PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca nauczyciela (kurs pedagogiczny)

  • 1. Data: 2003-02-02 10:15:57
    Temat: Praca nauczyciela (kurs pedagogiczny)
    Od: "*Xyladecor*" <k...@t...pl.nospam.com>

    Witam,
    Mam takie pytanko, ukonczylem studia inzynierskie na Politechnice
    Poznanskiej, obecnie jestem w trakcie studiow uzupelniajacych magisterskich.
    Mam okazje dostac prace w szkole jako nauczyciel, moje pytanie brzmi
    nastepujaco, bo z tego ci sie orientuje, to zeby taka prace rozpoczac musze
    miec ukonczony kurs pedagogiczny. Pytanie czy to prawda? Jak dlugo trwa taki
    kurs? Ile kosztuje? Gdzie mozna go ukonczyc?

    Dzieki za ew. odpowiedz

    Tomek

  • 2. Data: 2003-02-02 17:15:19
    Temat: Re: Praca nauczyciela (kurs pedagogiczny)
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]

    >Witam
    >Jak chcesz pracować w szkole to musisz mieć ukończony kurs pedagogiczny,bo bez
    ukrsu będą Cię traktować z przymróżeniem oka. Wiem że te kursy są dość drogie ,
    nie wiem ile kosztują. Popatrz w Gł. Wlkp. wydanie sobotnie może się ogłaszają
    jakieś uczeknie a jak nie znajdziesz to zadzwoń do kurstorim oświaty to Ci
    podpowiedzą.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-02 18:40:03
    Od: "*Xyladecor*" <k...@t...pl.nospam.com>

    >Wiem że te kursy są dość drogie, nie wiem ile kosztują.

    Tia, namierzylem juz takie kursy, tylko ze na Politechnice Radomskiej, koszt
    to 1800zl.

    >Popatrz w Gł. Wlkp. wydanie sobotnie może się ogłaszają
    > jakieś uczeknie a jak nie znajdziesz to zadzwoń do kurstorim oświaty to Ci
    > podpowiedzą.

    No wlasnie w Poznaniu jak narazie nic jeszcze nie znalazlem...

  • 4. Data: 2003-02-02 21:51:14
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "*Xyladecor*" <k...@t...pl.nospam.com> napisał w wiadomości
> [...]
    musze miec ukonczony kurs pedagogiczny. Pytanie czy to prawda? Jak dlugo
    trwa taki kurs? Ile kosztuje? Gdzie mozna go ukonczyc?

    Witaj! prace w szkole mozesz podjąć jeszcze bez przygotowania
    pedagogicznego, ale musisz miec zgode kuratorium i zobowiązać się, że w
    ciagu roku ukończysz kurs pedagogiczny (od 2006 r. beda przyjmować osoby juz
    z przygotowaniem, a teraz jest okres przejsciowy).
    Kurs trwa (z tego co ja wiem) rok, kosztuje około 1000 zł, i kursy takie
    organizowane są tez w sredniej wielkosci miastach np. w Osrodkach
    Kształcenia Nauczycieli. Kurs np. w Pile będzie miał 270 godzin, spotkania
    1-2 razy w miesiacu w sobotę i w niedzielę, i będzie przeznaczony dla tych,
    którzy juz rozpoczeli pracę w szkole, bo dla nich Ośrodek nie musi załatwiać
    miejsca praktyk, co dodatkowo robiłoby koszty.
    Aha, a wiesz, ze np. stażysta magister bez przygotowania pedagogicznego ma
    ustalone w widełkach ok. 900 zł brutto (no, chyba że sie dogada z
    dyrektorem) :-/
    Pozdrawiam
    Ania

  • 5. Data: 2003-02-03 07:36:22
    Od: jd <j...@U...o2.pl>

    *Xyladecor* wrote:

> [...]
    > to 1800zl.

    > No wlasnie w Poznaniu jak narazie nic jeszcze nie znalazlem...

