PracaGrupypl.praca.dyskusje › Popyt i podaz na rynku pracy

  • 21. Data: 2005-01-28 00:11:54
    Temat: Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen; <3...@4...com> :

    > Nie wiem kto to Budrzet, ale jeżeli pracodawca płaci pracownikowi na
    > rękę na podstawie umowy o pracę 2000PLN to w sumie, razem ze wszystkim
    > kosztuje to 3574PLN. Nie jest to mało, ale do 5200PLN jeszcze duuużo
    > brakuje - więc nie wiem, skąd ten Budżet ma dostać te swoje 3200PLN.
    > http://praca.onet.pl/kalkulator.html

    Kurna, znów muszę prostować.

    Jak trzeba zapłacić pracownikowi, to pracodawca podaje kwotę brutto. Jak
    gada o polityce, to udaje, że była mowa o netto. ;) Koszt pracodawcy
    ponad wynagrodzenie brutto, KTÓRE OFERUJE PRACOWNIKOWI, to ok. 30%
    stawki bazowej - i tyle. A co do ZUSów - ZUSy faktycznie są w interesie
    Państwa - nie pracowników - za 30 lat, chciał nie chciał, Państwo dla
    swojego przetrwania będzie musiało płacić emerytury, czy świadczenia
    socjalne - to mechanizm kontynuacji, który będzie służył tak Państwu,
    jak i przedsiębiorcom - nie ma tutaj porównania z USA [jakby ktoś chciał
    porównywać], państwa o wiele bogatszego w bogactwa naturalne, przestrzeń
    i największego kredytobiorcy Świata.

    Flyer

  • 22. Data: 2005-01-28 00:26:46
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 28 Jan 2005 01:11:54 +0100, na pl.praca.dyskusje, Flyer napisal(a):

    > A co do ZUSów - ZUSy faktycznie są w interesie Państwa - nie pracowników
    > - za 30 lat, chciał nie chciał, Państwo dla swojego przetrwania będzie
    > musiało płacić emerytury, czy świadczenia socjalne

    Wolnego. Panstwo nic nie ma z ZUS'u i nie widze w tym jego interesu (moze
    dodajmy - gdyby ta instytucja byla odpolityczniona i dzialala dla celu w
    ktorym zostala powolana). ZUS jest w interesie nas, naszych dzieci i
    wnukow, bo obawiam sie ze gora kilka procent spoleczenstwa bylaby sklonna
    odkladac co miesiac kase na emeryture i za kilkanascie lat tysiace ludzi
    plakaloby ze na starosc nie maja z czego zyc. Wiec chociaz brzmi to moze
    glupio to jednak zmuszanie do placenia ZUS'u jest w interesie zarowno
    odkladajacych na swoja emeryture jak i z punktu widzenia przyszlych
    pokolen. Niestety cena placona za powszechnosc tego systemu jest jego mala
    efektywnosc. A po drugie wisi nad nami jeszcze kwestia zaszlosci z czasow
    komuny czyli dzielenie tych naszych wplat na emeryture dla siebie na
    przyszlosc i dla obecnych emerytow.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 23. Data: 2005-01-28 07:41:39
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 01:26:46 +0100, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
    napisał:

    > Wolnego. Panstwo nic nie ma z ZUS'u i nie widze w tym jego interesu

    Wplaty na zus sa nieoprocentowane - kto obraca procentami za tyle lat
    skladek i kto je zabiera? (dodatkowo wplaty sa pomniejszane o oplaty
    manipulacyjne i inne koszty zus). Ile pieniedzy byloby gdybys tak odkladal
    chociaz 20% tej kwoty na jakimkolwiek oprocentowanym funduszu?
    II - i filar jest zmuszany do wykupywania obligacji panstwowych, ktorych
    juz nie chce (ciekawe dlaczego?) kupowac wolny rynek.
    Tak przy okazji - zobacz jakakolwiek symulacje emerytalna i jaki % w niej
    przypada na emeryture z zus i z II filara. Potem zobacz jaki % skladki
    idzie na zus a jaki na II filar.

