PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomysł na przekwalifikowanie się pilnie poszukiwany

  • 31. Data: 2005-09-05 19:39:32
    Temat: Re: Pomysł na przekwalifikowanie się pilnie poszukiwany
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-05, zasit <z...@w...pl> wrote:
    > mysle ze pomysl nie dosc ze idiotyczny
    > to nawet nie podales na czym mialby niby zarabiac

    Pomysł z przewoźną kafeją jest nieracjonalny i ekonomicznie nieopłacalny
    ale nie wiem czemu jedziesz na przedmówce - w końcu "burza mozgów" polega
    na tym żeby zebrać jak największą liczbę rozwiązań, niezależnie od ich
    jakości. Dopiero potem się je selekcjonuje a takie pozornie głupie mogą być
    nieraz impulsem do znalezienia czegoś sensownego.

    pozdrawiam

  • 32. Data: 2005-09-06 08:55:08
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    nie mam nic przecieko burzy mozgow ale takie pomysl to moim zdaniem
    kompletna porazka
    nie warto sie pchac w cos czego sie nie zna

  • 33. Data: 2005-09-07 10:53:21
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

    > O taki głupi i stary żart o cyklistach, pewnieś nowy tu, więc nie
    > kojarzysz. ...
    > Szczególnie by mnie interesowały techniki stosowane przez
    > rekrutujących, jak to przebiegało, ile było etapów, pytania zadawane
    > na rozmowie etc.

    Żarty żartami, ale aplikowałem niedawno na serwisanta PC.
    Etapy rekrutacji:
    - konkurs CV+LM przysyłanych via internet - przebrnąłem,
    - ankieta na mail, po wypełnieniu wysłana via internet - przebrnąłem,
    - ankieta wypełniana w siedzibie firmy - przebrnąłem,
    - rozmowa z dwoma przesłuchującymi osobami (osobno) - padłem, bo firma
    chciała kogoś do drukarek i monitorów "z rozwojem do laptopów",
    a nie bardzo interesował ich fakt, że ja mogę prawie z marszu do laptopów,
    "z rozwojem do drukarek i monitorów" :)
    Nie obwiniam wprawdzie masonów i cyklistów, ale gdyby bezrobocie nie było
    tak wielkie, to zapewne już bym tam pracował.

    Marek

  • 34. Data: 2005-09-07 11:41:28
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    ten pomysłi mi się nie podoba, ale zgadzam się, że na tym polega idea burzy
    mózgów - pomysłów nie oceniamy !!

  • 35. Data: 2005-09-07 16:06:57
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-07, Marek <m...@W...gazeta.pl> wrote:
    > chciała kogoś do drukarek i monitorów "z rozwojem do laptopów",
    > a nie bardzo interesował ich fakt, że ja mogę prawie z marszu do laptopów,
    > "z rozwojem do drukarek i monitorów" :)

    Wracając do głównego tematu wątku - ile (i czy) byłbyś gotów zapłacić komuś
    kto w krótkim czasie nauczyłby Cię w praktyce naprawiać monitory?
    Pomyślałem sobie o organizowaniu kursów dokształcających, uczących prostych,
    konkretnych zawodowych umiejętności np. naprawy monitorów, zasilaczy
    komputerowych, drukarek czy sprzętu RTV, zdejmowania simlocków, podłączenia
    i skonfigurowania falownika, sterownika PLC itp. Oferta skierowana byłaby
    do osób posiadających jakąś podstawową wiedzę ale które w praktyce nigdy nie
    miały lutownicy czy oscyloskopu w ręku. Jak myślicie, czy byłoby
    zapotrzebowanie na coś takiego?

    pozdrawiam

  • 36. Data: 2005-09-07 16:07:00
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-07, Forest <g...@w...pl> wrote:
    > ten pomysłi mi się nie podoba, ale zgadzam się, że na tym polega idea burzy
    > mózgów - pomysłów nie oceniamy !!

    Więc proszę się nie krępować i wpisywać pomysły :)

    pozdrawiam

  • 37. Data: 2005-09-08 04:52:25
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    EL <s...@w...na.drzewo.pl> napisał(a):

> [...]
    > do osób posiadających jakąś podstawową wiedzę ale które w praktyce nigdy nie
    > miały lutownicy czy oscyloskopu w ręku. Jak myślicie, czy byłoby

    Urząd pracy organizuje kurs specjalisty serwisanta obsługi sprzętu
    komputerowego, ale jedynie w programie "Lepszy start" - poniżej 25 roku życia.

    Marek

  • 38. Data: 2005-09-08 15:08:37
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-08, Marek <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Urząd pracy organizuje kurs specjalisty serwisanta obsługi sprzętu
    > komputerowego, ale jedynie w programie "Lepszy start" - poniżej 25 roku życia.

    To już wiem że pośredniak byłby konkurencją ;) Ale nie odpowiedziałeś na
    pytanie - czy nie łapiąc się na darmowy kurs zdecydowałbyś się na komercyjne
    szkolenie z umiejętności która zwiększyłaby Twoje szanse na znalezienie pracy?

    pozdrawiam

  • 39. Data: 2005-09-08 16:56:06
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    EL <s...@w...na.drzewo.pl> napisał(a):

> [...]
    > szkolenie z umiejętności która zwiększyłaby Twoje szanse na znalezienie

    Nie mam sponsora.

    Marek

  • 40. Data: 2005-10-16 18:59:03
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    No i zmieniłem zajęcie, choć nie w tak radykalny sposób jak zamierzałem.
    Okazuje się że komunikatywna znajomość angielskiego i praktyczna wiedza
    ogólnotechniczna są wciąż poszukiwanymi umiejętnościami a zachodnie koncerny
    wpisane w CV mają magiczne działanie na rekrutujących ;) Zatrudniłem się jako
    kierownik w niewielkiej polskiej firmie, co prawda nie płacą kokosów ale
    zajęcie lekkie i bezstresowe, luźny czas pracy, żadnej roboty w weekendy czy
    po godzinach. A za rady i pomysły dziękuję, może jeszcze kiedyś z nich
    skorzystam.

    pozdrawiam