PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Marcin" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Sun, 11 May 2003 13:42:42 +0200

    Witam

    Użytkownik "Antoni Koczen" <s...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:b9lb09$iau$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Oczywiscie mozna wszystko zwalac na koniunkture...ale czy tylko???
    > Zauwazmy ze pracodawca zatrudniajacy emeryta lub renciste nie placi za
    niego
    > ubezpieczenia spolecznego!!!!

    Sugerujesz , ze emeryt odbiera Ci prace?
    ROTFL.

    Jezeli czlowiek ma 20 - 40 lat to trudno, zeby go zastapil
    emeryt po 60. Nie ta sprawnosc ani umyslu, ani fizyczna.
    Do tego dochodza rozne choroby.

    Oczywiscie rencisci moga wykonywac pewna prace i bardzo dobrze, ze je
    wykonuja.
    Praca nie wezmie sie stad, ze komus zabronisz pracowac!!

    Co do ubezpieczenia. To Ci ludzie zaplacili juz tyle ubezpiecznia,
    przez ok. 40 lat pracy, ze starczyloby im na wiele. I nie chcieliby
    pracowac,
    tylko jezdzili na wycieczki i chodzili sobie na imprezki w swoim
    towarzystwie.
    Poswiecilby sie hobby. Gdyby im tylko zlodziejski system z ZUSem chcial
    oddac.
    A, ze czlowiek po 40 latach pracy w Polsce i placenia skladek dostaje
    tyle, ze nie starcza na przezycie to niestety musi pracowac.
    Na pociesznie powiem, ze pare lat i Ty i ja tez bedziemy w tej dobrej
    sytuacji.
    Wtedy dopiero skorzytamy z luksusuow emeryta!

    > Tak ze mamy chora sytuacje: jedni maja dwa "etaty" a rzesze mlodych sa bez
    > pracy,

    Niech maja nawet piec. Jezeli sie wyrabiaja i pracodawca im placi to co Ci
    do tego?
    Jezeli jestes mlody to nie bedziesz wykonywal tej pracy i odwrotnie.

    Lepiej bys sie zastanowil dlaczego do Polski oplaca sie przywiezc wszystko
    a produkcja prawie sie nie oplaca. I dlaczego Polskie firmy juz zastanawiaja
    sie nad przeniesiem produkcji za granice, nawet do krajow, gdzie koszt pracy
    jest
    teoretycznie wiekszy niz u nas. A kilka firm juz przenisolo produkcje.

    Po co doplaca sie miliardy do panstwowych molochow, ktore wiadomo, ze i tak
    upadna
    a jednoczesnie malym przedsiebiorstowom i obywatelom robi sie ogromne
    klopoty
    jezeli pomyla sie w numerze NIP czy chca "oszukac" Panstwo na 100 pln?
    Przeciez sa to pieniadze wyrzucone w bloto. Za chwile ich zabraknie (w koncu
    ile obligacji mozna
    sprzedac?? ). Molochy upadna
    a wtedy dopiero bedzie tragedia dla ich pracownikow. Bo okaze sie, ze
    pieniedzy nie ma juz w budzenie..
    Inwestorzy wyjechali do bardziej przyjaznych krajow. Ale czy ktos z rzadu
    powie to np. gornikom?
    Przeciez jak to sie stanie to on juz nie bedzie rzadzil.

    > Czy w tym raju mozna marzyc o rownosci skoro emeryci, zwlaszcza mundurowi,
    > to zelazny elektorat SLD???

    AFAIR to SLD proponowalo niedawno debilny projekt, by emerytom zakazac
    pracy.

    Pozdrawiam

    Marcin - 25 lat, jakby kogos interesowalo.