PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)

  • 21. Data: 2003-08-08 07:51:08
    Temat: Re: Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgu8un$97g$1@news.onet.pl>, k...@p...onet.pl
    says...

    > Dostawalm doslownie symboliczne wynagrodzenie, bez ubezpieczenia... Chociaz
    > wolalabym ubezpieczenie (liczy sie do emerytury...).

    Moze sie i liczy. Ale skladki na ZUS mozna 'psu o dupe otluc.' Tyle sa
    warte. Wiekszy zysk mozna juz miec lokujac pieniadze w banku i na
    emeryturze zyc z tego dobrze.

  • 22. Data: 2003-08-08 09:43:19
    Od: "jbaskab" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "web" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    > In article <bgu7ei$arg$1@korweta.task.gda.pl>, s...@w...pl says...

    > Papier ze studiow moze przyniesc kazdy glupi. Bez doswiadczenia taki
    > papier nic nie znaczy. Dlatego tez czesciej prace znajduja studenci,
    > ktorzy juz podczas studiow maja jakies zajecie.

    Szczegolnie takie na stanowisku podaj- przynieś- pozamiataj. Niewątpliwie
    praca na stanowisku magazyniera czy pani sprzatającej wzbogaci niesamowicie
    CV kazdego studenta....A o pracy tego typu dziewczyna pisała....
    Jezeli się juz takie prace wykonuje to dla pieniedzy a nie za darmo dla
    dodatkowego punktu w CV

    Aska

  • 23. Data: 2003-08-08 10:14:09
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgvrel$euh$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, j...@p...onet.pl
    says...

> [...]
    > CV kazdego studenta....A o pracy tego typu dziewczyna pisała....
    > Jezeli się juz takie prace wykonuje to dla pieniedzy a nie za darmo dla

    Moja wypowiedz dotyczy zderzenia oczekiwan osob po studiach wraz z
    otaczajaca polska rzeczywistoscia. Za prace powinno byc oczywiscie
    wynagrodzenie. Ale obecnie wielu studentow ma zbyt wygorowane wymagania
    w tej kwestii. Nie maja zadnego doswiadczenia, a to, czego niektorzy sie
    nauczyli na studiach jest czasem malo przydatne podczas wykonywania
    konkretnych zadan.

    Co do pracy w magazynie, to rzeczywiscie nie wzbogaci ona CV studenta,
    jesli byla to praca w branzy, z ktora nie ma nic wspolnego.

    Ale czasem warto zaczynac prace w firmie specjalizujacej sie w danej
    branzy niekoniecznie od pracy na stanowisku, na ktorym chce sie
    pracowac. Mozna zaczynac od pracy na nizszym szczeblu i w miare
    wykazywania sie swoimi umiejetnosciami awansowac w gore. Mowie
    oczywiscie o pracy platnej, a nie za darmo.

    A co do opisywanej sytuacji pracy za darmo - to osoba chyba sama potrafi
    zdecydowac, co dla niej najlepsze. Jesli stwierdza, ze jej to nie
    odpowiada, to niech szuka czego innego. Zastanawianie sie, czy
    pracodawca tak mogl, czy nie mogl, co by bylo, a czego by nie bylo, jest
    tylko jedna wielka strata czasu, ktory mozna przeznaczyc na poszukanie
    lepszego zajecia.

  • 24. Data: 2003-08-08 10:48:28
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

> [...]

    > otaczajaca polska rzeczywistoscia. Za prace powinno byc oczywiscie
    > wynagrodzenie. Ale obecnie wielu studentow ma zbyt wygorowane wymagania

    Mam wrażenie, że tak może było ze 4 - 5 lat temu ale nie teraz. Moga znaleźć
    sie czasami jakieś wyjatki ale nie wydaje mi się żeby wielu studentów żadało
    jakiś dużych kwot na starcie.

  • 25. Data: 2003-08-08 11:56:15
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgvv3v$45h$1@atlantis.news.tpi.pl>, P...@w...pl
    says...

    > Mam wrażenie, że tak może było ze 4 - 5 lat temu ale nie teraz. Moga znaleźć
    > sie czasami jakieś wyjatki ale nie wydaje mi się żeby wielu studentów żadało
    > jakiś dużych kwot na starcie.