> [...]
    > odkladac co miesiac kase na emeryture i za kilkanascie lat tysiace ludzi
    > plakaloby ze na starosc nie maja z czego zyc.

    Plakac to Ty bedziesz, jak zus zmieni reguly gry i np. zmieni Ci wiek
    emerytalny na 70 lat.
    Mowisz niemozliwe.....To pokaz mi swoja podpisana przez obie strony umowe
    ubezpieczeniowa z zus i okresl jakie w niej masz gwarancje i jakie warunki
    zmian jej tresci i swiadczen.

> [...]
    > odkladajacych na swoja emeryture jak i z punktu widzenia przyszlych
    > pokolen. Niestety cena placona za powszechnosc tego systemu jest jego
    Nie za powszechnosc, tylko zlodziejskie zasady.W Singapurze, jak ktos
    kupuje dom, to o raty placone za kredyt na jego zakup sa pomniejszane
    skaldki na ich "zus" , poniewaz panstwo wychodzi z zalozenia, ze wlasna
    nieruchomosc jest zabezpieczeniem emerytalnym.

    > A po drugie wisi nad nami jeszcze kwestia zaszlosci z czasow
    > komuny czyli dzielenie tych naszych wplat na emeryture dla siebie na
    > przyszlosc i dla obecnych emerytow.

    A w Wielkiej Brytani nie wisi - tam obowiazkowy zus przedsiebiorcy jest
    kilka funtow tygodniowo bo nie maja systemu pokoleniowego.
    Obecna sytuacja jest efektem polityki panstwowej, poniewaz tworzac system
    emerytalny nie uwzgledniono propozycji UPR, ktora chciala emerytury za
    okres prl-owski finansowac z funduszu utworzonego z czesci kwot uzyskanych
    z prywatyzacji. W ktoryms momencie nastapia grube ciecia, okradajace
    doszczetnie obecnych platnikow skladek - poniewaz ich pieniadze juz
    wyplacono emerytom - jesli nie - to kolejne pokolenia beda finansowac
    dalej aktualnych emerytow, poniewaz ich skladki figuruja tylko na papierze
    a naprawde juz je wyplacono.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 24. Data: 2005-01-28 09:46:01
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <1i25l9zxny372$.1vsmb93fohejq$.dlg@40tude.net> Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> writes:
    >From: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
    >Subject: Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    >Date: Fri, 28 Jan 2005 01:26:46 +0100

    >Wolnego. Panstwo nic nie ma z ZUS'u i nie widze w tym jego interesu (moze

    Od kiedy? Do niedawna (dla mnie) skladki byly odprowadzane do budzetu a
    budzet wydzielal ZUS'owi pieniadze na emerytury.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 25. Data: 2005-01-28 10:01:06
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 09:46:01 +0000 (UTC), Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL> napisał:

    > Od kiedy? Do niedawna (dla mnie) skladki byly odprowadzane do budzetu a
    > budzet wydzielal ZUS'owi pieniadze na emerytury.

    Powtarzam mojego posta, ktory jest na serwerze onetu poprzez www, a nie
    wiem dlaczego nie pojawil sie na gazecie

  • 26. Data: 2005-01-28 10:20:07
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 27 Jan 2005 18:38:37 +0100, użyszkodnik Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał:

    > Hej,
    >
    > Czytam i czytam i jakos nijak nie moge pojac absurdu sytuacji. Z jednej
    > strony mamy podaz z drugiej popyt na rynku pracy. Z jednej strony 20%
    > bezrobocie a z drugiej lamenty ze strony pracodawcow ze nie ma pracownikow.

    te 20% to raptem co 5, czyli na 5 - 4 pracuje, a ten jeden najczęściej
    pracuje na czarno więc w zasadzie problemu nie widze

    > sie stac - ano dwie rzeczy - albo pracodawcy pojda po rozum do glowy i
    > zaproponuja warunki pracy sklaniajace bezrobotnych do podjecia pracy,

    po co proponować godziwe warunki pracy oficjalnie jak 50% zje ZUS
    czyli z punktu widzenia zarówno pracodawcy jak i pracownika ktoś
    trzeci ???

