PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Re: Praca W ... cd dalszy
    From: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca W ... cd dalszy
    Date: Tue, 11 Nov 2003 17:07:30 -0800
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    Agnieszka <a...@b...com.pl> wrote:

    > to spoleczenstwo tworzy kase... nie spadnie ona z nieba..
    > a poprostu mozna ja wziac z rezerw, i inwestowac
    > budowac mieszkania, drogi, tworzyc miejsca pracy

    JAKICH rezerw???

    budzet szanownej rzeczypospolitej ma DEFICYT. DEFICYT. wiesz co to jest
    deficyt?

    a jeszcze trzeba bedzie zaplacic w ciagu najblizszych paru lat skladki
    do UE, dostosowac prawo do unijnego - to wszystko beda miliardy zlotych,
    ktore deficyt powieksza jeszcze.

    > ma sie znaczenie w jakim kraju sie jest i mieszka
    > usa ma swoje "konie pociagowe" gospodarke.. wojna tu wojna tam
    > to napedza wam rynek ;)

    a powiedz, ile czasu USA na swoja potege gospodarcza pracowalo? myslisz,
    ze kumulacja kapitalu to sie od pierdniecia z przeproszeniem robi, czy
    jak? to sa dlugie lata wypracowywania zyskow, oszczednosci i zwiekszania
    wydajnosci pracy.

    jeszcze raz: cudow nie ma.

    > w polsce nie ma swiadomosci ze to wlasnie ludzie tworza pieniadze
    > i ze nalezy inwestowac w produkty... tworzyc je.. bo my tu ropy nie
    > mamy ani zlota ani innych dobr materialnych z ziemi (moze poza miedzia
    > ale itak sprzedaje sie ja jako podroby a nie produkty)...

    to, ze takiej swiadomosci nie ma to jedna sprawa. ale niech ci sie nie
    wydaje, ze jak juz sie taka swiadomosc jakos "nabedzie" to magicznie
    zrobi sie duzo kasy.

    nawet kraje z optymalnymi warunkami rozwoju - tai np. Hongkong -
    dorastaly do poziomu bogatych krajow zachodnich przez kilkadziesiat lat!

    > wazne jest aby swiadomosc spoleczenstwa byla inna..
    > nie wolno zostawiac ludzi na pastwe losu bez srodku do zycia..
    > jak to robia amerykanie.. lepiej juz wzrorowac sie na niemcach...

    jasne.
    to zobacz dokad taka polityka Niemcow zaprowadzila.
    do zastoju gospodarczego i wlsnie wzrostu bezrobocia.

    > korupcyjne pasntwo generuje lewe renty... i owszem..
    > ale to samo panstwo wysprzedaje sie i tyle (i juz to prawie zrobilo)
    > moze jeszcze sprzedac sluzbe zdrowia, gornictwo i pkp nie bedzie juz
    > strakujacych...

    mozna a nawet zalezy. przyklady innych krajow pokazuja, ze niemalze
    wszystkie firmy fynkcjonuja lepiej i wydajniej jesli nie sa zarzadzane
    panstwowo z gory, ale jesli sa zarzadzane prywatnie i sa poddane regulom
    wolnego rynku i konkurencji.

    > piszesz, ze startowalas na rynku pracy 1989.. ja tez...
    > ja tu nadal jestem... a ty ?

    a ja wlasnie nie ;)

    jestem tam, gdzie mi sie lepiej zyje. a wiesz dlaczego? bo nie ogladalam
    sie na to, zeby mi panstwo cos zapewniac mialo.
    sama sie o siebie zatroszczylam.

    > polacy sie wysprzedali..
    > a ci co teraz wchodza na rynek pracy po 14latach to juz nowe pokolenie
    > !!! ktore cierpi za grzechy ;) ojcow... w 89 wszyscy handlowali..
    > dzis tesco i inne gaenty zalamaly im rynek...
    > polska to jedna wielki sklepik pod szyldem tesco, gaent i inny hit...
    > postawil hale, podatkow nie placi,
    > sprzedaje nasze lub chinskie... a i dal kredyt ;)
    > a co zarobil na tym to wywiozl do siebie ;)

    poziom argumentacji lepperowsko-populistyczny.

    na takim mysleniu daleko nie zajedziesz i niespecjalnie duzo osiagniesz.
    znajdowanie kozlow ofiarnych co prawda pozwala na wywalenie frustracji,
    ale rzeczywistosci nie zmienia.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun