PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w firmie SIMPLE S.A. › Re: Praca w firmie SIMPLE S.A.
  • Data: 2002-12-29 12:27:53
    Temat: Re: Praca w firmie SIMPLE S.A.
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kaizen wrote:

    > Tylko, że ta firma prowadzi właśnie taką politykę.

    Zauwazylem po postach na grupie i informacji o tym jak zlikwidowali
    spolke rzezbiaca w Oraclu.

    > Przez to system,
    > który w wersji roboczej w nazwie miał 99 wyszedł na rynek dopiero w
    > zeszłym roku - a chyba nie trzeba wyjaśniać, jaką różnicę sprzedaży i
    > utratę rynku taki poślizg oznaczał.

    Dlatego MS nie nazywa juz swoich systemow datami (po swoich wpadkach) -
    wejscie systemu oznaczonego np. win 2001 w 2003 zniecheca nabywcow
    niezaleznie od mozliwosci systemu. Ale nie oznacza to, ze system 99 jest
    jakis gorszy --> gro uzytkownikow nie uzywa nowych zabawek robionych na
    potrzeby kampani marketingowych i nowych technologi robionych po to,
    zeby sie cos w branzy ruszalo. Najwazniejsze zeby dobrze liczylo - i
    rownie dobrze moze to byc nawet system DOSowy --> np. raport w html
    zawsze da sie wygenerowac, a wtedy mozna korzystac z prawie wszystkich
    aplikacji biurowych --> bez zbednej meki programistow otrzymuje sie
    kolorowe i rozbudowane raporty.

    Dodatkowo niektore firmy (nie wiem czy SIMPLE tez) podejmuja iscie
    heroiczne proby wprowadzania wlasnych systemow bazowych majac pod nosem
    gotowe produkty --> to tez kosztuje. Jak wskazuje doswiadczenie na
    rozwoj takich systemow stac glownie duze firmy (nie mowie oczywiscie o
    systemach Open Source czy Freeware). SAP nie zrobil takiego bledu i
    dobrze na tym wyszedl --> oferuje glownie wiedze. Dodatkowo ciekaw
    jestem jak wyglada w Polsce zestawienie: systemy zintegrowane i systemy
    "w czesciach" a rynek nabywcow duzych, malych, srednich --> stawiam na
    to, ze w zaleznosci od wielkosci firmy wykazuja one rozne preferencje.

    Tudziez jeszcze podstawowy blad polegajacy na tworzeniu ogromnych
    zintegrowanych systemow przy braku nabywcow na okrelone komponenty.

    >Do tego rozgrywki personalne,
    > coraz mniej ciekawa atmosfera, wycofanie z oferty dużego systemu ERP
    > Rossa, wprowadzenie do oferty nibySAPa (nie słyszałem pozytywnej
    > opinii na temat firmowanego przez SAPa Business One).

    Coz, ja od znajomych uzytkownikow (nie wdrozeniowcow i adminow) jak na
    razie nie slyszalem pozytywow nt. duzego SAPa ;).

    > Wersji demo nie ma, bo trzeba sporo się napracować, żeby takową
    > stworzyć, a pracy nie brakuje (co nie przeszkadza w zwolnieniach).
    > Instalacja programu i postawienie bazy nie jest takie banalne i
    > oznacza, że user może być na tyle w temacie, że wynajdzie braki i
    > błędy w programie, a jak jest organizowana prezentacja, to rzeczy
    > pokazywane można podszlifować, poprawić i obejść problemy.

    U mnie na pokazie SAP sie troche sypnal ;). Ale moze nie demo, ale
    chociaz prezentacja w slide show. Ja na przyklad do teraz nie wiem nawet
    jaki rodzaj menu ma SIMPLE --> hierarchiczno-wsadowy jak SAP czy menu
    opuszczane.

    Flyer