    > zarejestrowana dzialalnosc (i kompletny brak placacych klientow - zarabiam
    > obecnie tyle co piec lat temu zaraz po studiach), etc.

    nie myślałes nad tym żeby działalność zlikwidować i przejść na
    umowe-zlecenie, lub ewentualnie niech Ci ktoś zaprzyjaźniony to
    fakturuje w zamian za mniejszą niż ZUS opłate ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 27. Data: 2005-01-28 11:04:10
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]

    > Wplaty na zus sa nieoprocentowane - kto obraca procentami za tyle lat
    > skladek i kto je zabiera? (dodatkowo wplaty sa pomniejszane o oplaty

    To nie dziala tak, ze pieniadze wplacane na dane konto ZUSowskie leza tam az
    do wyplaty. Z obecnych skladek na biezaco sa finansowane wyplaty _biezacych_
    emerytur. Nie placisz na siebie, tylko na obecnego emeryta i liczysz na to,
    ze jak Ty bedziesz emerytem, ludzie w wieku produkcyjnym beda ze swoich
    skladek utrzymywac Ciebie. ZUS dziala na zasadzie solidaryzmu pokoleniowego,
    a nie indywidualnych kont emerytalnych i choc administracja zzera pieniadze,
    to akurat nie jest prawda mozliwosc przetrzymywania tych pieniedzy przez
    dlugie lata na oprocentowanych kontach lub inwestowania ich; sa konsumowane
    natychmiast i nikt nie moze obracac procentami. Choc na pewno niektorzy by
    chcieli.

    I.

  • 28. Data: 2005-01-28 11:15:40
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 12:04:10 +0100, Immona
    <c...@W...com.pl> napisał:

    > To nie dziala tak, ze pieniadze wplacane na dane konto ZUSowskie leza
    > tam az
    > do wyplaty.

    Nie chodzi o konkretne "moje pieniadze"

    Zus przewala duze kwoty, ktore leza "w banku" i tam obrastaja procentami.
    Przeciez to nie dziala tak, ze 14-o rano wplywaja wszystkie pieniadze od
    wszystkich platnikow, a tego samego dnia po poludniu sa puszczane przelewy
    dla swiadczeniobiorcow. Saldo na kontach zus jest dodatnie i kwoty tam
    zlozone obrastaja procentem.

  • 29. Data: 2005-01-28 14:48:55
    Od: e...@o...pl

    >Przeczytałam to co napisałeś i mam wrażenie, że Ty chyba czekasz na gwiazdkę
    z nieba - może trochę więcej własnej inicjatywy/ Tylko narzekasz - roztaczasz
    perspektywę, że musiałbyś wynajmować mieszkanie za 1000-1500 PLN, gdybyś
    przeniósł się do innego miasta - może wybrałbyś opcję tańszą lub mniejszą -
    na poczatek zwykły pojedyńczy pokój?Ale to nawet nie o to chodzi - to straszne
    jak wielu Polaków ma podobne podejście do życia, pracy w tym kraju a prawda
    jest taka, że właśnie z takim podejściem nic nie zdziałasz i dalej tak
    bedziesz sobie siedział na wsi i zarabiał tyle co 5 lat temu albo i mniej....

  • 30. Data: 2005-01-28 17:11:00
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    28 Jan 2005 15:48:55 +0100, na pl.praca.dyskusje, e...@o...pl
    napisal(a):

    > Przeczytałam to co napisałeś i mam wrażenie, że Ty chyba czekasz na gwiazdkę
    > z nieba

    Nie obrazilbym sie.

    > może trochę więcej własnej inicjatywy

    Rozwin mysl.

    > może wybrałbyś opcję tańszą lub mniejszą - na poczatek zwykły pojedyńczy pokój?

    Sorry ale tak moglem zyc w czasach studenckich a nie teraz.

    > bedziesz sobie siedział na wsi i zarabiał tyle co 5 lat temu albo i mniej....

    No wiec oczekuje pomyslow, propozycji, ........

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/