PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!

  • 1. Data: 2006-11-26 19:07:06
    Temat: Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Maciek Sobczyk - zaocznie ubezpieczony napisał(a):
    > Katowice, Teatralna, ZUS. Piątek. Ubezpieczyła mnie żona. Moje
    > uczestnictwo w tym obrządku było zbędne.

    gratulacje :)

    ale wlasciwie dlaczego Zona musiala fatygowac sie do ZUS? W takiej
    samej sytuacji moja Malzonka po prostu zglosila w kadrach, ze
    ubezpiecza rowniez mnie i dziecko bez lazenia gdziekolwiek. Kadry z
    kolei wygenerowaly stosowny formularz do ZUS z danymi tych osob i na
    tym koniec.

    > Przy okazji zastanowiło mnie jedno. Dajmy na to, że ktoś chce się
    > ubezpieczyć. Jego miesięczne dochody nieco przekraczają granicę, powyżej
    > której PUP nie rejestruje bezrobotnych.

    Zeby zarejestrowac sie jako bezrobotny, nie mozesz miec ZADNYCH
    dochodow. Zadnych. Null. Jesli jakowes masz, musisz sie wyrejestrowac.

    Z kolei srednia na leb w rodzine, jesli o to Ci chodzi, nie maja
    znaczenia dla zasilku. Nawet tego sie nie podaje, o ile wiem.

    a tego nie rozumiem, przyznaje.

    --

    glos

  • 2. Data: 2006-11-26 19:22:07
    Od: Maciek Sobczyk - zaocznie ubezpieczony <m...@d...doPLer>

    glosnetu napisał(a):
    > gratulacje :)
    Dzięki :)

> [...]
    > ubezpiecza rowniez mnie i dziecko bez lazenia gdziekolwiek. Kadry z
    > kolei wygenerowaly stosowny formularz do ZUS z danymi tych osob i na
    Tzn. wydaje mi się, że do ZUS, bo kiedy to robiła, miotałem się w
    trenerskiej ekstazie we Wrocławiu. Tuż po szkoleniu i po powrocie do
    Katowic, wpadłem do domu na 20 min., żeby się przepakować i tym razem
    udać się w okolice Łodzi. Wróciłem w sobotę w nocy a dziś tym razem to
    moja żona wyprawiła się do Tarnowa na szkolenie, więc poza "Kochanie,
    jak się masz", nie dużo ze sobą pogadaliśmy :)

    > Zeby zarejestrowac sie jako bezrobotny, nie mozesz miec ZADNYCH
    > dochodow. Zadnych. Null. Jesli jakowes masz, musisz sie wyrejestrowac.
    No właśnie. I co ma począć ktoś, kto ma ciut pieniędzy co miesiąc ale
    nie stać go na ubezpieczenie dobrowolne a członkowie rodziny nie chcą go
    ubezpieczyć? W końcu zależy to, zdaje się, głównie od dobrej woli
    familii. Czy jeśli tej dobrej woli nie ma, to dla człowieka nie ma
    żadnej możliwości zawarcia ubezpieczenia?

    > Z kolei srednia na leb w rodzine, jesli o to Ci chodzi, nie maja
    > znaczenia dla zasilku. Nawet tego sie nie podaje, o ile wiem.
    Nawet mnie o to nie pytali w PUP. I tu kolejna paranoja - dajmy na to,
    że moja żona zarabia miliardy. A ubezpieczenie należy mi się za friko.

    > a tego nie rozumiem, przyznaje.
    Tzn. podanego przypadku czy niemożliwości ubezpieczenia się przez
    takiego ktosia?

    pozdrawiam
    Maciek

  • 3. Data: 2006-11-26 19:30:48
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > familii. Czy jeśli tej dobrej woli nie ma, to dla człowieka nie ma
    > żadnej możliwości zawarcia ubezpieczenia?

    jest, pisalem. Np. umowa zlecenie na dowolna kwote, wzglednie umowa o
    prace na 1/48 etatu na 1/48 minimalnej kwoty. Niezaleznie od wysokosci
    odprowadzanych skladek, masz takie same prawa do "bezplatnej" opieki
    zdrowotnej. Co ja poradze, ze to panstwo promuje tak glupie
    rozwiazania?... :)

    > Nawet mnie o to nie pytali w PUP. I tu kolejna paranoja - dajmy na to,
    > że moja żona zarabia miliardy. A ubezpieczenie należy mi się za friko.

    F. Kafka w grobie sie przewraca...

    > Tzn. podanego przypadku czy niemożliwości ubezpieczenia się przez
    > takiego ktosia?

    Sensu w/w przypadku. W dodatku, wkopujac zone, zyskuje dalszy spadek
    dochodow wspolnych - mizerna korzysc. A o sposobie na tanie ubezp
    napisalem wyzej.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2006-11-26 20:18:55
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk - zaocznie ubezpieczony"
    <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

    Czy ty umiesz czytać???
    Może jesteś od lepienia dziur w prawie, a to juz lepiej.
    Jesteś wrzodem na d....... społeczeństwa.
    Jak śmiesz przy tak złodziejskim systemie szukać publicznie
    dziur w prawie aby okradać jeszcze bardziej.
    Nie wiesz jak sie ubezpieczyć ?? szkoleniowiec nie wie??
    kogo i czego ty uczysz ?? włamania do samochodów,
    czy bankomatów??
    Ja ci podpowiem.
    Idziesz do urzędu miasta otwierasz działalność gospodarczą
    i sie ubezpieczasz. I nie pisz że będziesz dopłacał do
    górników, hutników, rolników bo to właśnie ONI takich pasożytów
    utrzymują.

