PracaGrupypl.praca.dyskusjePowtarzające się ogłoszenia › Re: Powtarzające się ogłoszenia
  • Data: 2005-05-19 12:07:37
    Temat: Re: Powtarzające się ogłoszenia
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d6hojn$9pc$1@news.onet.pl...

    > Może moje nazwisko źle brzmi prezesowi...
    > Resztę kryteriów zawartych w ogłoszeniu spełniałem w 100%.
    > Wiek też mam pasujący do większośći popularnych stanowisk - 29 lat.
    > A może fizis mam nie tego :-) (cv było ze zdjęciem)

    Maciek mowil o kryteriach niejawnych. Nie dowiesz sie, jakie one sa, ale ich
    nie spelnienie jest bardzo prawdopodobna odpowiedzia. A te kryteria niejawne
    moga byc bardzo rozne, od tak oczywistych jak plec i wiek, po przynaleznosc
    do okreslonej subkultury, do ktorej nalezy zespol firmy i czeka na kogos,
    kto wie, ze do nich to nalezy przyjsc ubranym nie w garnitur, a w np. stylu
    lekko hippie. Albo szef jest zapalonym milosnikiem jakiegos sportu i gdy
    wsrod spelniajacych wymagania ktos da w hobby ten sport lub w osiagnieciach
    mistrzostwo polski juniorow w tym sporcie, to na innych spelniajacych tak
    samo wymagania nawet sie juz nie popatrzy.

    Poprawnosc jest debilna, bo gdyby mozna bylo napisac szczerze, kogo sie
    chce, a kogo z gory wyklucza ze wzgledu na osobiste preferencje, to by
    ludzie nie tracili czasu na aplikowanie i nie mieliby falszywych nadziei. A
    glupio dyskryminujacym dowalilby rynek i tak, bo zbytnio zawezajac sobie
    pole wyboru i majac dostep do mniejszej puli ofert ryzykuje sie przegapienie
    kogos, kto nie pasujac do prawdziwego lub nieprawdziwego stereotypu moglby
    sie wlasnie okazac swietny i ci, ktorzy to rozumieja, maja szanse na lepsza
    kadre i przewage konkurencyjna.

    > Ja rozumiem, że można nie znaleźć pasującego kandydata.
    > Ale nie szukać (gdyby serio szukali, to by do mnie zadwonili - pogadać z
    > kandydatem zawsze warto, zatrudniać nie muszą), to już głupota, albo
    > rozrzutność pieniędzy (wszak ogłoszenia kosztują).

    A telefony i czas pracownika, ktory prowadzi rozmowe, myslisz, ze nie
    kosztuje?

    I.