PracaGrupypl.praca.dyskusje › Popyt i podaz na rynku pracy

  • 31. Data: 2005-01-28 17:46:05
    Temat: Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > No nie - wystarczy obsadzic ten jeden etat i wtedy mamy zapotrzebowanie
    > tylko ze strony bezrobotnych - pracodawca jest zaspokojony. A tymczasem z
    > lektury grupy wynika ze pracodawcy nie maja kogo zatrudnic, a bezrobotni
    > nie maja sie gdzie zatrudnic.

    cos cienko z ekonomia ;) dopoki ten gosciu bedzie pracowal to strona podazy i popytu
    istniej czyli jest rynek. Bo przeciez jeden z tego miliarda moze zaproponowac lepsze
    umiejetnosci i nizsza cene.

    > Z jednej mozna doliczyc niezarejestrowanych, z drugiej odliczyc szara
    > strefe - opiekunki do dzieci, pomoc domowa - czyli osoby ktore prace i
    > zrodlo utrzymania maja a rejestruja sie np. ze wzgledu na ubezpieczenie.

    to nie moje wymysly, ekonomisi oceniaja bezrobocie na 5 mln wg norm MOP. wez pod
    uwage ze wladze zawsdze beda kreowac tak prawo zeby na papierze wszytko wygladalo
    lepiej.

    > Chodzilo mi o jego rynkowe teorie dotyczace rownowazenia sie popytu i
    > podazy. Rynek pracy jest tez rynkiem.

    jest, ale nie w ujeciu torii smitha

    > Keynes zapobiegl miedzy innymi drugiemu kryzysowi w USA jak po pierwszej
    > wojnie gdy rozpedzona gospodarka nastawiona na produkcje wojskowa nagle
    > stracila rynek zbuty. Wiec oddaj mu nalezny szacunek.

    a ja go nei szanuje? poza tym przyczyny Wielkiego Kryzusu byly inne, co jak co ale
    amerykanska gospodarka w tamtych czasach byla dosc pacyfistyczna jak na amerykanskie
    standarty (co odbilo sie czkawka - jankesi nie mieli czym wlaczyc z japoncami).
    Ironia keynsizmu w ameryce bylo wlasnie to ze wybuch wojny umozliwil jego globalne
    wprowadzenie (pantwo stalo sie glownym dostarczycielem intrumentow finansowych, czego
    do 1929 roku nei robilo i co bylo posrednia przyczyna kryzysu

    > Przeczytaj grupe - kilka postow wyzej bylo o pracownikach bylych PGRow
    > przymierajacych glodem ale robota sie nie chanbiacych.

    a co do tego ma kilkanascie tysiecy zmenelonych ludzi, kiedy ok. 5 mln ludzi zytje
    poza kodeksem pracy? pgr to nie byla instytucja, ktora degenrowala ludzi, to bylo
    miejsce pracy dla ultra-niewykwalifikowanych ludzi, nic dziwnego ze nikt nei chce ich
    zatrudniac, kt by zatrudnil skacowanego nieptrafiacego nawet lopaty utrzymac, goscia?
    jednak nadpominam ze to margines tych ktorzy pracy na prawde nie moga znalezc. W
    Polsce jest juz termin "sponsorowane miejsce pracy". Jezeli ktos pracuje 8h dziennie,
    a nie jest w stanie zalozyc rodziny i mieszka z rodzicami, a takich jest ponoc ok
    10-15 % ogolu pracujacych, to znaczy ze rodzice posrednio doplacaja pracodawcy zeby
    tenzatrudnial ich dzieci.

    > Studia w kazdym normalnym kraju - czyli takim gdzie edukacja jest platna -
    > daja gwarancje pewnego standardu zarobkow bo albo ten absolwent ma na karku
    > kredyt do splaty albo oczekuje profitow z inwestycji w swoja edukacje. I
    > pracodawcy maja tego swiadomosc.

    tak, ale studia ktore ucza jak wykonywac zawod anie takie ktore ucza zaliczacx
    egzaminy.

    > Przesadzasz.

    raczej nie

  • 32. Data: 2005-01-28 18:16:14
    Od: e...@o...pl

    > No wiec oczekuje pomyslow, propozycji, ........
    >
    > Kyniu, masz tupet - ja nie bedę za Ciebie mysleć - sam napisałeś, że czasy
    studenckie już dawno minęły - teraz trzeba samemu - jak sam nie bedziesz
    myślał to kiepsko z Tobą...

