PracaGrupypl.praca.dyskusjePopyt i podaz na rynku pracy › Re: Popyt i podaz na rynku pracy
  • Data: 2005-01-28 00:11:54
    Temat: Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kaizen; <3...@4...com> :

    > Nie wiem kto to Budrzet, ale jeżeli pracodawca płaci pracownikowi na
    > rękę na podstawie umowy o pracę 2000PLN to w sumie, razem ze wszystkim
    > kosztuje to 3574PLN. Nie jest to mało, ale do 5200PLN jeszcze duuużo
    > brakuje - więc nie wiem, skąd ten Budżet ma dostać te swoje 3200PLN.
    > http://praca.onet.pl/kalkulator.html

    Kurna, znów muszę prostować.

    Jak trzeba zapłacić pracownikowi, to pracodawca podaje kwotę brutto. Jak
    gada o polityce, to udaje, że była mowa o netto. ;) Koszt pracodawcy
    ponad wynagrodzenie brutto, KTÓRE OFERUJE PRACOWNIKOWI, to ok. 30%
    stawki bazowej - i tyle. A co do ZUSów - ZUSy faktycznie są w interesie
    Państwa - nie pracowników - za 30 lat, chciał nie chciał, Państwo dla
    swojego przetrwania będzie musiało płacić emerytury, czy świadczenia
    socjalne - to mechanizm kontynuacji, który będzie służył tak Państwu,
    jak i przedsiębiorcom - nie ma tutaj porównania z USA [jakby ktoś chciał
    porównywać], państwa o wiele bogatszego w bogactwa naturalne, przestrzeń
    i największego kredytobiorcy Świata.

    Flyer