PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomysł na przekwalifikowanie się pilnie poszukiwany

  • 21. Data: 2005-09-03 17:42:08
    Temat: Re: Pomysł na przekwalifikowanie się pilnie poszukiwany
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-02, Lady Marion <l...@w...to.poczta.fm> wrote:

    > No tak jednak dużo zależy od kapitału, który posiadasz bądź nie.

    Coś tam jest, ale nie na tyle dużo żeby móc jakieś poważniejsze inwestycje
    zaczynać

    > Jeżeli coś tam
    > odłożyłeś, może spróbuj założyć jakąś kafejkę internetową i organizuj dla
    > dzieciaków szybkie kursy obsługi komputerów, z młodszymi poprzerabiaj offica, ze
    > starszymi linuxa.

    Dzięki, bardzo fajny pomysł. Choć w mojej okolicy raczej nie do zrealizowania
    - kafejek ci u nas dostatek :( Chyba że same kursy zorganizować.

    > pozdrawiam

    pozdrawiam również

  • 22. Data: 2005-09-03 17:42:10
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-02, Przemek Mańkowski <m...@p...student.put.poznan.pl>
    wrote:
    > jestem w podobnej sytuacji, tylko ja jeszcze sie ucze i nie jestem pewny czy
    > isc w kierunku wyuczonego zawodu czy w inna strone :)

    Trzeba dobrze się zastanowić żeby potem nie żałować ;)

    > jestem studentem mechatroniki. jak pewnie wiesz ma to duzo wspolnego z
    > automatyka w ktorej Ty siedzisz. mi brakuje doswiadczenia, a chcialbym
    > pracowac u siebie. moze podaj meila to wymienimy uwagi i spostrzezenia.

    Mechatronika to ciekawa specjalność ale taka sobie pod względem możliwości
    pracy na swoim. Kontakt e-mailowy poszedł na priv (nie masz antyspama w
    adresie?)

    pozdrawiam

  • 23. Data: 2005-09-03 17:56:43
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Sat, 3 Sep 2005 17:42:06 +0000 (UTC) EL <s...@w...na.drzewo.pl> wrote:

    > Niestety tu nie mam się czym pochwalić, tylko angielski na
    > średniozaawansowanym/dobrym poziomie i zupełne podstawy rosyjskiego.

    scenariusz mojego znajomego:
    pojechał do Irlandii znając nieźle język, pracował jakiś czas w jakiejś fabryce
    jako fizol.
    Potem, jak już doszlifował język, znalazł prace jako programista; nie muszę
    mówić że miał wyższą pensję.
    Ten znajomy akurat nie ma w Polsce rodziny, ale są też tacy co jadą i zostawiają
    tu żony z dziećmi, jeśli ktoś znajdzie dobrą pracę tam to ściąga rodzinę.

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > KMFDM S/N: 0x0000007A

  • 24. Data: 2005-09-03 18:43:58
    Od: "Przemek Mańkowski" <m...@p...student.put.poznan.pl>

    witam ponownie

    > Trzeba dobrze się zastanowić żeby potem nie żałować ;)

    otoz to, tylko studiowanie jednego kierunku ktory kosztowal wiele wyrzeczen
    i pracy a pozniej robienie zupelnie czegos innego wg mnie jest pozbawione
    sensu, stad moje rozdwojenie :)

    > Mechatronika to ciekawa specjalność ale taka sobie pod względem możliwości
    > pracy na swoim. Kontakt e-mailowy poszedł na priv (nie masz antyspama w
    > adresie?)

    mozesz rozwinac mysl ? dlaczego uwazasz, ze mozliwosc pracy na swoim jest
    tutaj taka sobie ????? co do konta meilowego nie mam pojecia co fiksuje, to
    uczelniane ale nie powinno byc problemu z wysylka meila na nie.

    pozdrawiam
    Przemek

  • 25. Data: 2005-09-03 20:49:34
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-03, Przemek Mańkowski <m...@p...student.put.poznan.pl>
    wrote:

    > mozesz rozwinac mysl ? dlaczego uwazasz, ze mozliwosc pracy na swoim jest
    > tutaj taka sobie ?????

    To wynika ze specyfiki tej branży. Jeśli chciałbyś zajmować się tworzeniem
    ciekawych projektów z zakresu mechatroniki czy automatyki to trudno Ci będzie
    znaleźć klientów, poprostu mało firm w Polsce zajmuje się budową jakichś
    bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń. Trochę lepiej jest jeśli
    chcesz się zająć serwisem, da się wyżyć ze zleceń dla małych i średnich firm.
    Duże firmy niechętnie współpracują z "wolnymi strzelcami", chyba że jesteś
    w stanie zrobić/naprawić coś z czym ich dział techniczny nie daje sobie rady.
    Możesz też spróbować otworzyć serwis specjalizujący się w konkretnych
    urządzeniach (a najlepiej jeszcze gdy dogadasz się z importerem czy
    producentem tego sprzętu i załatwisz autoryzację) ale to wymaga sporego
    kapitału na początek.