  • 33. Data: 2005-01-28 23:09:25
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 28 Jan 2005 18:46:05 +0100, na pl.praca.dyskusje, the_foe napisal(a):

    > cos cienko z ekonomia ;) dopoki ten gosciu bedzie pracowal to strona podazy i
    popytu
    > istniej czyli jest rynek.

    U mnie cienko z ekonomia? To popatrzmy na to tak - chce kupic bulke i jest
    piekarnia ktora bulke chce mi sprzedac. Jest podaz - jest i popyt. Kupilem
    bulke. Czy uwazasz ze nadal jest popyt i podaz skoro moja potrzeba zostala
    zaspokojona? Co z tego ze inni chca mi sprzedac bulke - ja juz nie
    potrzebuje bulki - mam ja.

> [...]
    czego
    > do 1929 roku nei robilo i co bylo posrednia przyczyna kryzysu

    No tak - reforma Banku Indii tez zapewne jest wynikiem wybuchu wojny.

    > tak, ale studia ktore ucza jak wykonywac zawod anie takie ktore ucza zaliczacx
    > egzaminy.

    Studia ucza myslec - pracy to uczy zawodowka.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 34. Data: 2005-01-28 23:10:14
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    28 Jan 2005 19:16:14 +0100, na pl.praca.dyskusje, e...@o...pl
    napisal(a):

    > Kyniu, masz tupet - ja nie bedę za Ciebie mysleć

    Ja mam tupet? Krytykujesz a teraz nie masz nic do powiedzenia. A wiesz
    czemu - bo ponad pisanie tez nie masz pomyslow.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 35. Data: 2005-01-29 18:24:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005 19:57:03 +0100, "Michaił GawłOFF"
    <h...@y...com> wrote:

    >Z samego podatku
    >rentowego do budrzetu państwa
    [...]
    >3200zł musi zapłacic
    >Budrzetowi.

    a Budrzet pszeznacza te pieniondze na osfiate i dotóje tłómy nie ókuf.

    BPNMSP

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 36. Data: 2005-02-08 23:25:15
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 28.01.2005 Immona <c...@W...com.pl> napisał/a:
    > skladek utrzymywac Ciebie. ZUS dziala na zasadzie solidaryzmu pokoleniowego,
    > a nie indywidualnych kont emerytalnych i choc administracja zzera pieniadze,

    Immono, ja bym tego nie nazwał "solidaryzmem pokoleniowym", tylko raczej
    "przymusem państwowym"... Ja za cholere się nie chce solidaryzować z
    nikim za _moje_ pieniądze. Ani musieć liczyć na to, że ktoś będzie mi
    płacił za -dziesiąt lat...

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    jeśli jedynym narzędziem, którym umiesz się posługiwać jest młotek,

  • 37. Data: 2005-02-09 08:43:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 9 Feb 2005 00:25:15 +0100, Pawel Kender Maczewski

    >Ja za cholere się nie chce solidaryzować z
    >nikim za _moje_ pieni?dze.

    Powiedz to swojej babci, która przez całe życie uskładała ze 100 000
    starych złotych polskich, za które dzisiaj mogłaby (dzięki inflacji)
    kupić ze 20 bułeczek.

    Teraz powiedz co zrobiłbyś przechodząc na emeryturę bez ZUSu, gdyby
    wróciła hiperinflacja, nastąpił krach na giełdzie czy splajtowałby
    Twój bank?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 38. Data: 2005-02-09 09:19:00
    Od: the_foe <t...@A...pl>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    >
    > Teraz powiedz co zrobiłbyś przechodząc na emeryturę bez ZUSu, gdyby
    > wróciła hiperinflacja, nastąpił krach na giełdzie czy splajtowałby

    a moze kupowaleby ziemie od sasaidow i dziszarabiala na doplatach?

  • 39. Data: 2005-02-09 09:50:06
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Teraz powiedz co zrobiłbyś przechodząc na emeryturę bez ZUSu, gdyby
    > wróciła hiperinflacja, nastąpił krach na giełdzie czy splajtowałby

    Nie zrozumie!!!
    on zawsze będzie młody i zdrowy, i daj mu Boże.
    Bo ja nie mam ochoty na nie go robić.

    Józek