PracaGrupypl.praca.dyskusjePół etatu a składka ZUS` › Re: Pół etatu a składka ZUS`
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pół etatu a składka ZUS`
    Date: Mon, 05 Jan 2009 12:56:15 +0100

    M.Bień pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Pracodawca to jednosobowa "firma", która nie ma pojęcia o podatkach i
    > przepisach. Wynajmuje sobie jakiegoś człowieka, który na koniec miesiąca
    > załatwia sprawy podatkowo-rozliczeniowe. Ciężko mi się z nim rozmawia, bo on
    > nie pojmuje brutto-netto itp. Wynagrodzenie wypłaca do ręki i tylko to go
    > interesuje. Powiedział, że może być umowa zlecenie i będzie płacić więcej,
    > ale nie wie ile, bo musi mu ksiegowy to policzyć. Próbuję policzyć sam, ale
    > nie wiem czy na pół etatu płacę ZUS, czy nie .

    W takim przypadku najlepiej podpisać umowę zlecenie na 100zł (albo i
    wcale), a do ręki niech daje 2800zł.

    Koszt pensji 1500zł netto na umowę o pracę dla pracodawcy to 2440zł.
    I jeszcze kilkaset złotych trzeba wziąć za to, że nie ma się urlopu,
    chorobowego i innych bzdur. Jeśli zatem jest w stanie Ci dać 1500zł na
    rękę na umowie o pracę, to powinien Ci też dać 2800zł na czarno,
    ewentualnie ze szczątkową umową zlecenie, jeśli koniecznie chcecie coś
    podpisywać.

    --
    Liwiusz