PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w UK

  • 1. Data: 2006-09-12 14:41:58
    Temat: Praca w UK
    Od: "Piotr" <e...@p...onet.pl>

    witam,

    2 lata temu, bezposrednio po przystapieniu PL do EU pracowalem w UK. Pracowalem
    na budowie, nie wiedzialem jak to wszystko tam wyglada, nie wiedzialem nic o
    INSURANCE NUMBER. Cos mi tam wpisali i na to pracowalem, ale dane byly moje.

    Otrzymywalem czeki, wyplacalem je, itd...

    Nie bylem w tym domu gdzie mieszkalem przez 2 lata, ostatnio pojechalem tam na
    chwile, a tam w skrzynce zaleglosci podatkowe...

    Pisma, zebym sie rozliczyl, itd. + kara za nierozliczenie w terminie.

    Moje pytanie brzmi: co powinienem teraz zrobic? Wyglada na to, ze pracowalem
    nielegalnie, nei moj insurance number, ale pieniadze pobieralem.

    Gdzie moglbym sie zglosic i wyjasnic sprawe, itd... (w Polsce !), dzieki za
    odpowiedzi!

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-09-12 14:56:16
    Temat: Re: Praca w UK
    Od: e...@p...onet.pl

    [...]

    jeszcze jedno...

    gdybym nie zrobil nic, czy mozna mnie sciagac z UK gdy jestem w polsce?

    I jeszcze jedno... podatki placilem, ale inny insurance number (swojego nie mam
    do dzis)... i papiery na to wszystko mam.

  • 3. Data: 2006-09-12 15:07:05
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Piotr porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Moje pytanie brzmi: co powinienem teraz zrobic? Wyglada na to, ze pracowalem
    > nielegalnie, nei moj insurance number, ale pieniadze pobieralem.
    Insurance number nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu za dochody
    osiagniete w UK, nalezy odprowadzic podatek w Polsce (a dokladniej
    roznice miedzy podatekiem w PL i UK)
    Ale moze ta kara za nierozliczenie w terminie dotyczy podatku za prace w
    Polsce, przed wyjazdem do UK? To tylko w skarbowce wiedza.
    a w sprawie podatkow to pl.soc.prawo.podatki
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-09-12 15:30:46
    Od: "Piotrek" <e...@p...onet.pl>

    > Insurance number nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu za dochody
    > osiagniete w UK, nalezy odprowadzic podatek w Polsce (a dokladniej
    > roznice miedzy podatekiem w PL i UK)

    O podatek domaga sie angielski US, w polsce mam wszystko czyste. Pracowalem
    kiedy nie bylo tej bzdurnej ustawy o wyrownaniu piodatku PL/UK.

  • 5. Data: 2006-09-12 19:20:06
    Od: m...@g...com

    Piotrek wrote:

    > O podatek domaga sie angielski US, w polsce mam wszystko czyste.
    > Pracowalem kiedy nie bylo tej bzdurnej ustawy o wyrownaniu piodatku PL/UK.

    Czy masz na myśli umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania?. Jeżeli tak, to
    muszę cię zmartwić, ona obowiązuje bodajże od lat 70tych.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-09-13 05:22:57
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Piotrek wrote:

    > O podatek domaga sie angielski US, w polsce mam wszystko czyste. Pracowalem
    > kiedy nie bylo tej bzdurnej ustawy o wyrownaniu piodatku PL/UK.

    Umowa obowiazuje od lat 70-tych. Tu masz wykaz umow i kiedy zaczely
    obowiazywac:

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=150&id=9741

    I.

    --