PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)

  • 11. Data: 2003-08-07 22:42:26
    Temat: Re: Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    rebeka napisał:

    > Ludzie czy to jest mozliwe nawet w naszym kraju??
    > Skonczylysmy z kolezanka liceum ekonmiczne i szukalysmy troche pracy, bez
    > ukladow. Kolezanka odpowiedziala na ogloszenie w sklepie na szybie ;potrzebna
    > pomoc; i okazalo sie ze gosc jej zaproponowal taki uklad: praca na pelen etat,
    > pensji przez rok w ogole nie bedzie otrzymywac, pracodwaca bedzie oplacal tylko
    > ZUS, jednak podobno nawet to jest mozliwe w naszym cudownym kraju, jako ze
    > stazysta moze podobno pracowac nawet bez kasy...
    > Coz w niezlym mijscu i czasie przyszlo nam zyc

    Sorry, ale albo czegos nie rozumiem, albo to liceum miało zbyt wysoki
    poziom jak dla mnie. ;)

    Przecież ubezpieczenie społeczne z umowy o pracę, płaci się od
    faktycznie wypłaconych pieniędzy - więc logicznie rozumując wpłaty do
    ZUS będą zerowe - rzeczywiście, dobroczyńca. ;)

    Flyer

  • 12. Data: 2003-08-08 01:24:41
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    > nabyta w szkole liczy sie rowniez doswiadczenie. A to mozesz dobyc tylko
    > podczas pracy zawodowej.
    >
    > Kania
    Wybacz Saro vel Kaniu, pieprzysz glupoty!
    Za prace nalezy sie wynagrodzenie! To co ten gosc proponuje jest tez
    niezgodne z obowiazujacym prawem! Studenci, o ktorych piszesz odbywaja
    PRAKTYKI.
    ps. mam dosc duzo i czesto teksty do przepisania.
    Wzamian za doswiadczenie w "klawiszologii"
    Jesli Cie to interesuje pisz na priv.
    t.

  • 13. Data: 2003-08-08 06:20:17
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> wrote in message
    > Zdaję sobie sprawę, że doświadczenie zadowodowe zdobyte
    > jeszcze na studiach to ważny element przyszłego CV, ale
    > nie popadajmy w desperację... Ktoś kto proponuje pracę
    > przynoszącą mu korzyści, nie oferując nic w zamian praco-
    > wnikowi jest w moim przekonaniu po prostu nieuczciwy.

    Jak to nic?? W moim przypadku to byla stycznosc z nowa technologia,
    zwiekszenie swoich umiejetnosci no i nabicie doswiadczenia. Czy to takie
    dziwne, ze przez czas, kiedy taka osoba wiecej sie uczy niz zarabia na
    pracodawce pracodawca nie placi konkretnych pieniedzy?? Przeciez to byloby
    wyrzucanie pieniedzy w bloto. Jak sie taki pracownik nauczy czegos i bedzie
    mogl zarobic na sibie, wtedy juz jest inna sytuacja.

    > Przyjmując takie propozycje przyczyniamy się do kreowania
    > zwyczaju, który w dalszej perspektywie może odbić się na
    > nas znacznie gorzej niż brak doświadczenia i ponadto
    > dotknie większą grupę osób.

    Widzisz, takie propozycje sa stare jak swiat. Kiedys terminowalo sie za
    jedzenie i miejsce do spania a dzis za ubezpieczenie spoleczne.

    Kania

  • 14. Data: 2003-08-08 06:22:54
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "terrorysta" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wybacz Saro vel Kaniu, pieprzysz glupoty!
    > Za prace nalezy sie wynagrodzenie! To co ten gosc proponuje jest tez
    > niezgodne z obowiazujacym prawem! Studenci, o ktorych piszesz odbywaja
    > PRAKTYKI.

