PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)

  • 31. Data: 2003-08-08 13:40:26
    Temat: Re: Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> wrote in message
    news:bh0863$5i9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To jakaś paranoja. Jakich strat? Gdyby generowała manko na kasie, to co
    > innego, ewentualnie inne rzeczy, odpowiedzialność materialna itp. Ale jak
    > ona mogła samą swoją pracą przynosić założone z góry straty? Ten aneks to
    > jakaś bzdura. Za umowę należy się wynagrodzenie, nie można zabierać go
    > pracownikowi. Pracodawca po prostu regularnie okradał Twoją koleżankę - o
    > naiwności. Ten pracodawca to niezły cwaniak.

    Moze to tak wyglada z zewnatrz. W chwili obecnej znajoma konczy studia i ma
    5 lat doswiadczenia w branzy, wszedzie na umowe o prace. Mysle, ze niewiele
    absolwentow moze sie pochwalic podobnym stazem po ukonczeniu studiow. I nie
    zarabia juz marnych groszy.

    Kania

  • 32. Data: 2003-08-08 13:41:28
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Przecież to jest sprzeczne z prawem. Pracodawca nie może potrącać z pensji
    > na podstawie jakiegoś durnego papierka na poczet jakiś rzekomych strat. Ta
    > twoja koleżanka to ciężka frajerka - spokojnie może pójśc do Sądu Pracy i
    > domagać się wypłaty tych potrąconych pieniędzy.

    Jasne, jesli pracownik i pracodawca nie dogadaja sie, to mozna isc i do sadu
    Pracy i do PIPu i tym podobnych instystucji. Ale jej sie to zwrocilo z
    nawiazka.

    Kania

  • 33. Data: 2003-08-08 14:15:07
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niewiele
    > absolwentow moze sie pochwalic podobnym stazem po ukonczeniu studiow. I
    Co nie zmienia faktu, że jest naiwna i dała się wykorzystać - pracodawca
    zabierał sobie jej pensje. Doświadczenie można nabywać nie tylko drogą umowy
    o pracę, ale na początek również praktyk, umów-zlecenie, wolontariatu - jest
    sporo legalnych sposobów, które stosunkowo łatwo załatwić. Natomiast
    oddawanie pensji pracodawcy to przystawanie na oszustwo.
    Idąc Twoim tropem myślenia można by dojść do wniosku, że pracodawcy można
    nawet płacić za to, że zatrudnia i łaskawie pozwala zrobić doświadczenie.

    Iza

  • 34. Data: 2003-08-08 19:27:39
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    proponuje EOT

    czesc z nas twierdzi ze praca za free swiadczu o ciezkim **** czesc jest
    jej zwolennikiem :>
    ja osobiscie chetniej podpisze sie pod 'praca za pieniadze' niz 'wolontariat
    za doswiadczenie', ale jesli komus pasuje druga droga to nie mam zamiaru
    przeszkadzac :)

    --
    Svi

  • 35. Data: 2003-08-08 19:28:51
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nawet płacić za to, że zatrudnia i łaskawie pozwala zrobić doświadczenie.

    Hmmm... Tobie nikt nie kaze tak postepowac. Wszyscy zdaja sobie sprawe z
    tego, ze sa inne metody zdobywania doswiadczenia, problem w tym, ze
    wiekszosc osob szukajacych 'innych' metod jest na bezrobociu. I nie ma ani
    kasy ani doswiadczenia.

    Uwazam, ze czasami trzeba cos poswiecic, chocby kilkumiesieczna pensje, po
    to, zeby pozniej wyjsc na swoje. Ale to moj poglad na zycie i nikomu go nie
    narzucam.

    Kania