PracaGrupypl.praca.dyskusjePopyt i podaz na rynku pracy › Re: Popyt i podaz na rynku pracy
  • Data: 2005-01-28 07:41:39
    Temat: Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 01:26:46 +0100, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
    napisał:

    > Wolnego. Panstwo nic nie ma z ZUS'u i nie widze w tym jego interesu

    Wplaty na zus sa nieoprocentowane - kto obraca procentami za tyle lat
    skladek i kto je zabiera? (dodatkowo wplaty sa pomniejszane o oplaty
    manipulacyjne i inne koszty zus). Ile pieniedzy byloby gdybys tak odkladal
    chociaz 20% tej kwoty na jakimkolwiek oprocentowanym funduszu?
    II - i filar jest zmuszany do wykupywania obligacji panstwowych, ktorych
    juz nie chce (ciekawe dlaczego?) kupowac wolny rynek.
    Tak przy okazji - zobacz jakakolwiek symulacje emerytalna i jaki % w niej
    przypada na emeryture z zus i z II filara. Potem zobacz jaki % skladki
    idzie na zus a jaki na II filar.

    > (moze
    > dodajmy - gdyby ta instytucja byla odpolityczniona i dzialala dla celu w
    > ktorym zostala powolana). ZUS jest w interesie nas, naszych dzieci i
    > wnukow, bo obawiam sie ze gora kilka procent spoleczenstwa bylaby sklonna
    > odkladac co miesiac kase na emeryture i za kilkanascie lat tysiace ludzi
    > plakaloby ze na starosc nie maja z czego zyc.

    Plakac to Ty bedziesz, jak zus zmieni reguly gry i np. zmieni Ci wiek
    emerytalny na 70 lat.
    Mowisz niemozliwe.....To pokaz mi swoja podpisana przez obie strony umowe
    ubezpieczeniowa z zus i okresl jakie w niej masz gwarancje i jakie warunki
    zmian jej tresci i swiadczen.

    > Wiec chociaz brzmi to moze
    > glupio to jednak zmuszanie do placenia ZUS'u jest w interesie zarowno
    > odkladajacych na swoja emeryture jak i z punktu widzenia przyszlych
    > pokolen. Niestety cena placona za powszechnosc tego systemu jest jego
    > mala
    > efektywnosc.
    Nie za powszechnosc, tylko zlodziejskie zasady.W Singapurze, jak ktos
    kupuje dom, to o raty placone za kredyt na jego zakup sa pomniejszane
    skaldki na ich "zus" , poniewaz panstwo wychodzi z zalozenia, ze wlasna
    nieruchomosc jest zabezpieczeniem emerytalnym.

    > A po drugie wisi nad nami jeszcze kwestia zaszlosci z czasow
    > komuny czyli dzielenie tych naszych wplat na emeryture dla siebie na
    > przyszlosc i dla obecnych emerytow.

    A w Wielkiej Brytani nie wisi - tam obowiazkowy zus przedsiebiorcy jest
    kilka funtow tygodniowo bo nie maja systemu pokoleniowego.
    Obecna sytuacja jest efektem polityki panstwowej, poniewaz tworzac system
    emerytalny nie uwzgledniono propozycji UPR, ktora chciala emerytury za
    okres prl-owski finansowac z funduszu utworzonego z czesci kwot uzyskanych
    z prywatyzacji. W ktoryms momencie nastapia grube ciecia, okradajace
    doszczetnie obecnych platnikow skladek - poniewaz ich pieniadze juz
    wyplacono emerytom - jesli nie - to kolejne pokolenia beda finansowac
    dalej aktualnych emerytow, poniewaz ich skladki figuruja tylko na papierze
    a naprawde juz je wyplacono.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##