    Widzisz... nie kazdy student ma to szczescie, ze sie zalapie na LEGALNE
    praktyki, np. takie wspoldotowane prezez uczelnie czy urzad pracy. A
    doswiadczenie trzeba gdzies nastukac. I uwierz mi, ze lepiej nastukac do
    doswiadczenie nawet za darmo, ale wtedy, gdy pieniadze jeszcze nie sa
    warunkiem przetrwania (mieszka sie z rodzicami) niz zaczac go szukac majac
    wlasna rodzine na utrzymaniu.

    Kania

  • 15. Data: 2003-08-08 06:25:30
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > faktycznie wypłaconych pieniędzy - więc logicznie rozumując wpłaty do
    > ZUS będą zerowe - rzeczywiście, dobroczyńca. ;)

    Mylisz sie. Zawierasz umowe z pracodawca w ktorej jest podana konkretna
    kwota (najczesciej najnizsza mozliwa) Od tej kwoty pracodawca placi Ci ZUS i
    inne pierdoly, z podatkiem wlacznie (mozesz sobie pozniej co nieco
    odliczyc). Do umowy spisywany jest aneks, ze z powodow braku w wiedzy i
    wyksztalceniu pracodawca co miesiac z wynagrodzenia zagarnia taka i taka
    kwote na poczet strat.

    Moja znajoma tak pracowala 3 miesiace. Po 3 miesiacach zaczela dostawac
    wyplate a aneks zostal anulowany.

    Kania

  • 16. Data: 2003-08-08 06:37:55
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    > faktycznie wypłaconych pieniędzy - więc logicznie rozumując wpłaty do
    > ZUS będą zerowe - rzeczywiście, dobroczyńca. ;)

    W tym jest głębszy przekręt - "pracodawca" zarobi podwójnie - ma pracownika
    za darmo, tzn. płaci jedynie zus od najniższego wynagrodzenia, natomiast
    jego pensję (np. 800 brutto) - zatrzymuje dla siebie.
    Boję się, że wkrótce może dojść do sytuacji gdzie przez pierwsze miesiące
    pracy, to pracownik będzie musiał płacić pracodawcy, za samą możliwość
    pracy... a jak się sprawdzi to dopiero wolontariat:)

    pozdr
    Krzysiek

  • 17. Data: 2003-08-08 06:57:52
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "rebeka" <s...@W...pl> napisał w wiadomości

    > pensji przez rok w ogole nie bedzie otrzymywac, pracodwaca bedzie oplacal
    tylko
    > ZUS

    To zlodziej, oszust i bezczelny cham - nie mial bym wstydu zaproponowac
    swoim pracownikom czegos podobnego - chyba bym wyja saperke i sie zakopal ze
    wstydu ;)))))))

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 18. Data: 2003-08-08 07:02:56
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:bgvg9m$31v$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > pracy, to pracownik będzie musiał płacić pracodawcy, za samą możliwość
    > pracy... a jak się sprawdzi to dopiero wolontariat:)

    Pewnie wiecej niz 800 - przy 3000 wychodzi na zero i pracownika -
    niewolnika ma darmo.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 19. Data: 2003-08-08 07:41:40
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

> [...]

    > pracy, to pracownik będzie musiał płacić pracodawcy, za samą możliwość
    > pracy... a jak się sprawdzi to dopiero wolontariat:)

    Kiedyś czytałem, że w krajach trzeciego swiata jest wielu nieformalnych
    niewolników bo pracuja dokładnie za miske ryżu ale okazuje się, że RP powoli
    staje się krajem czwartego swiata.

  • 20. Data: 2003-08-08 07:49:47
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgu7ei$arg$1@korweta.task.gda.pl>, s...@w...pl says...

    > a jesli dobrze wcisnac ten kit to ludzie zaczynaja pracowac za darmo :)

    Papier ze studiow moze przyniesc kazdy glupi. Bez doswiadczenia taki
    papier nic nie znaczy. Dlatego tez czesciej prace znajduja studenci,
    ktorzy juz podczas studiow maja jakies zajecie.