PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polscy HRowcy i specjalisci od rekrutacji:)

  • 11. Data: 2007-11-18 09:13:41
    Temat: Re: Polscy HRowcy i specjalisci od rekrutacji:)
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Bartek wrote:

    > Dzięki - naprawdę uśmiałem się czytając ten tekst.

    Ale w tej wymianie zdan Any User ma racje o tyle, ze z samego wysokiego
    IQ w zaden sposob nie wynika poczucie wlasnej wartosci, "szanowanie
    siebie", asertywnosc i umiejetnosci negocjacyjne. Po prostu nie ma zwiazku.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 12. Data: 2007-11-18 10:31:26
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    M pisze:
> [...]
    > w firmach dzialajacych w Polsce). W 2 przypadkach byla to mila rozmowa
    > konczaca sie oferta pracy. Jade do firmy zagranicznej na rozmowe o
    > prace, przepytuja mnie 2!!! osoby (Polacy), wypytuja o głupoty -jak
    > sobie poradzilem z problemem, jakie usprawnienia poczynilem w swojej
    > pracy itp. i cisza:) Nie ma to jak rozmowa z ludzmi z zagranicy. Polscy
    > specjalisci sa strasznie psychologicznie nastawieni na rekrutacje, nie
    > potrafia nawet rozladowac goraczkowej atmosfery interview....Szok. Nigdy
    > wiecej rozmowy rekrutacyjnej z Polakami.

    Bo to nie chodź na takie rozmowy nikt cię nie zmusza.

  • 13. Data: 2007-11-18 15:27:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fho4im$a38$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    > Masz jakąś spaczoną wizję świata.
    Nie dziwi wcale mnie, że proste szanowanie samego siebie do ciebie nie
    przemawia.

    BTW - mógłbym ci linki do twoich "teorii" z archiwum powyciągać, ale nie
    chce mi się, kto zechce sam znajdzie. Długo się tego będziesz wstydził.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-11-19 11:18:51
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    M <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > potrafia nawet rozladowac goraczkowej atmosfery interview....Szok. Nigdy
    > wiecej rozmowy rekrutacyjnej z Polakami.

    Mam dokladnie to samo wrazenie. Jak rozmawiam z Polakami to padaja
    pytanie do bolu idiotyczne: najwiekszy sukces/porazka, najwieksza wada,
    dlaczego chce Pan u nas pracowac, co Pan wniesie do naszej firmy itepe
    itede. Bezedura.

    Jak rozmawiam z tech mgr z USA, UK czy ostatnio Szwajcarii -
    pytania sa konkretne. Napisal Pan w CV ze zna to to i to - prosze
    uszczegolowic, jakie zadania potrafi Pan wykonac jakich nie. Czy
    potrafilby Pan zrobic to, to i tamto. Moze Pan pracowac w nocy? A w
    godzinach nadliczbowych. Dziekujemy, oddzwonimy. Dzwonia na drugi dzien.
    Z konkretna oferta. W ten sposob oni szybka zalatwiaja rekrutacje, ja
    szybko podejmuje decyzje bo wiem ze rozmawiam z konkretnymi ludzmi, a
    nie pierdolami.

    Czy polscy rekruterzy przeczytali cos w stylu "Rekrutacja dla opornych"
    i na tym bazuja???

    Wwieslaw

  • 15. Data: 2007-11-19 12:02:56
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > pytanie do bolu idiotyczne: najwiekszy sukces/porazka, najwieksza wada,
    > dlaczego chce Pan u nas pracowac, co Pan wniesie do naszej firmy itepe

    Dlaczego? Np. sposób mówienia o największej porażce, czy wadzie mówi
    bardzo wiele o kandydacie.

    Z powodami, dla których chce pracować, jest już troszkę inaczej - to
    pytanie jest dobre dla kandydata na handlowca - wiadomo w końcu, jaki
    jest główny powód jego chęci do pracy, natomiast bardzo dużo o jego
    umiejętnościach mówi to, w jaki sposób odpowie.

> [...]
    > potrafilby Pan zrobic to, to i tamto. Moze Pan pracowac w nocy? A w
    > godzinach nadliczbowych. Dziekujemy, oddzwonimy. Dzwonia na drugi dzien.

    W ten sposób można zrekrutować kogoś do pracy fizycznej, a nawet nie do
    końca, bo nie można bez "dziwnych" pytań określić jego "tresowalności"
    (określenie za Jotte, bardzo mi się ono podoba).

    Natomiast bez dziwnych pytań absolutnie się nie da dobrze zrekrutować
    pracownika na stanowisko, z którego jest otwarta jakaś ścieżka kariery,
    gdyż po prostu nie da się na podstawie suchych umiejętności ustalić,
    jakie kandydat ma zdolności w zakresie głębokiego motywowania
    podwładnych, ani wielu innych rzeczy.

    I później dochodzi do głupich sytuacji typu awans na stanowisko
    kierownicze na podstawie najlepszych wyników w pracy na stanowisku
    wykonawczym, z pominięciem (braku) kwalifikacji u awansowanego, co
    prowadzi do obniżenia wydajności pracy całego działu. Widziałem kilka
    takich firm (amerykańskich i również europejskich) i wiem, co mówię.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 16. Data: 2007-11-19 13:57:24
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Any User <u...@a...pl> wrote:
    > Dlaczego? Np. sposób mówienia o największej porażce, czy wadzie mówi
    > bardzo wiele o kandydacie.
    W pracy to mozna popelnic bledy, sa one nieodlaczna jej czescia, istotna
    jest ich czestotliwosc, umiejetnosc diagnozowania i poprawiania. Nie
    rozumiem widocznie HRowej definicji bledow.

