PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pół etatu a składka ZUS`

  • 1. Data: 2009-01-05 11:11:28
    Temat: Pół etatu a składka ZUS`
    Od: "M.Bień" <o...@m...com>

    Mam umowę o pracę na cały etat. U innego pracodawcy chcę zatrudnić się na
    pół etatu. W przypadku umowy zlecenia nie płacę ZUS, tylko zdrowotną. Czy w
    przypadku umowy o pracę na pół etatu, mając inną umowę na cały etat u innego
    pracodawcy płaci się ZUS? Pracodawcy jest wszystko jedno czy podpisze umowę
    o pracę czy umowę-zlecenie. W przypadku umowy o pracę netto zarobki za te
    pół etatu 1500 zł. Ile powinienem dostać gdyby to była umowa-zlecenie?

  • 2. Data: 2009-01-05 11:14:29
    Temat: Re: Pół etatu a składka ZUS`
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    M.Bień pisze:
> [...]
    > o pracę czy umowę-zlecenie. W przypadku umowy o pracę netto zarobki za te
    > pół etatu 1500 zł. Ile powinienem dostać gdyby to była umowa-zlecenie?

    Jeśli liczysz wynagrodzenie "od dupy strony", czyli umawiacie się na
    kwotę netto, to przy zleceniu będzie tak samo - dostaniesz netto 1500.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-05 11:42:30
    Od: "M.Bień" <o...@m...com>

    > Jeśli liczysz wynagrodzenie "od dupy strony", czyli umawiacie się na
    > kwotę netto, to przy zleceniu będzie tak samo - dostaniesz netto 1500.

    Pracodawca to jednosobowa "firma", która nie ma pojęcia o podatkach i
    przepisach. Wynajmuje sobie jakiegoś człowieka, który na koniec miesiąca
    załatwia sprawy podatkowo-rozliczeniowe. Ciężko mi się z nim rozmawia, bo on
    nie pojmuje brutto-netto itp. Wynagrodzenie wypłaca do ręki i tylko to go
    interesuje. Powiedział, że może być umowa zlecenie i będzie płacić więcej,
    ale nie wie ile, bo musi mu ksiegowy to policzyć. Próbuję policzyć sam, ale
    nie wiem czy na pół etatu płacę ZUS, czy nie .

  • 4. Data: 2009-01-05 11:56:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    M.Bień pisze:
> [...]
    > ale nie wie ile, bo musi mu ksiegowy to policzyć. Próbuję policzyć sam, ale
    > nie wiem czy na pół etatu płacę ZUS, czy nie .

    W takim przypadku najlepiej podpisać umowę zlecenie na 100zł (albo i
    wcale), a do ręki niech daje 2800zł.

    Koszt pensji 1500zł netto na umowę o pracę dla pracodawcy to 2440zł.
    I jeszcze kilkaset złotych trzeba wziąć za to, że nie ma się urlopu,
    chorobowego i innych bzdur. Jeśli zatem jest w stanie Ci dać 1500zł na
    rękę na umowie o pracę, to powinien Ci też dać 2800zł na czarno,
    ewentualnie ze szczątkową umową zlecenie, jeśli koniecznie chcecie coś
    podpisywać.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-06 09:08:17
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    hi,

    > Koszt pensji 1500zł netto na umowę o pracę dla pracodawcy to 2440zł.

    2440 - 19% podatku dochodowego, dopiero masz kwotę na czarno,

    czyli koło 2000,
    2800 to lekka przesada.

    pozdrówka,
    wr,