PracaGrupypl.praca.dyskusjePopyt i podaz na rynku pracy › Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    Date: Fri, 28 Jan 2005 00:36:00 +0100

    > Obecnie w polsce pracodawca nie opłaca sie zatrudniac pracowników a
    > pracownikom iśc do pracy.
    > Tutaj kwestia rozwiązania tego problemu lezy po stronie Rządu A mianowicie
    > zmniejszenie kosztów pracy.

    koszty pracy w Polsce naleza do najnziszych w OECD

    > W polsce opodatkowanie pracy jest najdroższe na świecie.

    a skad ta wiedza? W niemczech procentowe narzuty sa prawie identyczne, a podstawa
    kwoty wyzsza, o wiele. Liczac cale koszty, pensja + narzuty jestesmy w tej kwesti
    najtansi w OECD

    > Z samego podatku
    > rentowego do budrzetu państwa trafia co roku 30 Miliardów zł to tyle ile
    > idzie na sluzbe zdrowia. A nie wspominam ile idzie na ZUS KRUS SRUS :) i
    > inne stawki.

    gdyby panstwo wyciaglao 30 mld to by nei musialo z budzetu dodawac forsy, co zreszta
    dotyczy takze KRUSU.

    > Jak pracodawca zatrudni pracownika i daje mu 2000zł to 3200zł musi zapłacic
    > Budrzetowi.

    ciekawe jak to wyliczyles?
    podaje rzetelne dane. Z zarobku 2000 zl pracodawca placi:
    fundusz emerytalny: 195,2 zł
    fundusz rentowy : 130 zł
    fundusz wypadkowy: 32,40
    fundusz pracy: 49 zł