    To dziwnie szukales, bo Twoja uczelnia takie kursy organizuje. Wystarczy przejsc
    sie do budynku Wydzialu Budowy Maszyn Twojej uczelni (ten z zegarem) i spojrzec
    na gablotke pt. "Studium Pegagogiczne" (naprzeciwko tablic ogloszen) - tam masz
    wszystkie informacje.

    Ostatni nabor (organizowane sa kursy roczne i dwuletnie) niestety juz sie
    zakonczyl :-(

    jd

  • 6. Data: 2003-02-03 08:14:12
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    .
    > Aha, a wiesz, ze np. stażysta magister bez przygotowania pedagogicznego ma
    > ustalone w widełkach ok. 900 zł brutto (no, chyba że sie dogada z
    > dyrektorem) :-/

    No wlasnie, interesuja mnie zarobki nauczycieli. Non stop sie slyszy ze im
    zle placa itd, ale czasem wpada do reki mi zaswiadczenie o zarobkach
    nauczyciela i nigdy tak kwota nie jest taka niska... Nawet pracujac w banku
    i majac doczynienia z kontami nauczycieli rowniez te zarobki nie sa takie
    slabe. Wiec jak to naprawde jest?

    Agnieszka

  • 7. Data: 2003-02-03 10:30:44
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    banku
    > i majac doczynienia z kontami nauczycieli rowniez te zarobki nie sa takie

    Wszystko zależy od nadgodzin i stopnia nauczycielskiego. Jak ktoś ma gołe 18
    godzin to kontraktowy ma ok. 850 netto, czyli stażysta pewnie ok 700 netto,
    mianowany ok. 1000 - 1100 netto, dyplomowany (ale żeby go zrobić to musisz
    trochę lat popracować i coś niecoś osiągnąć) 1400 - 1500 netto. Jeżeli np.
    taki dyplomowany ma 30 godzin (anglistów np. brakuje) no to pensja netto
    bedzie > 2000. Warto też zwrócić uwagę, że 30 godz np dla polonisty to w
    praktyce będzie minimum drugie tyle w domu m. in. nad pracami i zeszytami.

  • 8. Data: 2003-02-03 10:38:46
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    banku
    > i majac doczynienia z kontami nauczycieli rowniez te zarobki nie sa takie

    1) Spójrz na datę urodzenia delikwenta = doswiadczenie zawodowe = zarobki
    2) Zapytaj się takiego delikwenta ile godzin pracuje w szkole.
    Prawdopodobnie ok 30 lub więcej godzin tygodniowo. Wtedy zarobki kształtują
    się na poziomie ok 1500-2000.

    Ja pracowałem w szkole i powiem ci jedno 1h. pracy z bachorami > niż 8h
    normalnej pracy w banku. Więc na pracę nauczyciela trzeba spojrzeć inaczej.
    Mam za soba to doswiadczenie i nigdy więcej nie zamierzam pracować jako
    nauczyciel.

    wm

  • 9. Data: 2003-02-03 13:17:41
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya wm! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

> [...]
    > 8h normalnej pracy w banku. Więc na pracę nauczyciela trzeba spojrzeć
    > inaczej. Mam za soba to doswiadczenie i nigdy więcej nie zamierzam

    Ale sa tez i dobre stront tego zawodu, np. dosyc dlugie wakacje.

    --
    Best Regards,

    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 10. Data: 2003-02-03 13:24:57
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@b...pl>

    Użytkownik winetu napisał, Dnia 2003-02-03 11:30:
> [...]
    > praktyce będzie minimum drugie tyle w domu m. in. nad pracami i zeszytami.

    dochodzi wiele dodatkow. np W-F-isci moga dostawac jeszcze cos za
    "kierownika hali sportowej", za SKSy, zawody itp. itd.

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak -------- k...@b...pl
    ------------------------- "Nemo ante mortem beatus"