PracaGrupypl.praca.dyskusjePopyt i podaz na rynku pracy › Re: Popyt i podaz na rynku pracy
  • Data: 2005-01-27 23:19:41
    Temat: Re: Popyt i podaz na rynku pracy
    Od: "the_foe" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:11rajdxphijxy$.1vmg47ec5x8p9.dlg@40tude.net...
    > Hej,
    >
    > Czytam i czytam i jakos nijak nie moge pojac absurdu sytuacji. Z jednej
    > strony mamy podaz z drugiej popyt na rynku pracy.

    czyli normalka, nawet gdyby byl tylko jeden pracodawca tworzacy jeden etat i miliard
    bezrobotnych to i tak mamy strone popytu i podazy

    > Z jednej strony 20%
    > bezrobocie a z drugiej lamenty ze strony pracodawcow ze nie ma pracownikow.

    raczej wieksze, 20% to tylko zarejestrowani.

    > Rzecz wydawaloby sie absurdalna i A. Smith chyba sie w grobie przewraca ze
    > nijak krzywa popytu i krzywa podazy nie maja ochoty sie spotkac jak to
    > zaklada teoria.

    Smith raczej nie, zyl w czasach kiedy brak rak do pracy byl dominujacym czynnikiem
    ograniczajacym rozwoj.

    > Keynes za to pewnie zaciera rece ze mial racje - rownowaga
    > zapewne zostanie osiagnieta ale juz nie za naszego zywota.

    to keynes niejako stworzyl bezrobocie, uznajac ze lepiej panstwu utrzymywac
    bezrobotnych, niz pozwolic aby wszyscy pracowali, ale za glodowe stawki.

    > Co zatem musi
    > sie stac - ano dwie rzeczy - albo pracodawcy pojda po rozum do glowy i
    > zaproponuja warunki pracy sklaniajace bezrobotnych do podjecia pracy

    chyab nie zyjesz w rejonie dotknietym bezrobociem strukturalnym. W tych miejscach po
    prostu nie ma pracy, nawet za 600 zł ptzy kopaniu rowow. Stwierdzenei ze polskie
    bezrobocie to wynik niedogadania cenowego to przegiecie.

    >, albo
    > osiagniemy poziom zycia jak w republikach bananowych i bedziemy pracowac za
    > 1 USD dziennie a moze nawet za miske ryzu i miejsce na klepisku. Materac
    > tylko dla sredniego szczebla zarzadzania.
    >
    > Przykladem niech bedzie moja osoba - przyjdzie ujawnic pare szczegolow o
    > sobie. Mgr, ukonczone dwie uczelnie, techniczna i ekonomiczna, certyfikat
    > CAE, piecioletnie doswiadczenie w branzy IT, prawo jazdy, wlasne auto,
    > zarejestrowana dzialalnosc (i kompletny brak placacych klientow - zarabiam
    > obecnie tyle co piec lat temu zaraz po studiach),

    bo normalniejemy, zauwaz ze studia chocby na wyspach nie znacza tak duzo. Licza sie
    Twoje umiejetnosci i praktyka. W Polsce od kilku lat juz dobre swiadectwo pracy
    znaczy wiecej niz 3 mgr. Nie pomaga tez oczywiscie zenujacy poziom uczelni w Polsce,
    dyplom najlepszej technicznej uczelni w Polsce, Poltychniki Wroclawskiej, robi
    wrazenie wylacznie na mieszkancach afryki i Wietnamu.

    etc. W mojej wsi (Kielce)