    Byc moze spora czesc osob przyzwyczaila juz sie do panujacej sytuacji.
    ALe to dobrze. Bo nie ma nic gorszego niz rozczarowanie po zderzeniu sie
    z rzeczywistoscia :-)

  • 26. Data: 2003-08-08 12:25:12
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    > Jak to nic?? W moim przypadku to byla stycznosc z nowa technologia,
    > zwiekszenie swoich umiejetnosci no i nabicie doswiadczenia. Czy to takie
    > dziwne, ze przez czas, kiedy taka osoba wiecej sie uczy niz zarabia na
    > pracodawce pracodawca nie placi konkretnych pieniedzy?? Przeciez to byloby
    > wyrzucanie pieniedzy w bloto. Jak sie taki pracownik nauczy czegos i
    bedzie
    > mogl zarobic na sibie, wtedy juz jest inna sytuacja.

    <nic osobistego>
    chrzanic taka stycznosc z technologia - albo pracodawca motywuje
    pracownika - po pierwsze dajac mu prace - po drugie dajac mozliwosc
    zwiekszenia pensji po okresie probnym, albo probuje ciagnac na ludziach bez
    doswiadczenia :) a co roku sa nowi....

    --
    Svi

    ps. i prawda jest ze ludzie ktorzy sie na to godza sami doprowadzaja do
    takiej sytuacji

  • 27. Data: 2003-08-08 13:25:16
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz sie. Zawierasz umowe z pracodawca w ktorej jest podana konkretna
    > kwota (najczesciej najnizsza mozliwa) Od tej kwoty pracodawca placi Ci ZUS
    > inne pierdoly, z podatkiem wlacznie (mozesz sobie pozniej co nieco
    > odliczyc). Do umowy spisywany jest aneks, ze z powodow braku w wiedzy i
    > wyksztalceniu pracodawca co miesiac z wynagrodzenia zagarnia taka i taka
    > kwote na poczet strat.
    >
    > Moja znajoma tak pracowala 3 miesiace. Po 3 miesiacach zaczela dostawac
    > wyplate a aneks zostal anulowany.
    To jakaś paranoja. Jakich strat? Gdyby generowała manko na kasie, to co
    innego, ewentualnie inne rzeczy, odpowiedzialność materialna itp. Ale jak
    ona mogła samą swoją pracą przynosić założone z góry straty? Ten aneks to
    jakaś bzdura. Za umowę należy się wynagrodzenie, nie można zabierać go
    pracownikowi. Pracodawca po prostu regularnie okradał Twoją koleżankę - o
    naiwności. Ten pracodawca to niezły cwaniak.

    Iza

  • 28. Data: 2003-08-08 13:35:08
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Kania <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kwote na poczet strat.
    >
    > Moja znajoma tak pracowala 3 miesiace. Po 3 miesiacach zaczela dostawac

    Przecież to jest sprzeczne z prawem. Pracodawca nie może potrącać z pensji
    na podstawie jakiegoś durnego papierka na poczet jakiś rzekomych strat. Ta
    twoja koleżanka to ciężka frajerka - spokojnie może pójśc do Sądu Pracy i
    domagać się wypłaty tych potrąconych pieniędzy.

  • 29. Data: 2003-08-08 13:36:47
    Od: "Przemek" <b...@b...pl>

> [...]
    bedzie
    > mogl zarobic na sibie, wtedy juz jest inna sytuacja.

    Przeczytaj moze co to miala byc za praca - nie pilot oblatywacz tylko
    sprzedawca w sklepie.Uwazasz ze tego zawodu trzeba sie uczyc przez rok i
    przez ten czas pracodawca nie odniesie z takiego pracownika zadnej korzysci?

    pzdr

  • 30. Data: 2003-08-08 13:39:19
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    rebeka <s...@W...pl> napisał(a):

> [...]
    > Skonczylysmy z kolezanka liceum ekonmiczne i szukalysmy troche pracy, bez
    > ukladow. Kolezanka odpowiedziala na ogloszenie w sklepie na
    szybie ;potrzebna
    > pomoc; i okazalo sie ze gosc jej zaproponowal taki uklad: praca na pelen
    etat,
    > pensji przez rok w ogole nie bedzie otrzymywac, pracodwaca bedzie oplacal
    tylko

    > ZUS, jednak podobno nawet to jest mozliwe w naszym cudownym kraju, jako ze
    > stazysta moze podobno pracowac nawet bez kasy...
    > Coz w niezlym mijscu i czasie przyszlo nam zyc

    A będzie miała umowę o pracę ? Jeśli tak, to niech popracuje przez trzy (czy
    ileś tam) miesięcy za darmo, a potem niech idzie do Sądu Pracy i domaga się
    zapłacenia przynajmniej płacy minimalnej za przepracowany okres. Wygra na
    100 procent.

    Tylko musi mieć umowę o pracę - coś, co jednoznacznie dowodzi, że miał
    miejsce stosunek pracy.