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2005-09-03 20:49:36
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-02, Jan Kowalski <p...@W...gazeta.pl> wrote:
    > ..ciach[]
    >
    > - kierowca C+E ; duże wzięcie ,cały czas poza domem

    Hehe, ta branża wcale nie jest mi obca ;) Ale o dużym wzięciu na usługi
    transportowe pierwszy raz słyszę.

    > na prace w domu w jakimkolwiek nowym zawodzie raczej nie licz,

    Trochę źle to sformułowałem więc wyjaśnie - to wcale nie musi być praca w
    domu. Natomiast jeśli do wykonywania tego zajęcia nie byłoby istotne miejsce
    zamieszkania, tzn. obojętnie czy mieszkam w mieście X czy 50km od miasta to
    stanowiłoby to dla mnie dużą zaletę i ułatwiło kilka pozazawodowych spraw.

    > powodzenia

    dziękuję i wzajemnie!

  • 27. Data: 2005-09-03 20:49:38
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-02, zasit <z...@w...pl> wrote:

    > a ze kazdemu marzy sie praca latwa i przyjemna to juz inna sprawa

    W końcu trzeba kombinować żeby pracę jak najbardziej zbliżoną do idealnej
    zdobyć.

    > jak masz doswiadczenie i wiedze to powysylaj cv do fabryk

    Ja wogóle źle się czuje w dużych, zhierarchizowanych organizacjach więc
    fabryki odpadają ;) Poprostu tam nie pasuje :)
    A jeśli już kiedyś mnie bieda tak przyciśnie że nie będzie co do garnka
    włożyć to może wyślę cv do fabryki ale napewno nie w PL - jeśli już robić
    coś czego się nie lubi to przynajmniej za porządną kasę.

    > coz taka praca

    Myśląc tym sposobem można by poprzestać na posadzie kasjera w Biedronce
    i wmawiać sobie "cóż, taka praca" ;)

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2005-09-03 20:49:40
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-09-03, Rafał Krupiński <r...@m...com> wrote:
    > Ten znajomy akurat nie ma w Polsce rodziny, ale są też tacy co jadą i
    > zostawiają
    > tu żony z dziećmi, jeśli ktoś znajdzie dobrą pracę tam to ściąga rodzinę.

    Wiem że z pracą w GB czy Irlandii nie ma problemów więc nie panikuję, jak
    tu nie uda mi się nic wykombinować to zawsze pozostaje wyjazd za granicę
    jako "wyjście awaryjne".

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2005-09-04 10:17:07
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    > pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

    A ja powiem tak :D

    NET BUS :)

    Kup starego ogórka (autobus Jelcz)
    Zainstaluj w nim np w burtach konsole do netu (np. tak aby gracze i
    czatowicze stali na zewnątrz ) na noc możesz opuszczać jakieś klapy żaluzje
    itp :)
    Cały sprzęt wew. autobusu. i zrobisz to tylko na podstawowe usł. albo też
    będzie to sprzęt do gier, to już Twoja sprawa ile masz kasy :)

    Wykombinuj łącze satelitarne czy jakkolwiek inaczej - grunt aby to było
    mobilne :) bądź umowy na podpinanie się czasowe np do tepsy:)

    Jak masz już taką maszyne to wyskocz tym w Bieszczady, albo inną miejscowość
    gdzie jest dużo ludzi ale słaba infrastruktura tech.
    Naturalnie wewnątrz można jeszcze zmieścić jakiś fotolab czy coś innego
    (kanapki, piwo hot dogi.... ;) sex kabiny... :D )

    Osobiście bardzo cierpie na brak kafejek gdzieś np Wołosate, Wetlinie itp
    :)

    Moim zdaniem pomysł nie jest głupi , jednak trzeba brać pod uwagę wieczne
    remonty autobusu, prawko na autobusiki, no i sezonowość zajęcia ( reszte
    miesięcy naprawy autobusu?? :)

    koszt jednego stanowiska wyliczył bym na jakieś 600zł komp, 500 na używany
    LCD za foljowaną szybą. I bezpiecznie i oszczędzasz prąd no i jeszcze chyba
    trzeba by to było na jakimślinuxie albo czymśza free..... :)

    Aaaa...
    jeszcze coś
    Obowiązkowe wąsy i czapka pilotka :)
    Pozdrawiam
    Y.

  • 30. Data: 2005-09-05 08:39:19
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    mysle ze pomysl nie dosc ze idiotyczny
    to nawet nie podales na czym mialby niby zarabiac
    tego typu porady typu zrob cos bo tego nie ma w moim miescie i napewno
    bedzie z tego dobry interes to swiadczy tylko o twoim braku wyczucia
    :]
    czego ty sie za to nie wziales skoro to ma byc taki dobry interes?
    :]