PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla osoby niepełnoletniej.

  • 11. Data: 2009-04-07 06:21:05
    Temat: Re: Praca dla osoby niepełnoletniej.
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 23:21:44 +0200, Jotte napisał(a):
    > Już ja widzę 16-latka ze znajomością zasad składu.

    Zdziwiłbyś się. Jasne, że nie jest to reguła, ale ja mniej więcej
    w wieku 15-18 okazjonalnie przepisywałem i składałem prace,
    bo w tamtych czasach posiadanie komputera nie było takie
    oczywiste. Do tego za darmo składałem w PageMakerze małe pisemko.

    Jak się pogada parę razy z drukarzem, a na oko/palce słoń nie nadepnął,
    to nastolatek spokojnie sobie poradzi.

    Waldek

  • 12. Data: 2009-04-07 08:02:01
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Mnie się zazwyczaj dostawało (ale to już szmat czasu temu) odręczne
    > notatki, pozaznaczane fragmenty książek itp.

    Kluczowe jest tu "szmat czasu temu". Dziś mało kto pisze prace dyplomowe
    podręcznie. Nawet na brudno.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 13. Data: 2009-04-07 12:07:24
    Temat: Re: Praca dla osoby niepe?noletniej.
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    TeDe wrote:
    > Witam wszystkich.
    > Mam 16 lat i szukam pracy na wakacje, ale nie widzi mi sie roznoszenie
    > ulotek. Czy kto? ma jaki? pomys? co innego móg?by robiae 16-latek?
    > Z góry dziekuje za odpowied 1/4 i pozdrawiam.

    Niejaki Bill G. gdy miał 13 lat, sprzedał swój pierwszy program.
    Moj kolega majac 16 lat dorobil sie niezlej kasy sprzedajac swoje cialo
    w DE.
    Jak widzisz mozliwosci jest duzo :)

  • 14. Data: 2009-04-07 14:40:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngtl124.har.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Prace to się przepisuje pod wymagania promotorów, a nie dla drukarni.
    A potem CV i LM pisze sie pod oczekiwania pracodawcy lub HRa,
    a potem polecenia pracodawcy wykonuje się pod jego dyktando, a nie zgodnie z
    prawem i rozsądkiem itd.

    Oczywiście na życzenie klienta wszystko można spieprzyć, ale to nie zwalnia
    od profesjonalizmu.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2009-04-07 15:06:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-07, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > A potem CV i LM pisze sie pod oczekiwania pracodawcy lub HRa,
    > a potem polecenia pracodawcy wykonuje się pod jego dyktando, a nie zgodnie z
    > prawem i rozsądkiem itd.

    Nie ma nic do rzeczy.

    > Oczywiście na życzenie klienta wszystko można spieprzyć,
    > ale to nie zwalnia od profesjonalizmu.

    I co to zmienia? Osoba przepisująca dane teksty nie musi być (i na 99% nie
    jest) osobą mającą kontakt z klientem, a chodzi o odwalenie tej najbardziej
    żmudnej roboty - przeklepania literek z papieru na ekran.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-04-07 15:37:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngtmr0g.rct.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Nie ma nic do rzeczy.
    Tak ci się tylko zdaje.
    Albo mechanizm wyparcia działa.

    > I co to zmienia? Osoba przepisująca dane teksty nie musi być (i na 99%
    > nie jest) osobą mającą kontakt z klientem, a chodzi o odwalenie tej
    > najbardziej żmudnej roboty - przeklepania literek z papieru na ekran.
    Pozostawię te %-ty bez komentarza, bo musiałbym o metodologię twych badań
    pytać, a to nie jest interesujące.
    Nie myl przepisania tekstu z dokonaniem składu.
    Przepisanie polega na dostarczeniu częsci czysto tekstowej w plain-texcie,
    same znaki z zakresu odpowiedniej normy ASCII bez formatowania, jedynie z
    podziałem na akapity. Często to podzlecałem, bo nudne.
    Zresztą mało kto zajmując się składem klepie tekst z papierka, a poza tym
    czy dziś wiele osób dostarcza tekst na papierku? Najczęściej w formacie
    jakiegoś edytora, mniej lub bardziej spieprzony.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-04-07 15:39:19
    Od: "TS" <t...@w...nospam.pl>

    "TeDe" <p...@i...eu> wrote in message
    > Witam wszystkich.
    > Mam 16 lat i szukam pracy na wakacje,

    Ja na Twoim miejscu poszukalbym jakis programow typu "Work & Travel".
    Nie wiem, czy przyjmuja niepelnoletnich, ale dla mlodych ludzi to najlepszy
    sposob, zeby swiata troche zobaczyc i zarobic nieco wiecej niz 4zl/godz w
    Polsce.

    pzdr,
    TS.

  • 18. Data: 2009-04-07 16:35:01
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Dziś mało kto pisze prace dyplomowe
    > podręcznie.

    lol, jak to sie pisze podręcznie?
    to od podręcznika czy może od pisania pod ręką (ciekawe jak, może żeby
    przysłonić co się napisało?

    ps ale jednak trzeba gdzieś materiały znaleźć o na przykład spisać
    cytaty. Nie każdemu się chce wklepywać teksty i są tacy co wolą po
    prostu znaleźć osobę która za nich to zrobi

  • 19. Data: 2009-04-07 17:06:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-06, TeDe <p...@i...eu> wrote:
    > Witam wszystkich.
    > Mam 16 lat i szukam pracy na wakacje, ale nie widzi mi się roznoszenie
    > ulotek. Czy ktoś ma jakiś pomysł co innego mógłby robić 16-latek?

    Z konstruktywnych propozycji (bo się dyskusja rozmywa) to kojarzę że
    różniste MacDonaldy młodocianych też zatrudniają, chociaż to już
    jest podejrzewam praca dająca mocno w kość.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2009-04-08 07:16:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w

    > lol, jak to sie pisze podręcznie?

    Odręcznie ;-) Nie wiem skąd mi się to "p" tam wzięło.

    > ps ale jednak trzeba gdzieś materiały znaleźć o na przykład spisać cytaty.

    Spisać? Kserokopiarka jest chyba w każdej bibliotece i czytelni ;-)

    > Nie każdemu się chce wklepywać teksty i są tacy co wolą po prostu znaleźć
    > osobę która za nich to zrobi

    Możliwe, aczkolwiek autentycznie trudno mi w to uwierzyć. Ja pisałam dyplom
    ponad hektar lat temu, gdy komputery na uczelni to była niezła gratka, a w
    domach mieli nieliczni i już wtedy naprawdę mało kto skrobał coś odręcznie.
    A co dopiero mówić o sytuacji obecnej. Zwłaszcza, że tak czy owak oddaje się
    te prace kilka(naście) razy do sprawdzenia (promotorowi, recenzentowi),
    zanim się je wydrukuje. Komu by się w dzisiejszych czasach chciało sprawdzać
    czyjeś odręczne bazgroły?

    Pozdrawiam
    Emka