PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w niedziele › Re: Praca w niedziele
    From: "Kamil S." <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w niedziele
    Date: Thu, 1 Feb 2007 22:08:14 +0100

    > No moim zdaniem nic. Jeżeli praca w niedziele jest dozwolona to możesz
    > wyznaczyć w grafiku pracę właśnie w niedzielę, w zamian dając inny dzień
    > wolny. Tak jak to masz w grafiku dla zmiany I. Przykładowo 7.02 jako dzień
    > wolny za sobotę, a 8.02 za niedzielę. I koniec ! Przecież Art. 151 (11)
    > mówi właśnie o tym: "Pracownikowi wykonującemu pracę w niedzielę i święta
    > [...] pracodawca jest obowiązany zapewnić inny dzień wolny od pracy [...]"
    > Tak wyglądają rozliczenia czasu pracy u nas (PIP nie miał do tego
    > zastrzeżeń)

    Czyli wg grafiku nic się pracownikowi nie należy, żadne dodatki, normalnie
    tak jakby pracował od poniedziałku do piątku?

    > Jeśli praca będzie wg grafiku i pracownik będzie miał wolne 7 i 8 lutego
    > to nic więcej mu sie nie należy. Chyba, że przyjdzie 8.02 bo tak a była
    > potrzeba, a w grafiku miał ten dzień za niedzielę wolny ! Wtedy dostanie
    > 100% dodatku + ewentualnie następne 100% jeśli będzie przekroczenie normy.
    > Na potrzeby takiego grafiku należałoby tylko wprowadzić dwa oznaczenia, z
    > których jedno oznaczałoby dzień wolny za niedzielę...

    Wydaje mi się, że rozdział dotyczący pracy w niedzielę i święta jest źle
    skonstruwany albo jest jego zła interpretacja przez PIP.
    Jeżeli jest tak jak piszesz to nie ma sytuacji, w której, jeżeli pracownik
    nie dostanie dnia wolnego za pracę w niedzielę, to tym samym nie przekroczy
    czasu pracy.

    Dlatego, gdyby pracownikowi przysługiwałby dzień wolny w dzień kiedy
    przychodzi do pracy, płatny w wysokości dodatku za pracę w niedzielę, to
    rozwiązywałoby to problem iterpretacji tego punktu. Bo wtedy, gdyby miałby
    przyjść do pracy w ten dzień, co niby dostał wolny, to za niedzielę dostałby
    tylko dodatek wynikający z art. 151 i nie przekroczyłby czasu pracy.

    Nie wiem skąd z góry interpretacja, że dzień oddany jest wolny bezpłatny?
    Czy jest gdzieś zapis, że pracodawca nie może dać dnia wolnego płatnego
    pracownikowi traktowanego jako dzień pracy? Czy istnieją takie "przymusowe"
    przypadki, gdzie pracodawca musi dać taki dzień, bądź powinien?

    > ---OT---
    > Swoją drogą, skorzystam z okazji... Pracuje obecnie nad indywidualnymi
    > kartami czasu pracy (w excelu). Zależy mi na tym żeby po wprowadzeniu
    > godzin (rozpoczęcia i zakończenia pracy) każdego dnia w karcie wyliczały
    > się nadgodziny 50%, 100%, nocki itd.
    > Chętnie nawiążę kontakt z kimś kto ma już jakieś doświadczenie w tym
    > temacie lub pracuje/-cował nad czymś podobnym, w celu wymiany doświadczeń
    > lub rozwiązań...

    dla każdego pracownika oddzielny arkusz miesięczny?