PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1/4 etatu 1/8 etatu 1/16 etatu

  • 1. Data: 2005-01-27 15:39:47
    Temat: 1/4 etatu 1/8 etatu 1/16 etatu
    Od: "tempy" <t...@t...tp>

    mam takie pytanko
    o co chodzi z tymi czastkami etatow?
    dlaczego tak jest i czemu to sluzy te pol etatu, cwierc etatu, jedna
    osma etatu?? serio nie wiem

  • 2. Data: 2005-01-27 16:21:59
    Temat: Re: 1/4 etatu 1/8 etatu 1/16 etatu
    Od: "jolmira" <j...@o...pl>

    Jak czemu służy? Do czego Ci to własciwie potrzebne?
    Po prostu ktoś potrzebuje np zatrudnić pracownika nie na pełne 8 godz
    dziennie lecz na 4 i wtedy jest to praca w wymiarze pół etatu inaczej 1/2
    etatu.
    1/4 etatu gdy w miesiącu zamiast przepracować godz w pełnym wymiarze np 160
    ktoś potrzebuje pracownika jedynie na 40 godz.
    I tak samo się to odnosi do wymiaru 1/8 etatu bo jakoś jeszcze nigdzie się
    nie spotkałam z wymiarem takim jak 1/16 etatu hahahah

    Pozdrawiam i mam nadzieję, ze może trochę Ci to pomogło;)))

  • 3. Data: 2005-01-27 16:29:56
    Od: "MK" <@___http://tiny.pl/p8___>

> [...]
    > nie spotkałam z wymiarem takim jak 1/16 etatu hahahah
    >
    > Pozdrawiam i mam nadzieję, ze może trochę Ci to pomogło;)))

    Trzeba dodac, ze czesto pracodawcy zatrudniaja "legalnie" na 1/8 etatu, a
    pracujesz cale 8 godzin. I kase oczywiscie dostajesz jak za cale 8 godz.
    Lecz skladka emerytalna jest wowczas znacznie mniejsza.

  • 4. Data: 2005-02-05 06:48:51
    Od: "jolmira" <j...@o...pl>

    Zatem osoba pracuje legalnie tylko 2 godz przy zatrudnieniu w wymiarze 1/8
    etatu, pozostałe 6 godzin niestety nie:(
    Tylko od wynagrodzenia za te 2 godz odprowadzane są składki ZUS i podatek a
    tym samym gdy w przyszlości zachoruje otrzyma za zwolnienie lekarskie za 1
    dzień równowartość pracy za te 2 godz
    Czy to się opłaca?
    hmmm.......

  • 5. Data: 2005-02-06 21:54:52
    Od: "MK" <@___http://tiny.pl/p8___>

> [...]
    > tym samym gdy w przyszlości zachoruje otrzyma za zwolnienie lekarskie za 1

    Niestety pracodawcy tak :( A takie przypadki sa dosc czeste z tego co
    zauwzylem