PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poświadczenia bezpieczeństwa.............

  • 1. Data: 2003-12-15 11:03:59
    Temat: Poświadczenia bezpieczeństwa.............
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    W jednym z ogłoszeń na stanowisko w Urzędzie trafiłam na coś takiego:

    "poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji
    niejawnych stanowiących tajemnicę służbową"

    Na stronie www.usc.gov.pl nie znalazłam żadnego wytłumaczenia co to takiego
    ma być.
    Może ktoś się orientuje i przybliży?

    Pozdrawiam
    BaM

  • 2. Data: 2003-12-15 11:09:28
    Temat: Re: Poświadczenia bezpieczeństwa.............
    Od: mnie tu nie ma <m...@p...com.pl>

    Bam wrote:
    > W jednym z ogłoszeń na stanowisko w Urzędzie trafiłam na coś takiego:
    >
    > "poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji
    > niejawnych stanowiących tajemnicę służbową"
    prawdopodobnie chodzi o tzw. certyfikaty bezpieczenstwa wystawiane AFAIK
    przez ABW lub/i WSI. otrzymanie takowego jest warunkiem dopuszczenia do
    niektorych tajemnic.
    ww. agencje sprawdzaja zapewne czy pacjent nie jest swirem, czy nie ma
    jakichs grzeszkow ktorymi ktos moglby go szantazowac, czy nie gada
    wszystkiego wszystkim po kuflu piwa, czy nie mial kontaktow z wywiadem
    innych panstw...

    mnietuniema

  • 3. Data: 2003-12-15 11:49:31
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "mnie tu nie ma" <m...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:brk50m$o62$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jakichs grzeszkow ktorymi ktos moglby go szantazowac, czy nie gada
    > wszystkiego wszystkim po kuflu piwa, czy nie mial kontaktow z wywiadem

    A jak toto uzyskać?
    Tak bliżej, bo te skróty nic mi nie mówią chyba.

  • 4. Data: 2003-12-15 12:38:44
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Dnia 2003-12-15 12:49, Bam napisał(a) :

    > Użytkownik "mnie tu nie ma" <m...@p...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:brk50m$o62$1@news.onet.pl...

    > A jak toto uzyskać?
    > Tak bliżej, bo te skróty nic mi nie mówią chyba.

    Dużo informacji znajdziesz tutaj: http://www.iniejawna.pl/ -
    wystarczyłoby wpisać w google "informacja niejawna".

    Skróty: ABW to dawniejszy UOP, WSI to jego odpowiednik w wojsku.

    To tyle dobrych wiadomości. Zła - tego papieru nie da się załatwić
    samemu, musi się tym zająć jakaś instytucja, w której jest zatrudniony
    pełnomocnik d/s ochrony informacji niejawnej. Czyli: starasz się o pracę
    w tym urzędzie, oni (załóżmy) Cię przyjmują pod warunkiem, że dostaniesz
    takie poświadczenie bezpieczeństwa, wtedy wypełniasz ankietę, czekasz
    kilka miesięcy, dostajesz poświadczenie, a co za tym idzie - pracę :)
    Chyba, że masz już takie poświadczenie z poprzedniego miejsca pracy,
    wtedy jest ono ważne u następnego pracodawcy.

    M.

  • 5. Data: 2003-12-15 13:13:11
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Mariusz T." <m...@u...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:brka1c$6mj$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Chyba, że masz już takie poświadczenie z poprzedniego miejsca pracy,
    > wtedy jest ono ważne u następnego pracodawcy.

    Dziękuję bardzo za informacje.
    Czyli jeśli są to wymagania konieczne to odpadam.

    Pozdrowienia
    BaM

  • 6. Data: 2003-12-16 20:35:07
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Bam" <N...@k...chip.pl> napisał(a) tak:
> [...]
    >
    > "poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do
    informacji
    > niejawnych stanowiących tajemnicę służbową"

    Są różne stopnie poświadczeń bezpieczeństwa. Najniższy stopień służy
    dostępowi do informacji o klauzuli 'zastrzeżone' - w specjalnym
    formularzu do wypełnienia mamy tylko kilka pól, dotyczących adrsu
    zamieszkania, stanu cywilnego, ukończonej szkoły - jeśli dobrze
    pamiętam. Inne stopnie to 'poufne', i 'niejawne', podajemy tam jeszcze
    bardziej prywatne informacje. Najwyższy zaś to 'tajne'. Wtedy musimy
    się wyspowiadać z pokrewieństwa, kontaktów zagraniczych, konaktów
    krewnych, pracy, i innych rzeczy, których zwykle wcale nam się nie chce
    obcym ujawniać.
    W sumie brzydziłem się takiego podejścia i zrezygnowałem z tego;
    obeszło się jednak bez takiej konieczności.

    Jerzy

  • 7. Data: 2003-12-17 07:18:10
    Od: "Edyta" <e...@p...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamieszkania, stanu cywilnego, ukończonej szkoły - jeśli dobrze
    > pamiętam. Inne stopnie to 'poufne', i 'niejawne', podajemy tam jeszcze
    ^^^^^^^ :)

    Poświadczenie bezpieczeństwa uzyskuje się w celu dostępu do informacji
    niejawnych tj.:
    zastrzeżonych, poufnych, tajnych i sciśle tajnych.
    Po wypełnieniu odpowiedniego formularza (ilość wypełnianych stron zależy od
    tego do o jaki stopień niejawności się starasz) jesteś sprawdzany przez
    odpowiednie służby, a po sprawdzeniu otrzymujesz kwit, który jest ważny
    kilka lat (w zależności od "stopnia niejawności" uzyskanego poświadczenia).

    Pozdrawiam, Edyta.

  • 8. Data: 2003-12-17 20:44:17
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Edyta" <e...@p...pl> napisał(a) tak:
    [...]
    > ^^^^^^^
    :)

    > Poświadczenie bezpieczeństwa uzyskuje się w celu dostępu do
    informacji
    > niejawnych tj.:
    > zastrzeżonych, poufnych, tajnych i sciśle tajnych.

    Tak, tak, oczywista pomyłka z mojej strony. I zapomniałem o ściśle
    tajnych.
    :-)

    Jerzy