PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca Ankieter podatki › Re: Praca Ankieter podatki
  • Data: 2007-01-30 21:58:39
    Temat: Re: Praca Ankieter podatki
    Od: Łukasz Tomczyk <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Monika napisał(a):
    > Mam propozycję pracy jako ankieter w firmie PENTOR.

    Ja pracowałenm dla konkurencji czyli SMG/KRC przez trzy lata :-)

    > Wynagrodzenie za pracę byłoby zależne od ilości przeprowadzonych ankiet.
    > Cena za 1 ankiete to ok dwadziescia kilka zlotych zl brutto.
    >
    > Ile dostawałabym z tego na czysto dla siebie?
    > Jestem zielona jeśli chodzi o tego typu informacje.

    Jak już napisał przedmówca: od kwoty brutto odejmujesz 20% kosztów
    uzyskania, i od tego 19% podatku. Jeżeli nie masz oprócz tego nigdzie
    umowy o pracę, to w rozliczeniu PIT wyjdzie ci do zwrotu kwota wolna od
    podatku, czyli jakieś 530 zł.

    > - Ma być to moja pierwsza w miarę poważna praca.

    Co kto lubi, ale na dłuższą metę jest to praca upierdliwa - bez
    gwarancji stałej pracy, a często z użeraniem się z dziwnymi
    respondentami, marznięciem, całowaniem klamki pomimo umówionej ankiety
    itp itd. No ale są ankieterzy, dla których ta praca to ich żywioł.
    Ponadto od umowy o dzieło nie masz płaconych składek emerytalnych, ani
    zdrowotnych (no chyba że opłacasz zdrowotne sama, i odkładasz na jakiś
    trzeci filar). Przy dobrej organizacji może to być również praca
    dodatkowa (przynajmniej u nas)

    > - "Rozliczeniem za wykonaną pracę jest Umowa o dzieło oraz zestawienie
    > miesięcznych przejazdów".

    U mnie dostawało się ryczałty za dojazdy do miejscowości " z automatu"

    Z tego co się orientuję to stawki za ankiety w SMG chyba były nieco
    lepsze niż w innych instytutach badawczych, duża część badań jest na
    laptopach (CAPI), ale nie zgodzę się z owl że są (przynajmniej u nas)
    bardziej upierdliwe i gorzej płatne, a rzekłbym nawet że jest odwrotnie.

    pozdr

    ŁukaszT