PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca Ankieter podatki › Re: Praca Ankieter podatki
  • Data: 2007-01-29 20:39:40
    Temat: Re: Praca Ankieter podatki
    Od: "owl" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Sty, 14:25, Monika <r...@N...adrem.pl> wrote:
    > Mam propozycję pracy jako ankieter w firmie PENTOR.
    >
    > Wynagrodzenie za pracę byłoby zależne od ilości przeprowadzonych ankiet.
    > Cena za 1 ankiete to ok dwadziescia kilka zlotych zl brutto.
    >
    > Ile dostawałabym z tego na czysto dla siebie?
    > Jestem zielona jeśli chodzi o tego typu informacje.

    kwota brutto razy 20% kosztów uzyskania przychodu
    kwota brutto minus 20% kosztów = dochód do opodatkowania
    dochód do opodatkowania razy 19% = podatek
    kwota brutto minus podatek =kwota netto

    gdy kwota brutto to 25 zł to kwota netto wychodzi 21,2 zł

    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/56,umowa-o-dzielo
    .html

    > Teraz kilka szczegółow:
    > [O sobie]
    > - Kilka miesięcy temu skończyłam studia licencjackie jako socjolog.
    > - Zarejestrowałam się jako bezrobotna.
    > - Starałam sie o staż w UP, ale jak na razie bez rezultatów.
    > - Ma być to moja pierwsza w miarę poważna praca.
    tutaj bądź raczej pesymistką. 90% ankieterów rezygnuje z tej pracy po
    pierwszym badaniu lub maks po miesiącu. Pentor dodatkowo ma dużą
    rotację ankieterów (słabo płaci, więc ci albo rezygnują z pracy
    ankietera, albo przechodzą do firm badawczych, które mają lepsze
    stawki)

    > [O pracy w pentorze]
    > - "Rozliczeniem za wykonaną pracę jest Umowa o dzieło oraz zestawienie
    > miesięcznych przejazdów".
    > - "Rozliczając Umowy o dzieło Pentor płaci za Państwa podatek dochodowy.
    > ZUS nie jest odprowadzany od tej formy umowy"
    > - "Pentor nie prowadzi ubezpieczenia grupowego ankieterów"
    > - Z Pentorem miałabym też podpisac umowę o współpracy jako Ankieter CAPI
    >
    > Na forum ankieterów tam już pracujących była mowa, że od kwoty brutto
    > należy odjąć 19% i wyjdzie nam kwota na rękę.
    > Tymczasem dzisiaj w UP rzucono mi hasła: podatek standardowy 40% mniej od
> [...]
    jak wyżej

    > Czy mógłby mi ktos dokładnie przedstawić kto, ile, na jaki cel, kiedy
    > przywłaszczałby sobie części mojego wynagrodzenie przy takiej formie pracy?

    ja, ja: Urząd Ksarbowy 19% Twojego podatku zabierze, ale po roku w
    rozliczeniu rocznym można sobie trochę go odebrać (do około 530 zł
    podatku zwracają)

    pozdrawiam
    owl