> [...]
    > końca, bo nie można bez "dziwnych" pytań określić jego "tresowalności"
    > (określenie za Jotte, bardzo mi się ono podoba).
    Gwarantuje Ci, ze kadrami sredniego szczebla z central miedzynarodowych
    korporacji nie dyskutowalem nigdy o podawaniu cegiel badz trzepaniu
    dywanow, mimo wszystko skupialismy sie na konkretach. Co do
    tresowalnosci, wystarczy na podstawie CV zapytac o sposob realizacji
    jakiegos projektu, pytajac przy okazji o istotne detale, zeby
    zorientowac sie czy kandydat postepuje wedlug uznanych
    wzorcow/standardow czy robi po partyzancku "BOJAWIEMLEPIEJ". Stad plynie
    na talerzu informacja o tresowalnosci pracownika. Jesli w trakcie
    opowiesci wyjda na wierzch jakies zachowania niestandardowe
    (odstepstwa), mozna temat podrazyc, pytajac dlaczego tak, a nie inaczej
    i byc moze wylowic samodzielnie myslaca perelke, jelsi taki jest cel.

> [...]
    > gdyż po prostu nie da się na podstawie suchych umiejętności ustalić,
    > jakie kandydat ma zdolności w zakresie głębokiego motywowania

    Takie umiejetnosci nalezy oceniac w realnym, produkcyjnym srodowisku, a
    nie na podstawie glupich odpowiedzi na glupie pytania.

> [...]
    > prowadzi do obniżenia wydajności pracy całego działu. Widziałem kilka
    > takich firm (amerykańskich i również europejskich) i wiem, co mówię.

    Alez to co opisujesz, to blad awansujacego, ktory przyjal zle kryteria,
    a nie procesu rekrutacji ani tym bardziej osoby awansowanej.

    Wwieslaw

  • 17. Data: 2007-11-19 14:21:19
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > W wiadomości news:fhnqdo$93k$1@nemesis.news.tpi.pl MT <s...@d...pl>

    > Wysokim IQ?
    > Kto z wysokim IQ idzie na rozmowę kwalifikacyjną z HR?
    >
    > BTW - wiedzę można poszerzyć, uzupełnić, ale IQ zostanie jakie jest.

    Nieprawda. Rowniez IQ mozna pewnym stopniu zmienic (w obie strony).

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 18. Data: 2007-11-19 14:34:19
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Dlaczego? Np. sposób mówienia o największej porażce, czy wadzie mówi
    > bardzo wiele o kandydacie.

    Jestes przyzwyczajony do traktowania pracownika jako "wszechstronnego".
    Na ogolnie pojetym zachodzie pracownika traktuje sie nawet bardziej
    instrumentalnie niz sadzisz. Po prostu ocenia sie czy jest w stanie wykonac
    konkretna czynnosc (czy to kopanie rowu czy pisanie oprogramowania) i pilnuje
    sie wykonania tych zadan.

    > W ten sposób można zrekrutować kogoś do pracy fizycznej, a nawet nie do
    > końca, bo nie można bez "dziwnych" pytań określić jego "tresowalności"
    > (określenie za Jotte, bardzo mi się ono podoba).
    Nie koniecznie. Praca fizyczna nie rozni sie wiele od pisania programow jesli
    chodzi o skutecznosc i egzekwowanie rezultatu. Jesli zleceniodawca jest w stanie
    egzekwowac wykonanie planu to nieistotne jest czy ktos robi to bo wierzy w Zen
    czy chce zarobic $.

> [...]
    > gdyż po prostu nie da się na podstawie suchych umiejętności ustalić,
    > jakie kandydat ma zdolności w zakresie głębokiego motywowania
    To jest postawienie sprawy odwrotnie. Dotychczas (bo ostatnio widze ze sie to
    zmienia) normalne bylo ze do firmy zatrudnia sie swierzynke i ja ksztaltuje tak
    aby byla optymalna dla firmy i kariery w tej firmie. U nas to bylo od 20lat na
    odwrot. pracodawcy chcieli wyksztalconych, doswiadczonych tytanow pracy juz
    gotowych od dnia przyjecia do pracy ale nikt nie myslal skad sie tacy maja
    pojawic. Ale zgodze sie ze w pewnych warunkach tak trzeba postepowac i po prostu
    wybierac najodpowiedniejszych na dane stanowisko czy sciezke kariery. Jednak nie
    oceniam tej metody jako podstawowej. Wydaje mi sie ze wlasnie te "tresowalnosc"
    nalezy wykorzystywac ale w sposob cywilizowany czyli przez budowanie wiezi z
    firma a nie terroryzmu...

> [...]
    > prowadzi do obniżenia wydajności pracy całego działu. Widziałem kilka
    > takich firm (amerykańskich i również europejskich) i wiem, co mówię.
    Tzw. (OIDP) szczyt niekompetencji. Pracownik ma dobre wyniki i promuje sie go az
    na jakims stanowisku sobie nie radzi i zostaje tam osiagajac kiepskie wyniki. A
    zdegradowanie takiego to (w naszej kulturze) gorsze niz zwolnienie...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 19. Data: 2007-11-19 15:44:20
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:
    > W pracy to mozna popelnic bledy, sa one nieodlaczna jej czescia, istotna
    > jest ich czestotliwosc, umiejetnosc diagnozowania i poprawiania. Nie
    > rozumiem widocznie HRowej definicji bledow.

    Sorry, mialo byc HRowej definicji porazek.

  • 20. Data: 2007-11-19 18:46:48
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4c16.0000009f.47419bde@newsgate.onet.pl...

    > Nieprawda. Rowniez IQ mozna pewnym stopniu zmienic (w obie strony).

    Zakładając, że IQ jest to to coś, co wychodzi z testów IQ, to można zmienić i
    to sporo - rozwiązując testy na IQ :)

    e.