PracaGrupypl.praca.dyskusjePo co kumo kiepska praca??? › Re: Po co kumo kiepska praca???
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Po co kumo kiepska praca???
    Date: Sun, 11 Dec 2005 00:17:38 +0100

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości
    news:dnfhiq$hh6$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale eksmisja jednak istnieje? Tak czy nie? Chciałabyć, żeby można było
    > wywalać w 5 min. po niezapłaceniu czynszu? Do czego dążysz? Wiesz, w

    Wiesz, ze sa okresy wypowiedzenia. Zaczyna wchodzic u nas w zwyczaj,
    podobnie jak w panstwach zachodnich, ze bierze sie na poczatku kaucje w
    wysokosci zsumowanych czynszow za okres wypowiedzenia, zeby nie byc
    stratnym, gdyby lokator, ktoremu sie w pewnym momencie wypowie umowe, wpadl
    na pomysl, ze wobec tego on nie bedzie placic przez te ostatnie np. 3
    miesiace. Kaucja jest zwracana z odsetkami bankowymi przy rozwiazywaniu
    umowy, ewentualnie zalicza sie ja jako te iles ostatnich czynszow, ktorych
    lokator wtedy nie placi i przejmuje na wlasnosc - w zaleznosci od ksztaltu
    umowy.

    > cywilizowanych krajach wszyscy_mają_prawo_do_mieszkania. Państwo nie każe
    > nikomu stacjonować pod mostem. Buduje tanie czynszówki lub osiedla
    > socjalne... dla tych, których nie stać. Resztę stać. Wiesz, u nas
    > mieszkanie to nie luksus ale konieczność dla przeżycia - bez niego można
    > łatwo umrzeć na dworze, np. zimą. Cywilizowany standard to

    Naszego panstwa nie stac na zbudowanie kazdemu mieszkania socjalnego,
    niestety. Ale to z umieraniem na dworze to nie tak. Noclegownie takie jak te
    od Brata Alberta nikogo nie odsylaja i znajda dla kazdego kąt, nawet przy
    przepelnieniu. Jedynym powodem, dla ktorego niektorzy bezdomni nie spedzaja
    tam zimy jest to, ze nie potrafia sie powstrzymac od zabronionego tam picia
    alkoholu. Zamarzniecia na dworze w niemal 100% dotycza osob, ktore sie upily
    i lazily pijane po mrozie i nie zawsze sa to bezdomni.

    > Bo są przepisy chroniące lokatorów, to koszty wynajmu są większe? Sorry,
    > gdzie Ty mieszkasz? U nas tak nie jest - biadolenie słyszałem ale nie
    > spotkałem się jeszcze z przypadkiem niepłacenia czynszu i pomieszkiwania
    > latami przez dłużnika - tak osobiście. Tylko w prasie i TV.

    No to teraz slyszysz osobiscie, jesli newsy i moja relacje o problemach
    krewnego uznasz za "osobiscie". Sprawa nie dotyczyla oczywiscie lat, tylko
    miesiecy.

    Rozwaz uczciwie te sytuacje. Liczby sa zmyslone w przyblizeniu, bo nie
    pamietam, jakie byly ceny i koszty, ale wyobraz sobie np. wynajmowanie za
    800+oplaty za media. Wlasciciel placi spoldzielni 200 miesiecznie, po
    opodatkowaniu 19% ma z tego - zaokraglmy podatek do 20% - 480 zl. Oplaty za
    media ponoszone przez najemce wezmy w przyblizeniu 150 miesiecznie.
    Wlasciciel to absolwent hobbistycznego kierunku, doktorant dostajacy
    stypendium doktoranckie i nie majacy szczegolnych mozliwosci dorabiania,
    zwlaszcza ze pracy naukowej poswieca sie na serio. Ze swoja swiezo
    poslubiona zona mieszka u jej rodzicow, zostawione mu w spadku przez babcie
    mieszkanie wynajmujac, bo te 480 zl jest wazne w budzecie jego i zony
    nalezacej do "pokolenia 1200 brutto" - na tyle wazne, ze rezygnuja dla tego
    z komfortu samodzielnego mieszkania do czasu poprawy ich sytuacji
    finansowej. Najemczyni, kobieta z dzieckiem, przestaje placic i trwa to 5
    miesiecy. Przez te 5 miesiecy wlasciciel musi ponosic rowniez koszty mediow,
    ktore wszak ida u dostawcow na jego nazwisko. Nie dostaje swoich 480 zl.
    (480+150/media/) * 5 = 3150.

    Pochwaliles sie juz, ze jezdzisz fajnym wozem, ale jednoczesnie przejawiles
    tyle wrazliwosci spolecznej, ze moze jestes w stanie pojac, ze dla ludzi w
    opisanej sytuacji to duza suma, ktorej strata daje sie bolesnie odczuc. Czy
    uwazasz, ze poniewaz byli to "burzuje" obdarzeni przez los malym
    mieszkankiem w spadku, ktos ma moralne prawo skorzystac sobie z ich
    wlasnosci nie wywiazujac sie z umowy?

    A do tego wez sobie uswiadom, ze podobnie jak w Twoich rozwazaniach o tym,
    ze bogatszym latwiej sie skutecznie potargowac lub oszczedzac, ta sytuacja z
    lokatorami bardziej uderza w takich wlasnie maluczkich i sredniakow niz w
    bogatych kamienicznikow. Nie bede Ci tlumaczyc jak, bo jestes w stanie sam
    to sobie wywnioskowac.

    I.