze niestety ale nawet dla laika wyglada tylko i wylacznie na nieudolna probe
    usprawiedliwienia swojego nieuctwa ( jesli tak modnej ostatnio i
    rozmnazajacej sie chyba

    przez paczkowanie dysfunkcji typu : dys....(tutaj wstaw co uwazasz) to
    PRZEPRASZAM ) - ale nawet wtedy wypadloby by wstawic w sygnaturce jestem
    dys..., nie zwracajcie uwagi

    na to jak pisze ( ewentualnie rowniez co ) ) i bylo by OK - uczciwie

    Natomiast propagowanie glupoty czy tez patologii jako normy tak zreszta
    popularne ostatnio ( w dodatku obrazasz POPRAWNIE piszacych jako cytuje "
    ludzie ociężali umysłowo "

    - wiec gdzie tu TOLERANCJA ? i jakim prawem domagasz sie z jej od innych
    ) cholernie mnie drazni i nie mam im zamiaru przytakiwac

    Skoro Ty tak namietnie glosisz i domagasz sie respektowania swoich praw nie
    majac kompletnie NIC do zaooferowania to ja tym bardziej mam do tego prawo

    ---------------

    Tekst pisany w starej ortografii

    Nie mam tez szczegolnej awersjji do nowej

    - ale ludzi nie umiejacych konsekwentnie stosowac

    zadnej z nich nie chce juz nawet nazywac "ociezalymi umyslowo"

    ale przerazeniem ogarnia mnie mysl co pozostawia kolejnym pokoleniom

  • 7. Data: 2007-01-31 19:52:21
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-01-31 06:57, CZYŚCIWO napisał(a):

    > Ja bym nie sięgał tak wcześnie. Moim zdaniem to wina lekarza prowadzącego.

    Patrząc na twórczość Stokrotki podejrzewam że lekarza prowadzącego
    niestety wysłała w p..du

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 8. Data: 2007-01-31 20:30:51
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Patrząc na twórczość Stokrotki podejrzewam że lekarza prowadzącego
    > niestety wysłała w p..du

    Nie do końca rozumiem.
    Po pierwsze nie całkiem jestem pewna tego co ma byc pod tym "p..du".
    A jak już się domyślam,
    to jednak nie pasuje mi to do mojego światopoglądu.

  • 9. Data: 2007-01-31 20:37:23
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    Nie zrozumiałeś na czym polega okres pszejściowy.
    W okresie pszejściowym będzie poprawne każde ze zdań:
    "Hużysta jehał drużką."
    "Chórzysta jechał dróżką."
    "Hórzysta jechał dróżką."

    Jedynie niepoprawne było by np.:
    "Chórzysta jechał drórzką."
    (Bo zamiana ż na rz, powinna być okresie pszejściowym tępiona ,
    podobnie jak za niepoprawną uważam w okresie pszejściowym zamianę
    h na ch, albo u na ó.)

  • 10. Data: 2007-01-31 21:00:40
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby Stokrotka, 31 Jan 2007 21:37:23 +0100
    nie napisał(a), że:

    > (Bo zamiana ż na rz, powinna być okresie pszejściowym tępiona ,
    > podobnie jak za niepoprawną uważam w okresie pszejściowym zamianę
    > h na ch, albo u na ó.)

    No to tępimy w takim razie Ciebie za napisanie "artykół". Zamieniłaś u na ó
    co jest karygodne! Nieuku!

    --
    Draakhan | JID: d...@c...pl
    Uuma quena en'mani lle ume ri'mani lle umaya.