PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podsluch

  • 1. Data: 2004-06-24 15:24:43
    Temat: Podsluch
    Od: "Przemyslaw Kafara" <p...@g...pl>

    Od jakiegos czasu mamy w firmie poinstalowane wszedzie kamery. Powod byl
    banalny... sprzedawcy w jednym pokoju musza widziec gdy dzwoni telefon czy
    kolega z drugiego pokoju jest rzy biurku. Oczywiscie skonczylo sie na tym ze
    kamery sa nawet na stolowce, kazdy samochod firmowy ma juz zainstalowany GPS
    i szef wszystko i wszystkich sledzi. ostatnio w naszym pokoju pokazala sie
    nowosc... mikrofon. Szef nas podsluchuje. Z kamerami bylo o tyle dobrze ze
    kazdy wiedzial ze sa i w calej firmie sa o tym informacje zeby klienci byli
    tego swiadomi. Natomiast z mikrofonem wszystko jest robione za naszymi
    plecami. Odnalazlem go jedynie po tym ze ten kto go instalowal nie
    posprzatal po sobie i widzialem ze ktos doc grzebal w scianie. Kabel z
    mikrofonem wchodzi razem z kablami sieciowymi do pokoju i jest ukryty w
    rynnie.

    Na ile jest to legalne? gdzie ewentualnie moge sie z tym zwrocic?

  • 2. Data: 2004-06-24 16:30:14
    Temat: Re: Podsluch
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Przemyslaw Kafara wrote:

    > Na ile jest to legalne? gdzie ewentualnie moge sie z tym zwrocic?

    A po co się zwracać. Lepiej zwiewać od takiego szefa.

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl

  • 3. Data: 2004-06-24 16:34:55
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Przemyslaw Kafara wrote:

> [...]
    > rynnie.
    >
    > Na ile jest to legalne? gdzie ewentualnie moge sie z tym zwrocic?

    O, ja pieprze! Na Twoim miejscu zwrocilbym sie do psychiatry i wspolnie
    z kolegami zrzucil na terapie dla Twojego szefa. Ja rozumiem, ze w
    firmach instaluje sie kamery w celu monitoringu, czasem soft
    monitorujacy poczte, czy przegladane strony www w celu weryfikacji
    efektywnosci czasu pracy, ale po jaka cholere instalowanie mikrofonow?
    Facet sie musi zajebiscie nudzic, a do tego miec podejscie do pracownika
    jak do gowniarza. Ja nie widzialbym innej mozliwosci niz zmiana pracy.

    ..:: fabio

  • 4. Data: 2004-06-24 17:10:34
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Przemyslaw Kafara <p...@g...pl> napisał(a):

    > Na ile jest to legalne? gdzie ewentualnie moge sie z tym zwrocic?

    Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że podsłuchiwać cudze rozmowy moga
    tylko funkcjonariusze policji czy bezpieczeństwa, a i ci tylko w
    uzasadnionych sytuacjach, po uzyskaniu zgody. W innych sytuacjach jest to
    przestępstwo, zajmuje się tym policja.

    Pytanie jest tylko, czy rozmowa pracownika na terenie firmy jest dla
    szefa "cudzą rozmową".

  • 5. Data: 2004-06-24 17:31:52
    Od: "Wojtek" <v...@g...pl>

    Ani dnia dłużej bym u takiego kolesia nie pracował. Chyba, że to firma
    państwowa, choć nie sądzę, wtedy bym z tym gdzieś poszedł - wtedy jest
    szansa, że koleś wyleci, a nie Ty. Jeśli ktoś tak traktuje pracowników, to
    mu żaden sąd nie pomoże. Jemu trzeba terapii psychiatrycznej. Wiem, że to co
    napiszę jest utopią, ale weźcie się umówcie z wszystkimi pracownikami i się
    po prostu zwolnijcie.
    Ja bym nie pracował ani dnia dłużej w takich warunkach.

    Wojtek

  • 6. Data: 2004-06-24 18:42:15
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Przemyslaw Kafara" <p...@g...pl> wrote in message

    > Na ile jest to legalne? gdzie ewentualnie moge sie z tym zwrocic?

    Najpierw lojalnie skonsultuj to z szefem... moze to robota konkurencji, albo
    cbs'...

    --
    ---

  • 7. Data: 2004-06-24 19:26:50
    Od: "Przemyslaw Kafara" <p...@g...pl>

    Jeszcze dodam ze w tym pokoju siedzi: ksiegowa, i 2 informatykow ktorzy
    zajmuja sie baza danych firmy.

    na 100% nie jest to konkurencja. na 90% stoi za tym szef ktory jest
    wlascicielem firmy.

  • 8. Data: 2004-06-24 19:46:19
    Od: "krio" <k...@w...pl>

    Najlepiej sie zwolnic, ale wczesniej zrobilbym specjalne sluchowisko dla
    szefa. Jakas intryga lub cos takiego. Na pewno cos wymyslisz. Cos a'la
    serial brazylijski .

    Krio
    Gitara jest najwierniejszą kochanką.

  • 9. Data: 2004-06-24 21:59:09
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <v...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > po prostu zwolnijcie.
    > Ja bym nie pracował ani dnia dłużej w takich warunkach.

    A ja mam na Twoje miejsce 1000 kandydatów (Warszawa). Loda mi nie
    robisz, więc spadaj. Ja lubię wiedzieć wszystko o pracownikach, na
    których walę CIĘŻKIE pieniądze i mam co do nich określone oczekiwania.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2004-06-24 22:41:10
    Od: "Wojtek" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > A ja mam na Twoje miejsce 1000 kandydatów (Warszawa). Loda mi nie
    > robisz, więc spadaj. Ja lubię wiedzieć wszystko o pracownikach, na
    > których walę CIĘŻKIE pieniądze i mam co do nich określone oczekiwania.

    To uważaj żeby ci same siroty nie zostały, co są na tyle nie kumate, że nie
    potrafią sobie normalnej pracy znaleźć tylko dygają przed byle półmózgiem.
    Współczuję pracowników.
    Jest tak, że DOBRY fachowiec o pracę się nie martwi (IT) - no chyba że
    zadowalasz się samymi gnieciuchami.

    Wojtek