    Józek

  • 5. Data: 2006-11-26 20:33:07
    Od: Maciek Sobczyk - zaocznie ubezpieczony <m...@d...doPLer>

    Józek napisał(a):

    > Czy ty umiesz czytać???
    Moja aktywność na usenecie dowodzi, że w stopniu zadowalającym
    opanowałem tą umiejętność.

    > Może jesteś od lepienia dziur w prawie, a to juz lepiej.
    > Jesteś wrzodem na d....... społeczeństwa.
    > Jak śmiesz przy tak złodziejskim systemie szukać publicznie
    > dziur w prawie aby okradać jeszcze bardziej.
    Rozumiem, że coś Cię rozzłościło. Nie wiem tylko co powoduje Twoją
    pianę. Możesz mnie mieć za wrzód na dupie. To Twoja opinia, dla mnie
    anonimowego, nie znanego mi Józka, więc mam ją tam, gdzie społeczeństwo
    ma wrzód. Ale może wyjaśnisz, co znaczy "złodziejski system", "szukanie
    dziur w prawie", i to, że okradam jeszcze bardziej. Jeszcze bardziej?
    Tzn. że przed napisaniem postu inicjującego wątek też okradałem, tylko
    nieco mniej?
    Ciekawi mnie Twój tok rozumowania, tak jak zawsze mnie interesowało,
    dlaczego ludzie dysponując minimum informacji potrafią wyciągać tak
    dalece idące wnioski.

    > Nie wiesz jak sie ubezpieczyć ?? szkoleniowiec nie wie??
    Wiem. Choć nie rozumiem analogii: szkoleniowiec = znajomość sposobów
    zawarcia ubezpieczenia.

    > kogo i czego ty uczysz ?? włamania do samochodów,
    > czy bankomatów??
    Uczę ludzi właściwego wnioskowania. Między innymi. Zapraszam na
    szkolenie. Stawka za godzinę: 300 zł. Za coaching nieco mniej. Dobrych
    psychoterapeutów i psychiatrów polecę Ci gratis.

    > Ja ci podpowiem.
    > Idziesz do urzędu miasta otwierasz działalność gospodarczą
    > i sie ubezpieczasz.
    Co przy zawartych długoterminowych umowach dot. szkoleń, konsultacji i
    innych jest oczywiste. Co mam zatem wpisać jako główną działalność? Skup
    żywca wieprzowego?

    > I nie pisz że będziesz dopłacał do
    > górników, hutników, rolników bo to właśnie ONI takich pasożytów
    > utrzymują.
    A pisałem kiedyś? I czemu pasożytów? Bo pracuję i grzecznie płacę podatki?

  • 6. Data: 2006-11-26 20:42:09
    Od: Maciek Sobczyk - zaocznie ubezpieczony <m...@d...doPLer>

    glosnetu napisał(a):

> [...]
    > odprowadzanych skladek, masz takie same prawa do "bezplatnej" opieki
    > zdrowotnej. Co ja poradze, ze to panstwo promuje tak glupie
    Tylko widzisz. To jest wciąż rozwiązanie oparte na kombinowaniu i
    omijaniu przepisów. Dalej się potwierdza moje smutne przypuszczenie, że
    teoretycznie uczciwie pewne rzeczy da się zrobić, lecz w praktyce
    państwo samo człowieka do tego zniechęci.

    > F. Kafka w grobie sie przewraca...
    Mnie to bardziej przypomina "Paragraf 22" Hellera. :) Jest taki kruczek
    - paragraf 22 - "mogą zrobić wszystko, czego nie możemy im zabronić"
    albo "nie ma obowiązku pokazywania P22". A jeszcze bardziej opowiadanie
    "paragraf 23" bodajże i ostatnie zdanie wypowiedziane przez Milo do syna
    Wintergreena: "nie ufam Yossarianowi, on chyba wciąż pozostał uczciwy". :)

    pozdrawiam
    Maciek

  • 7. Data: 2006-11-26 23:05:37
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 26 Nov 2006 21:18:55 +0100, Józek <s...@p...onet.pl>
    w <ekcsrg$te4$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Czy ty umiesz czytać???
    > Może jesteś od lepienia dziur w prawie, a to juz lepiej.
    > Jesteś wrzodem na d....... społeczeństwa.

    Panu już podziękujemy.

    [ ... ]
    > i sie ubezpieczasz. I nie pisz że będziesz dopłacał do
    > górników, hutników, rolników bo to właśnie ONI takich pasożytów
    > utrzymują.

    Jeszcze zapomniałeś napisać, że to właśnie dla takich jak on 23 górników
    oddało życie.
    I fszystkie miasta isem wpisujopm.

    > Józek

    ja czyli jakub