PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fundusz Emerytalny

  • 1. Data: 2005-09-01 20:33:42
    Temat: Fundusz Emerytalny
    Od: "Ell" <N...@w...pl>

    Dzis rozpoczołem prace. Ksiegowa mowila cos o funduszu emerytalnym... Czy
    jeszcze nie za wczesnie - mam 23 lata !!!! Ona chce zebym podpisal umowe -
    prosze o porade - o co chodzi, czy naprawde musze ten fundusz wybrac juz
    teraz ??

  • 2. Data: 2005-09-01 20:49:55
    Temat: Re: Fundusz Emerytalny
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Thu, 1 Sep 2005 22:33:42 +0200 "Ell" <N...@w...pl> wrote:

> [...]
    > prosze o porade - o co chodzi, czy naprawde musze ten fundusz wybrac juz

    oczywiście. z choinki sie zerwałeś?
    składki pracodawca wysyła jak tylko cie zatrudni.
    masz tydzień albo 2.

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > KMFDM S/N: 0x00000063

  • 3. Data: 2005-09-02 06:32:11
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Ell napisał(a):
> [...]
    > prosze o porade - o co chodzi, czy naprawde musze ten fundusz wybrac juz
    Fundusz emerytalny zbiera kase od Ciebie, inwestuje ja a w przyszlosci
    wyplaci Ci emeryture. Wiec zeby mogl ta kase zbierac to musisz juz teraz
    wybrac sobie fundusz.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-09-02 15:55:26
    Od: "Ell" <N...@w...pl>

    A czy podpisuje umowe z ksiegowa? Czy moze lepiej zainteresowac sie innymi
    funduszami? Ona mowi ze fundusz to PZU - poradzcie, bo z PZU teraz te afery
    ????

  • 5. Data: 2005-09-02 16:06:35
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ell" <N...@w...pl> napisał w wiadomości
    >A czy podpisuje umowe z ksiegowa? Czy moze lepiej zainteresowac sie innymi
    > funduszami? Ona mowi ze fundusz to PZU - poradzcie, bo z PZU teraz te
    > afery
    > ????

    Zapomnij o PZU

    Wybierz coś z następujących: Nationale Nederlanden, Credit Suisse,
    ewentualnie Allianz. Jednakże patrząc na obecne wyniki pierwsze dwa wymagają
    godniejsze uwagi.

    JJJ.

  • 6. Data: 2005-09-02 16:09:41
    Od: <k...@...sieci>

> [...]
    > A czy podpisuje umowe z ksiegowa? Czy moze lepiej zainteresowac sie innymi
    > funduszami? Ona mowi ze fundusz to PZU - poradzcie, bo z PZU teraz te

    Fundusz wybierasz sobie sam, szukasz agenta z tego funduszu i z nim
    podpisujesz. Jeśli tego nie zrobisz to ZUS wylosuje Ci fundusz [przyślą
    pismo przed losowaniem].
    Skoro księgowa nalega to prawdopodobnie jest agentem PZU, dostanie prowizję
    jeśli podpiszesz umowę u niej. Decyzja należy wyłącznie do Ciebie. Nie daj
    się omamić, że "pracodawca usi wiedzieć" czy coś w tym guście;-)
    pozdrawiam
    M.

  • 7. Data: 2005-09-02 16:17:59
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    jalboss napisał(a):

    > Zapomnij o PZU

    Dlaczego?
    <http://www.knuife.gov.pl/fundusze/rynek/stopy_zwrot
    u070405.shtml>

    > Wybierz coś z następujących: Nationale Nederlanden,

    To rozumiem.

    > Credit Suisse,
    > ewentualnie Allianz.

    A tego nie.

    > Jednakże patrząc na obecne wyniki pierwsze dwa wymagają
    > godniejsze uwagi.

    Credit Suisse? Warum?

    Zbyszek

  • 8. Data: 2005-09-02 20:35:49
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego?
    > <http://www.knuife.gov.pl/fundusze/rynek/stopy_zwrot
    u070405.shtml>
    Trzyletnie stopy zwrotu nie zawsze pokazują całą prawde o obecnej kondycji
    (zyskach) funduszu

    > Credit Suisse? Warum?
    A chociażby dlatego - warto poczytać całe
    http://www.knuife.gov.pl/publikacje/raporty/rynek_of
    e_2004.pdf

    JJJ.

  • 9. Data: 2005-09-03 08:57:13
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    jalboss napisał(a):
    ie zawsze pokazują całą prawde o obecnej kondycji
    > (zyskach) funduszu

    Tym mniej jednoroczne. <shrug>

    > A chociażby dlatego - warto poczytać całe
    > http://www.knuife.gov.pl/publikacje/raporty/rynek_of
    e_2004.pdf

    Nie chce mi się otworzyć, ale tutaj
    <http://www.credit-suisse.pl/pl/fundusz_emerytalny/i
    nwestowanie/jednostka>
    nie widzę jakiejś jakościowej zmiany w 2004.
    Więc??

    Zbyszek

  • 10. Data: 2005-09-03 11:53:46
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    e_2004.pdf

    > Nie chce mi się otworzyć,

    Pozwoliłem sobie przesłac na priv. :)

    > ale tutaj
    > <http://www.credit-suisse.pl/pl/fundusz_emerytalny/i
    nwestowanie/jednostka>
    > nie widzę jakiejś jakościowej zmiany w 2004.
    > Więc??

    Drugie miejsce pod względem przyrostu wartości jednostki wśród funduszy za
    rok 2004 to chyba jednak cos ta jednostka przyrosła. Lepsze było tylko
    Pekao.
    Więc?

    JJJ.