PracaGrupypl.praca.dyskusjePodsluch › Re: Podsluch
    From: "Wojtek" <v...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podsluch
    Date: Fri, 25 Jun 2004 09:28:38 +0200

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:cbfn2u$r32$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Twórz sobie swoje teorie -> pracodawcy wiedzą conieco o rynku pracy i
    > nic im nie przeszkodzi zatrudniać doskonałych fachowców, którzy godzą się
    > na te warunki. Jeśli porządnie pracuje, to wierz mi - kontrola typu 'Big
    > Brother' jest TYLKO I WYŁĄCZNIE (!!!) na jego korzyść.

    Rozumiem, że na korzyść pracownika jest wtedy gdy wazelinuje takiego szefcia
    jak ty i ty o tym wiesz. "Łubu-dubu, łubu-dubu, niech nam żyje prezes
    naszego klubu... " :> .

    > Reszta niech sobie siedzi na bezrobotnym i narzeka, jak to
    > źle w Polsce. Powodzenia i błogosławieństwo na drodze w kolejce w urzędzie
    > pracy. W Polsce to są same królewicze i królewny, którym się wydaje, że
    > za mniej niż 10 tysięcy to nie ruszą ich arystokratycznych tyłków, ..
    Przy twoim podejściu do pracowników, nie dziwię się, że tylko takie siroty
    chcą u ciebie pracować.

    > Niestety wtedy człowiek rozumie, że w Polsce
    > nigdy nie będzie tak jak na tzw. 'cywilizowanym' świecie, bo mamy takie
    > społeczeństwo, jakie mamy.
    Zgadza się. W normalnym kraju wypłaca się na czas. W normalnym kraju nikt
    nawet nie myśli o zatrudnianiu na czarno, bądź kombinowaniu typu: "na
    papierku stawka minimalna, a do ręki jakoś się dogadamy..". W normalnym
    kraju działają sądy i prokuratura. Pracowałem za granicą jako zwykły robol i
    byłem traktowany normalnie, czyli o niebo lepiej niż jako programista w
    Polsce kiedyś tam.

    > Postawa roszczeniowa i niech mi kapitalizm sam
    > wypłaca pensję, ja nie jestem od tego, żeby pracować. Nie otake
    > Polske walczylyśmy, nie? Wstrętni imperlialiści!
    Ja jestem wręcz fanem kapitalizmu! I dlatego zaproponowałem takie
    rozwiązanie. Nie żadne związki zawodowe czy inny socjalistyczny wymysł. Po
    prostu: rolujesz pracowników -> pracownicy rezygnują->szukasz nowego zespołu
    i zanim go skompletujesz ponosisz straty - w niektórych projektach dwa
    tygodnie zwłoki to kolosalne straty. Po prostu nie odpowiadasz pracownikowi
    i on ma prawo zakończyć u pracę u ciebie. Zrozum wreszcie, że w przypadku
    fachowców pozycja pracodawcy wcale nie jest uprzywilejowana. Zgodnie z
    prawem popytu-podaży jego robota się sprzeda.

    > Jakiś czas temu znajomego Anglika ruszyła reklama Zetki 'Najlepsze
    > radio do słuchania w pracy'. Otóż to - tam się w pracy pracuje, a nie
    > słucha radia.
    A u nas się nie pracuje ani nawet nie słucha radia, tylko podsłuchuje
    pracowników :>

    Wojtek