PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)

  • 1. Data: 2003-08-07 18:07:54
    Temat: Praca tylko za ubezpieczenie spoleczne (bez pensji)
    Od: "rebeka" <s...@W...pl>

    Ludzie czy to jest mozliwe nawet w naszym kraju??
    Skonczylysmy z kolezanka liceum ekonmiczne i szukalysmy troche pracy, bez
    ukladow. Kolezanka odpowiedziala na ogloszenie w sklepie na szybie ;potrzebna
    pomoc; i okazalo sie ze gosc jej zaproponowal taki uklad: praca na pelen etat,
    pensji przez rok w ogole nie bedzie otrzymywac, pracodwaca bedzie oplacal tylko
    ZUS, jednak podobno nawet to jest mozliwe w naszym cudownym kraju, jako ze
    stazysta moze podobno pracowac nawet bez kasy...
    Coz w niezlym mijscu i czasie przyszlo nam zyc

  • 2. Data: 2003-08-07 18:41:45
    Od: "Sara" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rebeka" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stazysta moze podobno pracowac nawet bez kasy...
    > Coz w niezlym mijscu i czasie przyszlo nam zyc

    Studenci w trakcie i po studiach tez tak pracuja. teraz poza jakas wiedza
    nabyta w szkole liczy sie rowniez doswiadczenie. A to mozesz dobyc tylko
    podczas pracy zawodowej.

    Kania

  • 3. Data: 2003-08-07 18:59:14
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Sara" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Studenci w trakcie i po studiach tez tak pracuja. teraz poza jakas wiedza
    > nabyta w szkole liczy sie rowniez doswiadczenie. A to mozesz dobyc tylko
    > podczas pracy zawodowej.

    a jesli dobrze wcisnac ten kit to ludzie zaczynaja pracowac za darmo :)

    --
    Svi

  • 4. Data: 2003-08-07 19:08:29
    Od: "Sara" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sviodo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a jesli dobrze wcisnac ten kit to ludzie zaczynaja pracowac za darmo :)

    Kit, jak kit. Do pewnego momentu pracowalam za symboliczne wynagrodzenie.
    Nastukalam doswiadczenia i stazu w roznych firmach i teraz to procentuje.

    Kania

  • 5. Data: 2003-08-07 19:13:49
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    > Kit, jak kit. Do pewnego momentu pracowalam za symboliczne wynagrodzenie.
    > Nastukalam doswiadczenia i stazu w roznych firmach i teraz to procentuje.

    o!
    tutaj juz mamy co innego - symboliczne wynagrodzenie - OK
    praca wolontariat - :)))

    --
    Svi

  • 6. Data: 2003-08-07 19:22:05
    Od: "Sara" <k...@p...onet.pl>

    > o!
    > tutaj juz mamy co innego - symboliczne wynagrodzenie - OK
    > praca wolontariat - :)))

    Dostawalm doslownie symboliczne wynagrodzenie, bez ubezpieczenia... Chociaz
    wolalabym ubezpieczenie (liczy sie do emerytury...).

    Kania

  • 7. Data: 2003-08-07 19:41:05
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > Kit, jak kit. Do pewnego momentu pracowalam za symboliczne
    > wynagrodzenie.

    Nie uważasz, że nawet symboliczne wynagrodzenie jest ważnym
    czynnikiem motywacyjnym do pracy na przyzwoitym poziomie?
    Są firmy, które płacą niewiele i dodatkowo różnicują zarobki
    pracowników w zależności od efektywności i jakości wykonywanej
    pracy. Naturalnie przy niskich stawkach podstawowych ewentualne
    bonusy dla najlepszych to grosze. Mimo to młodzi ludzie starają
    się pokazać, że coraz lepiej wykonują swoje zadania i - co nie
    mniej ważne - nie czują się pokrzywdzeni, bo motywacyjny system
    wynagrodzeń jest jasny i pewny.
    Pracodawca, który odmawia jakiegokolwiek wynagrodzenia swoim
    pracownikom tak naprawdę sam wiele traci - możliwość stałego,
    systematycznego i rozsądnego wpływania na wyniki pracy.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Berent

  • 8. Data: 2003-08-07 19:52:24
    Od: "Sara" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownikom tak naprawdę sam wiele traci - możliwość stałego,
    > systematycznego i rozsądnego wpływania na wyniki pracy.

    Jak napisalam w poscie wyzej, dostawalam tylko symboliczne pieniadze, bez
    umowy, wiec bez jakiekolwiek faktycznego stazu, bez ubezpieczenia. Te
    pieniadze mozna liczyc jako kieszonkowe. W przeliczeniu na dzis kwota ta
    wahala sie miedzy 150 - 200 pln. Jesli uwazasz, ze jest to kwota
    motywujaca...

    Kania

  • 9. Data: 2003-08-07 20:13:33
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    > Dostawalm doslownie symboliczne wynagrodzenie, bez ubezpieczenia...
    Chociaz
    > wolalabym ubezpieczenie (liczy sie do emerytury...).

    A ja wolalbym najnizsza brutto, ale umowe o prace - moze byc na czas
    okreslony, np. 3 miesiace. Nie sprawdzam sie - po miesiacu do widzenia. Ale
    jesli ludzie sie godza na inne warunki to juz ich prywatna tragedia :>

    --
    Svi

  • 10. Data: 2003-08-07 20:39:51
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > W przeliczeniu na dzis kwota ta wahala sie miedzy 150 - 200 pln.
    > Jesli uwazasz, ze jest to kwota motywujaca...

    Odnoszę się nie tyle do konkretnej sytuacji, co ogólnie
    do pomysłu pozbawienia pracownika wynagrodzenia.

    Ale skoro wolisz posługiwać się konkretami, sam wykonuję
    zlecenia, za które otrzymuję miesięcznie pieniądze na
    poziomie zbliżonym do podanego przez Ciebie przedziału.
    I gdyby nie przejrzystość warunków umowy, które zresztą
    zaakceptowałem nie będąc nijak zmuszonym do podjęcia
    tej pracy, raczej bym się jej nie podjął.

    Zdaję sobie sprawę, że doświadczenie zadowodowe zdobyte
    jeszcze na studiach to ważny element przyszłego CV, ale
    nie popadajmy w desperację... Ktoś kto proponuje pracę
    przynoszącą mu korzyści, nie oferując nic w zamian praco-
    wnikowi jest w moim przekonaniu po prostu nieuczciwy.
    Przyjmując takie propozycje przyczyniamy się do kreowania
    zwyczaju, który w dalszej perspektywie może odbić się na
    nas znacznie gorzej niż brak doświadczenia i ponadto
    dotknie większą grupę osób.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Berent